Gå til innhold

Hva synes dere om det nye designet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-12 00:24, house skrev:

klage klage klage klage, vanedyr... kan fahn ikke annet enn å klage jo. er ingenting bra nok ? veit "alle" her hvordan man lager en webside ? til de som bare klager som ikke kan det; prøv, se hvor lett det er selv, dere får det i allefall til å virke som om det er no shitt gjort på 10 sec..

Ja jeg klager på ting jeg ikke er fornøyd med klart det. Er det ikke derfor HW sa til brukerne at de ville at vi skulle skrive hva vi mente om den nye siden? Så ikke kom her å si at vi bare klager...og klager ass...

JEg har laga webside lenge nok, og noe som irriterer meg mye er det at HW ikke på noen måte har lagt opp støtte for andre enn èn oppløsning. Enhver profesjonell webdesigner vet at man skal gjøre websiden mest mulig lesbar for mest mulige skjerm oppløsninger. Det blir like dumt som å produsere en bil som kun kan kjøre i 150Km/t det går ikke i lengden.

Jeg gidder ikke å komme så mye til HW hvis jeg skal bruke mesteparten av min tid til å scrolle sideveis. Da bruker jeg heller andre sider på nettet.

Og en ting til, det ser ut til at man glemmer at det er IKKE alle som har ny skjerm idag, slik som meg så har jeg bare en 15" hjemme, og skal jeg blåse oppløsninga opp så må jeg sitte å myse, og det blir vondt i øyene...

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

-----------------------------------------------------

Jeg påstår selvsagt ikke at du er dum fordi du ikke liker det nye designet - men vi har forskjellig ståsted for å vurdere om dette designet vil være bedre enn det gamle. Vi ønsker tilbakemeldinger fra så mange som mulig, slik at vi kan få innsikt i hvordan lesere med et annet utgangspunkt enn oss forholder seg til dette.

Jeg har aldri påstått at du påstår at jeg eller andre som er uenige er dumme... (rar setning)

Dette er ikke mitt poeng, men det at den holdningen som HW virker å ha inntatt på forumet (før den siste meldingen) er noe upassende i en slik tråd...

Vårt utgangspunkt er at vi ønsker å synliggjøre flere tjenester på forsiden vår. Det ville være umulig med det gamle designet. Videre ønsker vi et design som ser mer "profesjonelt" ut. Vi er ikke lenger en ren gutteromsvirksomhet, og ønsker å profilere at vi tross alt er på vei over i den mer "seriøse" verdenen. Det er også en rekke andre grunner til at vi ønsker å skifte ut designet uten at jeg ser grunn til å nevne de alle.

Siden ser fra før ganske bra ut, og jeg skjønner at dere vil profilere mange av de tjenestene som dere har å tilby. Poenget mitt er vel heller at det er fort å bli overivrig, at man ender opp med noe som ser ut som gutterommet mitt når jeg var 14 (uten sammenligning forøvrig! :wink: ).

Vi har aldri ment å behandle leserne våre som "dumme brød". Synd hvis du føler deg behandlet slik.

Personlig har jeg ikke følt meg behandlet som et "dumt brød", men jeg syns igjen at den holdningen som deg selv og enkelte av dine medarbeidere virket å inneha i de første meldingene var en litt hårsår holdning. En holdning der man selv er kjempefornøyd med arbeidet sitt (noe som er lov, gudbevares) og dermed blir lettere snurt når andre kommer med kritikk av arbeidet.

Jeg vil også presisere at jeg faktisk syns HW.no en en god nyhetsformidler, men at jeg savner nyheter som ikke bare er omskrevet/oversatt fra engelsk. Kom med de rare prosjektene og de store sammenligningene (GF2 roundup, GF3 vs Radeon, GF3 roundup) osv...

paper

Lenke til kommentar

Hei! Det nye designet er ikke så veldig bra synes jeg... Siden jeg er en svoren hardware.no fan syntes jeg den gangen dere oppdaterte til nåværende design var ikke noe bra! Men som tidene går liker jeg bedre og bedre det designet dere har i dag, VÆR SÅ SNILL og behold det! Skriver mer senere, hilsen me ;O)

Lenke til kommentar

Det er jo klart inneholdet og struktur som avgjør om slike sider er bra, men er jo fint med litt smuud interface. Syntes ikke den nye siden er så mye penere enn den gamle. blir litt likt alle andre sider. Hadde vært kult om dere hadde funnet på noe nytt og spennende :smile:

Lenke til kommentar

Helt ok side, fin side :smile:

Likte alt uteom logoen, for all del ikke lag noe slikt jeg-kan-photoshop opplegg, men kansje ikke fullt så kjederlig?

(Jeg synes) Den nye logoen minner altfor mye om en side som konsentrerer seg om Atari-spill eller LCD- display, en logo som sa noe om at denne siden handla om hightech pcutstyr eller noe som folk ville relatert med bare hw.no kunne kansje ert bedre?

Men generelt sett bra :smile:

Lenke til kommentar

Utnytt profilene til å la folk bestemme hva de hvil ha på forsiden...da kan de jo tilpasse utseende etter hvor god plass de har på skjermen....kanskje til og med velge hvor på skjermen de lsnker det....kunne selv ha tenkt meg å ha nyhetsoversikten lengre mot høyre

Jeg synes det er et steg i riktig retning å utnytte skjermen bedre.

Men jeg skulle ønske at siden var sentrert.

Forandring fryder...så lenge man kjenner seg igjen :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-12 04:00, moridin skrev:

Det med hvor stor oppløsning folk faktisk bruker har lite med saken å gjøre siden de aller fleste med høy oppløsning sjelden bruker nettleseren i fullskjerm. Som nevnt tidl. er det vanlig at folk som bruker 1600x1200 har 4 nettlesere oppe samtidig (dæven som jeg har lyst på ny, større skjerm). Det er fullt mulig å lage et design som ser bra ut i "alle" oppløsninger.

Javel, kan du vise meg en slik side, som ser bra ut i alle oppløsninger? Hvorfor har du f.eks ordet 'alle' i anførselstegn? Vis meg en knall webside, med litt mer enn to tabeller og en logo, som ser bra ut i alle oppløsninger. Gleder meg!

--------------------------------------------------

Det hardware.no gjør her er 'farlig', men dessverre den eneste måten å hente inn feedback på. Dere vil få like mange meninger som det er brukere, og dere vil aldi klare å tilfredsstille alle! Men, STÅ på! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: sdhild99 på 2002-01-14 22:34 ]

Lenke til kommentar

Den nye "test"siden er helt ok den med fine farger og masse kjekt på forsiden :smile:

PS: Det kan være en ulempe med en logo(HW), da en "logo" er noe som primært brukes av firmaer, og på hardware.no prøver dere jo og være en objektiv portal med objektive tester og webbshoppevalueringer og dermed ikke ett "firma" men en "objektiv" "org"

til brukernes beste.

men men tror ikke dette er noe som mange kommer til og henge seg opp i :smile:

så jeg tror dere ikke har så mye og frykte.

Ellers er "testsiden" deres oversiktlig og grei og jeg syntes ikke det gjør noe med 4 kolloner da dere har ett så stort menyutvalg og dermed trenger disse kollonene for og vise alt/mest mulig dere har på sidene deres.

jepp jepp sånn er saken :smile:

Lenke til kommentar

PS: en ting til , jeg ville fullført den fine kanten på overskrifter som dere har laget på 3 av kollonene og satt den opp på nyhetskollonen (overskrift)da det hadde blitt finere og med en større helhet på "testsiden".

Jeg ville også hatt den streken øverst som dere har på 3 av kollonene på nyhetskollonen da det hadde blitt enda litt finere :smile:

Lenke til kommentar

HardWare.no (den gamle logoen) er et etablert waremerke.

Bytter dere til den nye (som er stygg) vil dere miste mange "blikkfang" og dermed masse oppmerksomhet.

Hva om Coca-Cola skulle kalle seg Kald-Cola sånn plutselig....

Sjekk hvor mye f.eks Kreditkassen bruker på "Nordea" varemerket!

:smile: Nytt design er bra, Ny logo er dumt.

Mvh Troxx

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 15:55, Troxx skrev:

HardWare.no (den gamle logoen) er et etablert waremerke.

Bytter dere til den nye (som er stygg) vil dere miste mange "blikkfang" og dermed masse oppmerksomhet.

Hva om Coca-Cola skulle kalle seg Kald-Cola sånn plutselig....

De vil ikke tape mer på å bytte nå enn det de gjorde da de bytta ut den blå saken de hadde før. Varemerket til hardware.no ligger ikke i logoen på sida, men i nettadressen http://www.hardware.no - det er adressen som får omtale på andre nettsider og det er den folk trenger for å komme til Hardware Norge. Hadde dem bytta adresse til http://www.hardware-norge.com da hadde dem gjort en brøler, men logoen er ikke så viktig for Hardware Norge.

"blikkfang" på Hardware Norges eget nettsted er ikke så viktig, er på andres nettsider at det er viktig å få oppmerksomhet. På Hardware Norges website er det viktig at brukerne raskt ser hva som tilbys og at de føler det er lett tilgjengelig og holder god kvalitet.

Sammenligningen din med Coca Cola passer på ingen måte. Hadde dem skifta URL så hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar

Synes den nye siden er bedre enn den gamle!!

logoen har kansje litt å si på

de "beste webshop-awardene" men ellers

ellers er den sikkert "tilvenningsbar".

enig med han som sa at [andres nyheter] burde bli lagt sammen med [flere nyheter] el.no

at det er 4 kolonner, burde være lett å fikse på

med reigstrer deg+tilpass siden

der burde mye av kritikken dere har fått gå bort,

hva jeg en synes om designet, kommer jeg fortsatt til å bruke siden like mye, den er for bra til å slutte :smile:

ellers, lykke til med designet, stå på!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...