Ray1983 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hei Litt usikker åp hvor jeg skulle poste dette, men satser på det er rett forum da det gjelder installering av programvare i windows miljø. Er det forskjell på installering som innlogget lokal administrator og installering fra vanlig bruker med runas /user:administrator? Når jeg installerer et program (e-lector) som lokal administrator fungerer det fint for alle de vanlige brukerne som logger seg på. Hvis jeg installerer det via en vanlig bruker og kjører installasjonen som lokal administrator så fungerer det ikke. Er det forskjell på kjøring som innlogget lokal administrator kontra innlogget som vanlig bruker men kjører installasjonen som lokal administrator? Vanskelig å forklare, håper folk forstår. mvh Raymond Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Neida der er ingen forskjeller. Når du høyreklikker på en fil og velger runas og kjører som administrator, så kjøres hele den prosessen som administrator. Ver ops på at noen programmer så må brukeren har skriverettigheter til instalasjonsmappen for at programmene skal virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå