Gå til innhold

Nytt Grafikk kort!

Anbefalte innlegg

tsk! kjøpte ny pc i forgårs. digg det, og sidn jeg er lit nabb så trodde jeg at 9500M GS var et nice kort. (store tall vettu) anyways fant jeg ut igår at det var ikke slik det var.. jeg tenkte å kjøpe et kort ifra amerika. hørte 8800gts går for 120 dollar der. og 1900 kr her.. jeg vet at det kortet er til stasjonere. men hvis det er slik at jeg kan få det billig, så kjøper jeg to. så oppgraderer jeg "gamle" pcen også.. men, jeg trenger en side som selger grafikk kort.. hørte 7800 Go GTX var ganske tight.. men kan man kjøpe det i amerika og spare litt penger siden dollaren er så lav nuh? eller er ikke det vits i, med tanke på toll og sånn.. ville satt pris på any help. om linker til sider som selger bærbar pc kort, etc.. prøvde komplett.no og søke der, men no dice..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Du kan ikkje skifte skjermkort i ei bærbar maskin fordi det er integrert i hovudkortet. Har høyrt om ei ekstern løysing som ein kan kople til USB. Om ein kan kjøpe det og evt. kvar, veit eg ikkje.

Dette er en sannhet som kanskje stemte for tre-fire år siden, men i dag er det faktisk svært mange bærbare PC-er hvor skjermkortet helt fint kan byttes ut. Dog vil garantien ryke i de aller fleste tilfeller, men det er ok så lenge man er klar over det på forhånd. Det beste er om PC-en bruker mxm-standard, da er det ganske lett å skifte kort. Problemet er egentlig å finne butikker som selger slike kort, jeg oppgraderte nettopp min Acer Aspire 5720ZG fra 8400M GS til 8600M GT. Dette kortet var ikke veldig vanskelig å finne, men samtidig kikket jeg også litt etter 8800M GTX, bare for moro egentlig, siden jeg nesten helt sikkert ikke ville kunne skiftet til dette siden den bærbare bare er en 15tommer, stor sjanse for at kortet ville vært for langt til å passe, samtidig som kjøleløsningen muligens ikke ville holdt mål.

For å runde dette av; om maskinen din støtter mxm, eller produsenten opplyser om at løse kort er å få tak i er det bare å kjøre på. Problemet ditt er som sagt å finne noen som selger slike kort løse, jeg har ikke funnet noen enda, men det må vel være noen et sted i verden. Uansett, lykke til! PS: Om du trenger råd til selve oppgraderingen, se min guide om oppgraderingen av Acer Aspire 5720: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=938480&hl= :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...