Nesebrus Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Altså, jeg trodde at for å lage barn må man pule ikke sant. Men så tenkte jeg hønene, de legger jo fankern meg egg i et sett! Og så er det et helt hønsehus med bare chicks også typisk en hannhøne som sprader utenfor og liksom jeg tror ikke han puler alle de chicksa hver kveld liksom! Han er jævla tidlig oppe for å si det slik, galer jo i 5tiden gjør han ikke? Ikke sikker jeg as, men tidlig i alle fall. Vi kan derfor konkludere med at han ikke puler over staben av chicks i løpet av natten. Likefullt så popper det jo ut egg, reproduserer de uten pule liksom? Lenke til kommentar
alright Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Har nok ikke vært noen hane inni høna som har lagt egga på frokostbordet. Det er egg som ikke har blitt befrukta. Ville begynt å vokse et kyllingfoster i plomma, om egget var befrukta. Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Hvordan kan du vite det? hvis hanen får lyst på høne en kveld så merker vel ikke bonden det? sjekk neste gang du spiser egg, mange ganger man finner mistenkelige "rester" inni der! Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Egg man kjøper i butikken er vanlegvis ikkje befruktet. men ellers går dei også fint ann å ete sålenge dei ikkje har ligget ein stund. Hønene legger eggene sine om dei er befrukta eller ikkje. samme gjer vel mennesker og. vi slepper dei bare ikkje ut Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 så hønene legger en dåse med ubefrukta egg da? antar at de legger en god haug før de gir seg. Sitter de bare å chillern oppå eggene i evig tid da? må da være jevla uprakisk å bruke masse rugetid på ubefrukta egg? I tillegg bør vel hønemor tenke seg til at det er liten vits å passe på eggene hvis det er lenge siden hanefar har vært på besøk? Og spise befrukta egg stiller jeg meg skeptisk til, hanesats i frokosten liksom Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Merker at folk ikke har så peiling på høner her, men kan forklare ut ifra det jeg har av erfaring med høner. Jeg har en kamerat, og de driver en gård. Så har de et par høner og en hane. Når hønene legger ubefruktede egg så ruger de ikke på eggene. Hvis egget er befruktet så ruger de på egget, og er veeeeeeldig vanskelige å få vekk fra egget. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) samme gjer vel mennesker og. vi slepper dei bare ikkje ut Hvor lever du? Damene har vel mensen når de ikke er befruktet. |Eggeskall har samme vekt uansett. Hvis det er ett stort egg så er skallet tynnere enn hvis egget er lite.| edit: logisk brist Endret 11. mai 2008 av Dynejonas Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Mener du at damer fortsetter å ha mensen etter at de har blitt befruktet? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Nei. Ikke argumenter full. Man taper uansett. Men det er faktisk noen jenter som ikke mister mensen når de er befruktet, selv om det er litt av tema. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg trodde ærlig talt det var umulig!? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Det er utrolig men sant.( men jeg kan ha feil. det er ikke umulig. Ikke i det hele tatt) Endret 11. mai 2008 av Dynejonas Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Vil bare si, (fordet om det her er OT baren) at prior og diverse andre egg produsenter (finnes det flere?) har en streng kontroll på egg som forlater "fabrikken" (innpaknings sentralen kan vi vel heller kalle det. for de blir jo ikke produsert der liksom) er jo høna som gjør jobben. De blir bla gjennomlyst med (laser?) eller var det kanskje ultralyd, uansett så blir de scanna igjennom å nummerert med tall kombinasjoner. sånn at hvert enkelt egg kan spores tilbake til produsent. Ikke det at det hjelper mot en grose opplevelse, men om du tar vare på skallet, så har du hvertfall erstatnings grunnlag. mtp at du da kan spore de tilbake til dem selv. Mente da spore dem tilbake til produsent. "fabrikk" ikke høna, de har lite de sku ha sagt. Endret 11. mai 2008 av Black&White Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Tror de gjennomlyser med vanlig lys, da kan de se om plommen er itakt. Er vel ikke mer å se etter i et egg. Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Anormalier på plommen feks. Det er masse som kan være galt med et egg. Plommen blir jo ofte knust uansett. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Masse? Sprekk i skallet, plommen og eggeviten. Hva mer?! Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Kongeinnlegg av trådstarter! Skulle vel ha vært postet i humordelen av forumet Endret 11. mai 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå