ilex Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 bah, dere som sutrer over den nye logoen har ikke peiling. den er ren og stilfull, ikke som den gamle som ser ser ut som noe hvem som helst kunne slengt sammen i potshop [sic]. fehr design, men som så mange andre har sagt tidligere, 4 kolonner blir for mye. cheers. - ilex Lenke til kommentar
novaz Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Jeg synes det nye designet er hundre ganger bedre enn det gamle. Men det er kanskje bittelitt anonymt. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Quote: On 2002-01-12 04:00, moridin skrev:Jeg har mine tvil om en del av de som bruker dette forumet jevnlig sin kunnskap om god webdesign, om dere vil ha konstruktiv kritikk bør dere poste en beskjed på no.it.tjenester.www.design eller lignende nyhetsgruppe hvor mange av leserne er erfarne designere Et veldig godt poeng, men på den andre siden er vi mest interessert i å høre hva våre lesere synes :smile: Det skal vel legges til at forumet på ingen måte er representativt for brukerne våre og derfor vil det nok gi et noe feil bilde. Jeg postet i alle tilfeller en liten sak på nyhetsgruppen du henviste til. Takk for tipset! Lenke til kommentar
jhrath Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 * Har alltid irritert meg over faste kolonnebredder! Kan det ikke lages en variabel variant der de med høy oppløsning kan slippe å bla pokkerivold nedover, men heller få en eller to linjer på hver nyhet? * For mye luft mellom punktene i "Andres datanyheter" og "Flere nyheter", lag heller en skillelinje eller noe greider. Det blir enormt med skrolling for å se listen * Stygg ny logo! * Fin gammel logo * Ellers grei ny design [ Denne Melding var redigert av: jhrath på 2002-01-12 11:35 ] Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Jeg liker dette designet best (ikke det nye) det er enkelt og oversiktlig :smile: Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 seriøst...Den nyer siden var ikke helt min stil, vel kanskje fordi at jeg er student og ikek har råd til å kjøpe en ny skjerm slik at jeg kan få høyere oppløsning, idag kjører jeg på 800*600. Og som det har kommet frem tidligere her så blir det VEL litt for mye scrolling, noe jeg misliker veldig. Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
gthomass Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Meget bra, ser mer profft ut. lykke til med det nye :smile: Lenke til kommentar
elzon Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Fint design og bra fargebruk. Men jeg synes det blir litt vel mye info og dermed litt rotete enn siden dere har nå(tar vel litt tid å venne seg til det). Ellers synes jeg den nye siden blir litt for bred. Dere bør kanskje vurdere å gjøre tabellen til "siste fra forum" mindre. kanskje i størrelsen med "partnere" tror jeg vil bli ordentlig bra. PS: det er noen fra forumet som synes fire kolonner blir for mye, men jeg syntes det ser ganske fint ut. Man må bare gruppere sakene i de små kolonne oversiktlig. [ Denne Melding var redigert av: elzon på 2002-01-12 15:01 ] Lenke til kommentar
Loce Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Jeg ser med beklagelse att dere forandrer sidene deres. Det blir seendes ut som alle andre sider av samme sjanger. Logoen deres bør dere ihvertfall ikke bytte ut, dette er jo blitt et varemerke på Hardware.no . Dere gjør no dumt, dessverre. Loce Lenke til kommentar
paper Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Jeg må si meg enig med en del av de andre på denne tråden som har sagt at de ikke helt ser hensikten med dette hvis alt HW.no skal gjøre er å si at vi har feil o.l! Det er nok ikke veien å gå hvis dere fortsatt vil ha en stempel som en nogenlunde seriøs HW-side. Beklager, men inntrykket mitt av HW's medarbeidere og ledere falt nok en del hakk etter denne tråden..... Nok om det, og over på mine tanker og ideér om siden, samt min egen bakgrunn: Ting som jeg liker: - litt mere fart i enkelte ting - tidsriktig - nyheter fra andre Ting som jeg _ikke_ liker: - altfor mye mosa sammen på forsiden (ser ut som rommet jeg hadde når jeg var 14; dvs mye "søppel".) - "tidsriktig" det er så kjedelig når alle gjør det samme! - svært lite gjennomtenkt i forhold til ulike skjermstørrelser (sorry, men dere klarer ikke å overbevise meg om at dette er en vaneting og "psykologisk osv....". Det er fakta! Personlig har jeg 21" skjerm og det er jo nettopp for å ha muligheten til å benytte seg av skikkelig multitasking!). (hvis noen føler for å vite min bakgrunn for denne kritikken, så har jeg erfaring fra bl.a. http://www.switch.no ++) Selv om jeg er av de "dumme" brukerne som Wirak bare ville ha mottatt input fra hvis jeg hadde innsikt i HW.no's videre strategi osv, så håper jeg at dette er noe som HW's ledelse tar til etterretning! Ikke behandle kunder/besøkende som dumme brød! paper, som nå plutselig fikk mindre lyst til å benytte seg av HW.no like jevnlig som han har gjort til nå... Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Den nye siden er meget bra. Den gamle syntes jeg alltid var utrolig kjip. Var jo så mye død plass. Nå kjører jeg også 1280x1024 på en 19" da. Men det går vel an å sette inn en sånn dynamisk "justerer" (har ikke PEILING på hva det heter) sånn sida hele tiden bruker f.eks. 80/90% av browsern. Sånn at du hele tiden unngår horizontal scrollbar. Det jeg hater mest er web sider som er småe. Og med masse død plass. Keep on the good work. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 12. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2002 Leserne er selvsagt ikke dumme. Og det tror jeg ikke nødvendigvis at vi medarbeidere i Hardware.no er heller - selv om det hender at noen lesere er uenige i det vi gjør. Jeg påstår selvsagt ikke at du er dum fordi du ikke liker det nye designet - men vi har forskjellig ståsted for å vurdere om dette designet vil være bedre enn det gamle. Vi ønsker tilbakemeldinger fra så mange som mulig, slik at vi kan få innsikt i hvordan lesere med et annet utgangspunkt enn oss forholder seg til dette. Vårt utgangspunkt er at vi ønsker å synliggjøre flere tjenester på forsiden vår. Det ville være umulig med det gamle designet. Videre ønsker vi et design som ser mer "profesjonelt" ut. Vi er ikke lenger en ren gutteromsvirksomhet, og ønsker å profilere at vi tross alt er på vei over i den mer "seriøse" verdenen. Det er også en rekke andre grunner til at vi ønsker å skifte ut designet uten at jeg ser grunn til å nevne de alle. Hensikten med denne tråden er generelt å få tilbakemeldinger på et design som det kan vise seg at vi kommer til å ha ganske lenge, og da er det alltid nyttig å vite hva brukerne mener om det. De tilbakemeldinger vi ville hatt mest bruk for, er bug-rapporter. Vi har aldri ment å behandle leserne våre som "dumme brød". Synd hvis du føler deg behandlet slik. MLW Lenke til kommentar
leifper Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 pluss og minus: + siden har blitt mer strukturert enn den gamle + bedre design + "lett" side - ufattelig stygg og gammeldags logo, minner om Block Watne logoen! - 4 kolonner er en for mye - mangler luft til venstre for teksten i andre og tredje kolonne - kalde farger forslag til forbedringer: - flytt kolonne 4 inn i kolonne 1, dermed blir siden sannsynligvis litt mer oversiktlig? - bruke grønt istedet for blått? Grønn er visstnok en beroligende farge + at grønt ble brukt på den gamle siden - skift for all del ut logoen.. [ Denne Melding var redigert av: leifper på 2002-01-12 17:40 ] Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 LOGO'en er stygg. Den gamle er mye bedre. Tror de fleste tåler 1024x768... Endringer ellers virker ok.... :smile: Troxx Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Jeg er også enig i att det er for mange kolonner. Jeg mener også att dere bør behålde den gamle logoen, er jo liksom blitt ett varemerke. Elers syns jeg den nye siden ser ut som "alle" andre sider, rotete og uåversiktlig. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Jeg er enig i at det å sette bredden på tabellen til 1000px kan være dumt. Man kan alternativt løse probelm med scrollbar ved å kjøre et javascript som setter bredde på tabell, og legger til eller fjerner elementer etter som hvilken oppløsning man har... MEN dette kan blir forvirrende da websiden kan se forskjellig ut hvis man kommer inn på den fra en annen datamaskin. Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Hei sveiser:) Digger det nye designet deres. Ryddig og fint. BRA!! Lenke til kommentar
molna Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Hardware.no kan jo be noen sponsorer komme med kjempetilbud på store skjermer, slik at vi kan kjøpe billige 19"ere osv. og fullt ut utnytte bredden på siden :wink: Nei, kødder bare. Hardware.no-crewet virker meget seriøst og takler helt sikkert denne kritikken. Husk: det viktigste på disse sidene vil alltid være innholdet. Keep up the good work. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå