Gå til innhold

Et lite jentebarn

Anbefalte innlegg

En liten fotoseanse i studio igår:

post-90178-1210453218_thumb.jpg

Dette er min datter.

Bildet er tatt uten planlegging, hun var ute og lekte og kom inn til mitt nye studio og lurte på om hun kunne leke inne hos meg. Så satte jeg på lampene og prøvde ut litt. Synes resultatet ble ganske bra selv, hva synes dere?

EDIT:

Legger inn en annen versjon:

post-90178-1210492975_thumb.jpg

Hvilken liker dere best?

Hva synes dere om dette som jeg tok av min andre datter som også var med i studio her:

post-90178-1210973469_thumb.jpg

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette bildet likte jeg -særlig det flotte utrykket i ansiktet.

Jeg er normalt ikke så begeistret for High-Key og farger, men her fungerte det fint. Jeg mistenker dog at man må ha en skikkelig kalibrert skjerm for å få med alt av detaljer.

Tom

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke begeistret for high-key og farger, men det finnes alltid unntak. Her er ett, og kanskje det skyldes at fargene er så duse og sarte, som Randi skriver.

Det er et søtt og sjarmerende bilde av ei søt og sjarmerende lita tulle.

Lenke til kommentar

OT: Når jeg så tittelen "et lite jentebarn" tenkte jeg umiddelbart på hva sherekan i jungelboken kaller mowgli; lille menneskevalp.

Ellers syns jeg det var et kjempefint portrett, likte helt klart high key versjonen best. Fine farger og uttrykk på ungen :)

Lenke til kommentar

Pannen blir lengre når du kutter slik som i V2. Antar meningen var å rette fokus mer mot øynene og blikket, og da er det vanligste trikset det du bruker her, å kutte i toppen av hodet. Men jeg føler at du må ta mer, gjerne halveis ned i pannen eller enda mer, for nå fremheves bare pannen.

Lenke til kommentar

Dette måtte jeg se på flere ganger.

Det er to ting som jeg ikke blir fortrolig med. Det først er at luen/hatten er så fargerik at det passer ikke sammen med den sarte high-key settingen. Her burde det være fest og farger hele veien.

Hun burde kanskje vridd litt mer på hodet slik at øyene ikke hadde blitt såpass venstrestilte som de ble. Eller fått henne til å se litt mer fremover ...

Det tekniske er på plass (as usual :) ).

Tom

PS. Er de tvillinger ?

edit: la til en viktig ikke ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Enig med Kristallo, refleksene på de to første er litt skjemmende. Jeg er heller ikke helt fortrolig med croppingen av hodet i bildene, enten bør det croppes enda tettere eller så bør du ikke croppe hodet i det hele tatt etter min mening. Enig med dem som mener det blir litt crash med rød lue og rosa trøye. Ellers er det flotte og tilnærmet teknisk perfekte bilder (bortsett fra refleksjonene)... Etterbehandlingen er upåklagelig så langt jeg kan vurdere, fokus ligger akkurat der det skal og bildene er generelt skarpe og fine.

Lenke til kommentar
Enig med Kristallo, refleksene på de to første er litt skjemmende. Jeg er heller ikke helt fortrolig med croppingen av hodet i bildene, enten bør det croppes enda tettere eller så bør du ikke croppe hodet i det hele tatt etter min mening. Enig med dem som mener det blir litt crash med rød lue og rosa trøye. Ellers er det flotte og tilnærmet teknisk perfekte bilder (bortsett fra refleksjonene)... Etterbehandlingen er upåklagelig så langt jeg kan vurdere, fokus ligger akkurat der det skal og bildene er generelt skarpe og fine.

Skal være enig i at refleksjonen kom for mye inn i pupillen. Ikke at dette er noen unnskyldning, men var ingen planlagt shoot. Så tok bare bilder av dem mens dem lekte i mellom lampene, så fikk ikke justert lampene så det ble perfekt. Og at lua ikke matchet med genseren er fordi de som sagt egentlig bare var ute og lekte utenfor mitt studio, og kom en tur innom.

Takk alle sammen for konstruktiv kritikk og synspunkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...