Dyrehagen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg spurte dette spørsmålet i hovedkort-seksjonen her også, men fikk ikke noe svar, så jeg spør her også. Tatt fra denne tråden: Om Asus HK er glad i Corsair RAM får dem som har førsøkt svare på. Hovedkortet det er snakk om er et Asus Maximus Formula og RAMen er Corsair Twin2X. Vil de fungere sammen? Og mens jeg allerede er i dette forumet: Har jeg valgt bra nok RAM til en gamer-PC, eller burde jeg finne noe bedre? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Du får ikke svar pga at det er umulig å generalisere. Vil sikkert fungere helt fint! Finnes noe som heter QVL på produktsiden til hovedkortprodusenten. Du kan også gjøre et lite google søk med navnet på hovedkortet og minnet for å se om du får noen treff. Minnet er mer enn bra nok, men må ses i sammenheng med om du har planer om overklokking og hvilken prosessor du har tenkt å benytte deg av. Om du ikke har planer om overklokking så er de flotte! Edit: Har selv ingen erfaring med de to komponentene så jeg vet ikke, men ser heller ingen mulige problemer. Endret 10. mai 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 hei, disse ser ut til å passe fint sammen. men di er kansje ikke di beste brikkene med tanke på gaming(grunnet ddr2) men dette blir ikke noe stort problem jeg har selv valgt samme hastighet på rammen. ps, kann vere en fårdel med ram med CL4 istedenfår CL5(gjir noe raskere respånstid) Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Okay, takker for kjappe svar:D CL4 sier du... Hva med disse? Vil det å ha CL4 istedenfor CL5 egentlig ha veldig mye å si? Kommer til å koste meg 500 kr ekstra... Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Den som tier, samtykker, er det ikke det man sier? Hvilket betyr, i dette tilfellet, at dere mener CL5-RAMen jeg har valgt er helt fin. Hvilket igjen passer meg bra, siden jeg egentlig kunne trengt de 500 til noe annet^^ Lenke til kommentar
foffle Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Spar pengene. Så setter du cl 4 timings manuelt og øker spenningen til ramen littegranne... Tihi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå