JPTvete Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) En liten fotoseanse i studio igår: Dette er min datter. Bildet er tatt uten planlegging, hun var ute og lekte og kom inn til mitt nye studio og lurte på om hun kunne leke inne hos meg. Så satte jeg på lampene og prøvde ut litt. Synes resultatet ble ganske bra selv, hva synes dere? EDIT: Legger inn en annen versjon: Hvilken liker dere best? Hva synes dere om dette som jeg tok av min andre datter som også var med i studio her: Endret 16. mai 2008 av Snakenor Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Dette bildet likte jeg -særlig det flotte utrykket i ansiktet. Jeg er normalt ikke så begeistret for High-Key og farger, men her fungerte det fint. Jeg mistenker dog at man må ha en skikkelig kalibrert skjerm for å få med alt av detaljer. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det var fint, naturlig og enkelt, og virker ikke som det er "klusset" mye med i ettertid...fint med de sarte fargene.. RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg er heller ikke begeistret for high-key og farger, men det finnes alltid unntak. Her er ett, og kanskje det skyldes at fargene er så duse og sarte, som Randi skriver. Det er et søtt og sjarmerende bilde av ei søt og sjarmerende lita tulle. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Utrolig flotte øyne på modellen, og morsomt ansiktsuttrykk. Teknisk sett er det veldig bra eksponert og komposisjonen er fin. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) La inn ny versjon øverst. Noen meninger om den? Tusen takk for kommentarer! Endret 11. mai 2008 av Snakenor Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 La inn ny versjon øverst. Noen meninger om den?Tusen takk for kommentarer! Likte absolutt den første best....på den andre har du kuttet litt på hodet, det var ikke så heldig synes jeg... RandiA Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Vakre bilder. Jeg liker at øynene er litt klarere i den nye versjonen, og at hele hodet er med i den opprinnelige versjonen. Men jeg synes kanskje det ser litt vel softa ut.. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 OT: Når jeg så tittelen "et lite jentebarn" tenkte jeg umiddelbart på hva sherekan i jungelboken kaller mowgli; lille menneskevalp. Ellers syns jeg det var et kjempefint portrett, likte helt klart high key versjonen best. Fine farger og uttrykk på ungen Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Pannen blir lengre når du kutter slik som i V2. Antar meningen var å rette fokus mer mot øynene og blikket, og da er det vanligste trikset det du bruker her, å kutte i toppen av hodet. Men jeg føler at du må ta mer, gjerne halveis ned i pannen eller enda mer, for nå fremheves bare pannen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg er enig med både Randi og Fulgu. De har begge helt rett i det de skriver, så du må nok velge blant de to valgene som de foreslår. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 La inn et bilde til av den andre datteren min i første innlegget ;-) Hva synes dere? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Dette måtte jeg se på flere ganger. Det er to ting som jeg ikke blir fortrolig med. Det først er at luen/hatten er så fargerik at det passer ikke sammen med den sarte high-key settingen. Her burde det være fest og farger hele veien. Hun burde kanskje vridd litt mer på hodet slik at øyene ikke hadde blitt såpass venstrestilte som de ble. Eller fått henne til å se litt mer fremover ... Det tekniske er på plass (as usual ). Tom PS. Er de tvillinger ? edit: la til en viktig ikke ... Endret 18. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Det først er at luen/hatten er så fargerik at det passer ikke sammen med den sarte high-key settingen. Her burde det være fest og farger hele veien. Enig, rosa og rødt er ikke alltid så fint sammen Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Flott bortsett fra en ting, jeg synes refleksen i øynene på de to første bildene er helt krise. Når jeg sitter på litt avstand fra monitoren så ser det ut som det er flekker på øyenen og ikke reflekser. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Enig med Kristallo, refleksene på de to første er litt skjemmende. Jeg er heller ikke helt fortrolig med croppingen av hodet i bildene, enten bør det croppes enda tettere eller så bør du ikke croppe hodet i det hele tatt etter min mening. Enig med dem som mener det blir litt crash med rød lue og rosa trøye. Ellers er det flotte og tilnærmet teknisk perfekte bilder (bortsett fra refleksjonene)... Etterbehandlingen er upåklagelig så langt jeg kan vurdere, fokus ligger akkurat der det skal og bildene er generelt skarpe og fine. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Enig med Kristallo, refleksene på de to første er litt skjemmende. Jeg er heller ikke helt fortrolig med croppingen av hodet i bildene, enten bør det croppes enda tettere eller så bør du ikke croppe hodet i det hele tatt etter min mening. Enig med dem som mener det blir litt crash med rød lue og rosa trøye. Ellers er det flotte og tilnærmet teknisk perfekte bilder (bortsett fra refleksjonene)... Etterbehandlingen er upåklagelig så langt jeg kan vurdere, fokus ligger akkurat der det skal og bildene er generelt skarpe og fine. Skal være enig i at refleksjonen kom for mye inn i pupillen. Ikke at dette er noen unnskyldning, men var ingen planlagt shoot. Så tok bare bilder av dem mens dem lekte i mellom lampene, så fikk ikke justert lampene så det ble perfekt. Og at lua ikke matchet med genseren er fordi de som sagt egentlig bare var ute og lekte utenfor mitt studio, og kom en tur innom. Takk alle sammen for konstruktiv kritikk og synspunkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå