ballerusk Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Har ikke rørt Wiien min på en stund, den har vært trygt plassert i benken under TVen. Tenkte jeg skulle spille litt igår kveld og nå får jeg plutselig ikke bilde. Lyd er der, men ellers er det helt svart. Har prøvd både med component og composite/AV uten hell, noe som får meg til å tro at det er noe inne i maskinen, uten at jeg fatter hvordan det har skjedd siden den ikke har blitt brukt, flyttet på eller noe. Noen som har vært borte i samme problemet eller har noen tips? Edit: Uhm.. ja da virker den visst igjen. Prøvde før jeg skrev dette innlegget å støvsuge ( ! ) rundt lufte-"hullene" samt AV-utgangen på Wiien, men det virket ikke. Så for et par minutter så gjorde jeg dette: Tok opp Wiien med høyrehånden. Banket hardt i den 4-5 ganger med venstrehånden (i og med at jeg er venstrehendt) mens jeg sa "virk dammit!". Tenkte "faen, nå gjorde jeg sikkert vondt verre". Skrudde på Wiien og TVen for en siste sjekk. Voilá! Den virker. Så takk for hjelpen alle sammen, nå kan jeg spille videre hurra! Endret 12. mai 2008 av ballerusk Lenke til kommentar
chairmanofthebored Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Har ikke rørt Wiien min på en stund, den har vært trygt plassert i benken under TVen. Tenkte jeg skulle spille litt igår kveld og nå får jeg plutselig ikke bilde. Lyd er der, men ellers er det helt svart. Har prøvd både med component og composite/AV uten hell, noe som får meg til å tro at det er noe inne i maskinen, uten at jeg fatter hvordan det har skjedd siden den ikke har blitt brukt, flyttet på eller noe. Noen som har vært borte i samme problemet eller har noen tips? Edit: Uhm.. ja da virker den visst igjen. Prøvde før jeg skrev dette innlegget å støvsuge ( ! ) rundt lufte-"hullene" samt AV-utgangen på Wiien, men det virket ikke. Så for et par minutter så gjorde jeg dette: Tok opp Wiien med høyrehånden. Banket hardt i den 4-5 ganger med venstrehånden (i og med at jeg er venstrehent) mens jeg sa "virk dammit!". Tenkte "faen, nå gjorde jeg sikkert vondt verre". Skrudde på Wiien og TVen for en siste sjekk. Voilá! Den virker. Så takk for hjelpen alle sammen, nå kan jeg spille videre hurra! egentlig ikke så rart i det heletatt. Det er tross alt nintendo vi snakker om her. For de som husker 8-bit og blåse-i-luka trikset, eller blåse-på-kassetten trikset når spillene fusket. Eller to kakk på toppen av boksen hvis det ble rare striper på skjermen. osv osv.. Lenke til kommentar
Dr.Greve Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Vold hjelper som oftest på elektronikk Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 egentlig ikke så rart i det heletatt. Det er tross alt nintendo vi snakker om her. For de som husker 8-bit og blåse-i-luka trikset, eller blåse-på-kassetten trikset når spillene fusket. Eller to kakk på toppen av boksen hvis det ble rare striper på skjermen. osv osv.. Blåste alltid i SNES-kassettene mine før jeg satte de i, lurer litt på om det var nødvendig eller en innlært refleks fra NES-tiden, kan ikke huske at SNES-spillene fusket. Gjorde det et par ganger på N64 også. :!: Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Vold hjelper som oftest på elektronikk Ja, faktisk... et Sony-kamera jeg har ennå var alltid litt dårlig fra det var nytt, ville ikke alltid slå seg på, hang seg opp noen ganger. Så falt jeg med det, så det ble ennå verre. Det var da nesten ubrukelig. Så jeg tenkte "ja ja, siden jeg skal kjøpe nytt kan jeg ha det litt moro med det gamle" og kastet det alt jeg kunne i et betonggolv, flere ganger. Så testet jeg det etterpå for moro skyld, og da funket det faktisk bedre enn da det var nytt! Så jeg har det kameraet ennå, fungerer som bare det etter betong-behandlingen Lenke til kommentar
Dr.Greve Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Vi hadde en TV før, som ikke ville slå seg på med mindre den fikk seg et kraftig slag i siden Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Vi hadde en TV før, som ikke ville slå seg på med mindre den fikk seg et kraftig slag i siden Haha, vi hadde en TV der man måtte løfte hele TV-apparatet opp fra bordet og slippe det rett ned igjen for at det skulle funke. Noen ganger måtte man repetere dette igjen og igjen. Jeg vinner (med mindre noen har en TV som måtte slippes fra annen etasje for å virke? ) Lenke til kommentar
Dr.Greve Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Vi hadde en TV før, som ikke ville slå seg på med mindre den fikk seg et kraftig slag i siden Haha, vi hadde en TV der man måtte løfte hele TV-apparatet opp fra bordet og slippe det rett ned igjen for at det skulle funke. Noen ganger måtte man repetere dette igjen og igjen. Jeg vinner (med mindre noen har en TV som måtte slippes fra annen etasje for å virke? ) Ok, du vant. Det der var bare for drøyt Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Irgendwer og Dr.Greve: Dere prøvde å trykke på knappen, ikke sant? Endret 14. mai 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg har en fjernkontroll som jeg i en periode måtte filleriste for at knappene skulle fungere. Etter hvert tok jeg til fornuften, åpna den og lodda fast en ledning som var løsnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå