Gå til innhold

Reaksjoner på NRK-innslag


Tbau5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Garfors er skremt over at barna lærer å vise Satans tegn i barnehagen, at Turbonegers Hank von Helvete trekkes fram som et rollebilde og at barnehageassistenten har store tatoveringer.

 

Aaaahahaha ja, det jeg blir skremt av er at folk klarer å reagere på dette på den måten de gjør. Tidlig krøkes, sier jeg.

Lenke til kommentar
Den var nokså skremmende I denne barnehagen skulle småunger lære å spille rockemusikk. Greit nok det, men da vi fikk se musikklæreren — en mannlig barnehageassistent — med svære tatoveringer, gikk det kaldt nedetter ryggen på meg. Svære tatoveringer, samt svartmaling i ansiktet.

 

SVÆRE TAOVERINGER :O

Endret av Torinogut
Lenke til kommentar

Hehehe, jeg så innslaget nå og skjønner ikke helt hva som er problemet. De eneste som kan ha problemer med det er hyperkristne som virkelig tror at hvis man holder opp pekefinger og lillefinger så påkaller man satan. Fyren så jo helt grei ut, bortsett fra denne makeupen, som jeg regner med at han ikke går med hver dag, og tatoveringene, som kanskje veldig konservative og fordomsfulle mennesker vil kunne reagere på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det som er litt ironisk er vel at de kristne ser på Hank von Helvete som et dårlig forbilde, når han selv er kristen.

 

Ja og Hank Von Helvete er nesten like forskrudd som en gjennomsnitts mullah siden han ikke respektere de homofile. Så det kan jo være at han ikke er noe særlig godt forbilde?

Lenke til kommentar
"Djeveltegnet" er jo egentlig en gammel gest mot ondskap, type "bank-i-bordet". Det var Dio som begynte å bruke det til å signalisere heavy metal, men han er jo selv ganske religiøs av seg.

Ja og nei, det har forskjellige meninger i forskjellige kulturer. Jeg personlig er mer av typen som tror et tegn er hva man legger i det, så hvis man ikke mener noe satanistisk med dette så er det for all del ikke noen slags påkallelse av djevelen eller det motsatte heller.

 

Vi trenger ikke dra lenger enn til våre naboer i Russland for å se et eksempel på hvordan folk kan forstå et tegn forskjellig. I Russland leser de f.eks. B som vår bokstav V. H tilsvarer vår bokstav N, og P tilsvarer R. Da kan ingen rettskrivingsfanatikere komme og si at de egentlig har skrevet en P, når det de har skrevet uttales som R for russerne.

 

Det samme gjelder i mine øyne for slike håndtegn som det allerede diskuterte med pekefinger og lillefinger opp. En del trangsynte folk mener at dette tegnet påkaller satan uansett om man mener det slik eller ikke. Jeg blir sprø av slike folk...

Endret av Irgendwer
Lenke til kommentar
Det som er litt ironisk er vel at de kristne ser på Hank von Helvete som et dårlig forbilde, når han selv er kristen.

 

Ja og Hank Von Helvete er nesten like forskrudd som en gjennomsnitts mullah siden han ikke respektere de homofile. Så det kan jo være at han ikke er noe særlig godt forbilde?

 

Hank Von Helvete er kanskje ikke noe godt forbilde. Men han var kun nevnt av kritikerne som sikkert aldri har hørt om Alice Cooper. I tillegg er jo Hank en rollefigur.

 

Ironisk at han er imot homofile sånn som han koser seg på scenen med de andre gutta fra Turboneger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...