ole_marius Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) åpne terminalen og skriv telnet towel.blinkenlights.nl vent og se hva som skjer i noen minutter en annen ting du kan skrive i terminalen er sudo apt-get install cowsay skriv deretter dan@blackpearl:~$ acpi -b | cowsay (etter cowsay skriver du med mellomrom en egen melding, for eksempel.. jeg kjeder meg) en annen ting er for blant annet ubuntu og andre distroer aptitude -v moo aptitude -v -v moo aptitude -v -v -v moo aptitude -v -v -v -v moo aptitude -v -v -v -v -v moo aptitude -v -v -v -v -v -v moo hvis du bruker gnome trykk alt f2 og skriv free the fish (får å få bort overraskelsen må du restarte maskinen, dette er anbefalt får å irritere andre og ikke deg selv) håper dette kan lette litt på smile båndet, hvis dere kan noen andre kommandoer skriv dem gjerne her Endret 11. mai 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 holder selv på å få fisken vekk, hvis du ikke orker å vente til jeg vet hvordan jeg avslutter fisken kan du alltids trykke ctrl+alt+backspace å restarte maskinen raskt Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) HAHA fant ut hva free the fish sin mening var, den er der får å irettere andre , men andre ord.. en restart den med ctrl+alt+backspace fjerner den mens de uvitne prøver å fange fisken med håp om at den forsvinner. der ble jeg litt paff.. orker ikke å ta en restart :!: Endret 10. mai 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 fant noe artig til open office spreadsheet Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 en høyreklikk på fisken fjerner den. hehe. glem det. Den kom tilbake... Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 sudo apt-get install cowsay skriv deretter dan@blackpearl:~$ acpi -b | cowsay (etter cowsay skriver du med mellomrom en egen melding, for eksempel.. jeg kjeder meg) Grei den der, men hvorfor piper du "acpi -b" igjennom dette programmet? Kan ikke se at å lese batteristatusen gjør noe med den kua? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 helt ærlig fant jeg dette på internnettet, så jag kan ikke svare på dette spørsmålet Lenke til kommentar
B0P Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Prøv acpi -t | cowsay På en bærbar vil jo -b ha mening, på en stasjonær dog... Derimot så er kanskje poenget at det skal se ut som om det er kuen som gir deg outputten.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 er er jo bare og bruke kommandoen cowsay i terminal Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Gjør om trådnavnet til "ting du burde kunne i ubuntu" da. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 hvorfor? alt her kan man gjøre i andre distroer i linux og ikke bare ubuntu, så du må argumentere litt til om hvorfor jeg skal skifte evnetittelen, og først når du kommer med en god grunn vil jeg gjøre det. Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Cowsay var jo bare ustyrtelig morsomt vegard@arthedain ~/Desktop $ cowsay -f head-in "oooh, der ja :D" _________________ < oooh, der ja :D > ----------------- \ \ ^__^ / (oo)\_______/ _________ (__)\ )=( ____|_ \_____ ||----w | \ \ \_____ | || || || || men det er allikevel lite som slår fortunes.. Endret 11. mai 2008 av v3g4rd Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 hvorfor? alt her kan man gjøre i andre distroer i linux og ikke bare ubuntu, så du må argumentere litt til om hvorfor jeg skal skifte evnetittelen, og først når du kommer med en god grunn vil jeg gjøre det. Vel, jeg bruker fedora med KDE, og kan ikke gjøre noe av dette.. annet en det øverste punktet, men det har vel ikke noe med linux å gjøre i det hele tatt.. telnet har man i windows også. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 nå som jeg har fått en grunn kan jeg skifte navnet på evnet Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Disse kommandoene er jo ikke spesifikke for Ubuntu? Greit nok at du bruker sudo apt-get for å installere cowsay, men det er jo forståelig at dette kun er kommandoen for å installere programmet. I slackware måtte jeg laste ned kildekoden selv og kompilere den. Aptitude brukes vel på debian og distroer som er forks av denne samt andre RPM-baserte distroer, så det er jo heller ikke spesifikt for Ubuntu. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Bytt ut til Debian da, hvem bryr seg om slike bagateller Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Du finner også minesweiper i aptitude (ligger i menyen) Også er den en melding i slutten av apt-get -h og aptitude -h Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå