Bluescreener Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hallo, i de siste har min computer begynt å krasje og får flere blåskjermer daglig, og kan se mange "Døde pixler på skjermen" og det er helt umulig å spille uten å få blåskjerm. Det som skjer at de "lager" litt først også kommer blåskjermen, de skjer også bare plutselig når jeg er på internett eller mens jeg er borte Jeg gikk på min Administrative Tools: Og der fant jeg flere X errors på Security center, nv, W32Time og i slutten på system mange X på cdrom. Jeg mener problemet er med driveren fordi jeg har 2 gule spørsmål'stegn på: Other PCI Bridge Device. Min comp: 2gb Ram 7900 GT 64 x2 Dual core Processor 4600+ Dette problemet har dere sikkert sett flere ganger før, men jeg håper at dere kan ta litt tid på å hjelpe meg Har hatt dette problemet i flere uker uten å finne ut hva som er galt. Hvis du har noen spørsmål kan du bare spøre i posten Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Blåskjermer feilsøkes med Windbg. (Sjekk guiden ovenfor) Ellers er det jo sikkert en god ide å installere driveren til Other PCI bridge Device. Lenke til kommentar
Bluescreener Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Blåskjermer feilsøkes med Windbg. (Sjekk guiden ovenfor)Ellers er det jo sikkert en god ide å installere driveren til Other PCI bridge Device. Har prøvd med de CDene jeg fikk med PCen, men blir nektet å instalere nå. Har lastet ned Windbg, men har ikke peiling på hvor den skal startes opp =] Lenke til kommentar
Bluescreener Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Problemet kom da jeg måtte instalere XP på nytt, og da instalerte jeg Windows XP Proff, Istedenfor Windows XP Home edition some ble instalert da jeg kjøpte den, også de jeg fikk CDene til men vett ikke om de har noe me det å gjøre <.< Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Kommer det noe feilmelding på denne blue-screenen? Uansett er de som oftest ganske unyttige, i den form at det kan være hva som helst som gjør det. Det kan være problem med driver, annen software, eller hardware. Dermed er allt dekket inn. Du kan jo prøve med win home og se om det hjelper. Er det noe spesielt program som alltid er på når dette skjer? Selv kan jeg ikke bruke Live Messenger, da får jeg bluescreen etter noen få min. Har ikke peiling på hva det kan være... Men uansett kan du også teste hardwaren din for å se om det er noe feil der. Lenke til kommentar
Bluescreener Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Kommer det noe feilmelding på denne blue-screenen? Uansett er de som oftest ganske unyttige, i den form at det kan være hva som helst som gjør det. Det kan være problem med driver, annen software, eller hardware. Dermed er allt dekket inn. Du kan jo prøve med win home og se om det hjelper. Er det noe spesielt program som alltid er på når dette skjer? Selv kan jeg ikke bruke Live Messenger, da får jeg bluescreen etter noen få min. Har ikke peiling på hva det kan være... Men uansett kan du også teste hardwaren din for å se om det er noe feil der. Vell, de å ha 3 programmer oppe: msn, internett og random fører som oftest til blåskjerm uansett, men skjer også helt random Har levert denne PCen inn til Startit 8 ganger før, de satte inn et nytt RAM sist, rett i blåskjerm så instalerte jeg en annen driver funka flott til da jeg instalerte XP Proff Lenke til kommentar
OlaStandal Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Kommer det noe feilmelding på denne blue-screenen? Uansett er de som oftest ganske unyttige, i den form at det kan være hva som helst som gjør det. Det kan være problem med driver, annen software, eller hardware. Dermed er allt dekket inn. Du kan jo prøve med win home og se om det hjelper. Er det noe spesielt program som alltid er på når dette skjer? Selv kan jeg ikke bruke Live Messenger, da får jeg bluescreen etter noen få min. Har ikke peiling på hva det kan være... Men uansett kan du også teste hardwaren din for å se om det er noe feil der. Vell, de å ha 3 programmer oppe: msn, internett og random fører som oftest til blåskjerm uansett, men skjer også helt random Har levert denne PCen inn til Startit 8 ganger før, de satte inn et nytt RAM sist, rett i blåskjerm så instalerte jeg en annen driver funka flott til da jeg instalerte XP Proff Er det minnedump som kommer opp mon tro? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Du kan laste ned memtest i ISO versjon (google: memtest iso) og brenne den på CD som du deretter booter og tester minnet med. Cd'ene som kom med maskina er sikkert prehistoriske i datasammenheng. Hent ned nyere versjon av driverene fra produsentene. Gå gjennom det du har av hovedkort, grafikkort, lydkort og evt. annet og last ned siste versjon av driverene. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 noter ned feilkoden i blåskjermen og søk på google Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Guiden for Windbg finnes her Om det noe du ikke får til med Windbg får du spesifisere dette nærmere. Lenke til kommentar
Bluescreener Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Du kan laste ned memtest i ISO versjon (google: memtest iso) og brenne den på CD som du deretter booter og tester minnet med.Cd'ene som kom med maskina er sikkert prehistoriske i datasammenheng. Hent ned nyere versjon av driverene fra produsentene. Gå gjennom det du har av hovedkort, grafikkort, lydkort og evt. annet og last ned siste versjon av driverene. Mm, er vell der jeg sliter litt Har lastet ned ny driver til grafikk, men vett ikke hvor jeg skal finne de andre driverne, Angående Memtest, skal gjøre det i morgen når jeg har fått noen nye brennecder;) Også error koden var 0x00000f4, søkte litt prøvde Hijack this men hjalp ikke, også flere program som kostet penger men det orker jeg ikke å waste på Endret 14. mai 2008 av Bluescreener Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Mm, er vell der jeg sliter litt Har lastet ned ny driver til grafikk, men vett ikke hvor jeg skal finne de andre driverne, Angående Memtest, skal gjøre det i morgen når jeg har fått noen nye brennecder;) Om du klarer å finne ut hva du har av hardware i tillegg til det du har nevnt så kan vi sikkert hjelpe deg med å finne drivere. Merke/modell av hovedkortet hjelper, eller om det er en ferdig PC, merke/model på den. Lenke til kommentar
Bluescreener Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Mm, er vell der jeg sliter litt Har lastet ned ny driver til grafikk, men vett ikke hvor jeg skal finne de andre driverne, Angående Memtest, skal gjøre det i morgen når jeg har fått noen nye brennecder;) Om du klarer å finne ut hva du har av hardware i tillegg til det du har nevnt så kan vi sikkert hjelpe deg med å finne drivere. Merke/modell av hovedkortet hjelper, eller om det er en ferdig PC, merke/model på den. Update* Fått instalert drivere og ingen flere Gule ? :-) Men fremdeles får jeg blåskjerm og det å spille spill går bare ikke har lastet opp et bilde for å vise hva som skjer: http://img138.imageshack.us/my.php?image=q...05182303yf6.png Noen som vett hva dette er? Kan heller ikke lese av CD-er eller brenne CD-er pga: D:\ is not accessible <--- Googla det, men det å gå på taben : Recording å "enable CD recording on this drive" funker ikke for den finnes ikke >.< Stress :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå