Gå til innhold

Ikke så altfor dyre hodetelefoner med god bass, klar lyd og lydisolasjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har en anbefaling på ikke så altfor dyre hodetelefoner med god bass, klar lyd og lydisolasjon? Gjerne mellom 500-1000kr. Hadde tidligere et par Sennheiser HD497 som jeg likte lyden på, men som ikke isolerte så godt, og som ikke hadde så veldig god bassrespons syntes jeg.

Beyerdynamic dt 770 pro

https://prisguiden.no/product.php?product_id=17293

500kroner over prisgrensen din men de oppfyller de fleste kravene dine.

Vet ikke om de har superklar lyd iforhold til andre hodetelefoner men de har ganske god bass og isolasjon.

Lenke til kommentar

Det var litt over det jeg hadde tenkt å bruke, tror faktisk aldri at jeg har prøvd så "fine" hodetelefoner før, men jeg har temmelig sensitiv og akutt hørsel i forhold til frekvensområder og slikt... 5-35k er jo litt av et område :)

Men jo mer jeg leser om de her, jo mer sikler jeg hehe...

Noen andre meninger der ute? Eller tilsvarende hodetelefoner, kanskje til en billigere penge?

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke så mange alternativer enn DT770, så lenge god lydisolasjon er ett av kriteriene... men de trenger egentlig en egen forsterker for å yte skikkelig.

Du skal ikke bruke de bærbart, eller hva?

Men, hvis du bor i nærheten av en hifiklubb-butikk, så kan du jo teste Denon D1000, de koster litt mindre, og er ganske bra.

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+89234341
Det var litt over det jeg hadde tenkt å bruke, tror faktisk aldri at jeg har prøvd så "fine" hodetelefoner før, men jeg har temmelig sensitiv og akutt hørsel i forhold til frekvensområder og slikt... 5-35k er jo litt av et område :)

Men jo mer jeg leser om de her, jo mer sikler jeg hehe...

Noen andre meninger der ute? Eller tilsvarende hodetelefoner, kanskje til en billigere penge?

mennesker hører 20-20000 uansett så det spiller absolutt ingen rolle

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
mennesker hører 20-20000 uansett så det spiller absolutt ingen rolle

Jepp, men responsen stopper ikke brått ved 20 Hz. Den synker gradvis mot den oppgitte grensen. Med DT770 vil derfor responsen være bedre ved 20 Hz enn med hodetelefoner der området er 20-20000 Hz. Spurte om dette en gang før, og fikk noen konstruktive svar. :)

det er sant, men hvermannsoppfatningen er at man hører det som står på pakken ;) uansett dt770 er knall

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett.

Jeg er selv veldig fornøyd med mine dt 770 pro, mine beste telefoner så langt, men synes de er litt skarpe i lyden, spesielt i topp-sjiktet (sibilance). Det kan bli litt slitsomt å høre på i lengden. Neste gang skal jeg prøve å finne noen med ett litt mykere lydbilde ;)

^sinus

Lenke til kommentar
Misforstå meg rett.

Jeg er selv veldig fornøyd med mine dt 770 pro, mine beste telefoner så langt, men synes de er litt skarpe i lyden, spesielt i topp-sjiktet (sibilance). Det kan bli litt slitsomt å høre på i lengden. Neste gang skal jeg prøve å finne noen med ett litt mykere lydbilde ;)

^sinus

Sibilance er drit irriterende, sant nok, men kan like godt skyldes elektronikken som selve hodetelefonene. Fikk illustrert akkurat det ganske bra etter å ha tatt en runde til den lokale hifipusheren og fikk høre forskjellen på en hegel og en harman kardon i sammenlignbart prisleie på samme sett høyttalere.

Kremt, on topic, Sennheiser skal ha en mer tilbakelent lydsignatur, i alle fall mine HD 555 spiller veldig avslappet, skjønt det gjør de til tider irriterende å høre på om du foretrekker rock eller metal, skjønt all form for akustisk/klassisk går, no pun intended, strykende.

Selvfølgelig hater gutta på headfi.org disse hodetelefonene av begge grunnene, samt at de mangler den oppblåste imponatorbassen du finner i stua til cerwinvegaeiere landet rundt.(kidz)

Sennheiser HD 595 skulle ikke være de verste å drive, men ha noe av den samme lydsignaturen, bare mer oppløst og kanskje et hakk mer direkte. Jeg ville prøvd disse.

In any case, HD 555 koster ikke akkurat skjorta på ebay, så disse kan også være en idé. Bare gi de litt inspillingstid :)

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Hodetelefoner som ligger på ørene: AKG K81 DJ - Ca 500kr i Norge. Uovertruffen lydkvalitet til en slik pris. De er lukket, og isolerer godt. Sitter godt på hodet, og kan derfor fint brukes utendørs. DT770 blir alt for store og løse til dette.

Hodetelefoner rundt ørene: DT770 er jo nevnt som et godt alternativ. Og så har du jo en del ultrasone-modeller som sikkert kan passe deg fint. Sjekk microplex.no - der har de en god del av disse modellene.

Om jeg skal anbefale deg noe som er enda bedre, så vil jeg si Audio-Technica ATH-A900. Jeg kjøpte dem selv fra audiocubes, og ble ikke skuffet. Har til sammen hatt ca 20 hodetelefoner opp gjennom tiden, og A900 er de jeg savner aller mest, og angrer at jeg solgte!! Har fot tiden Sony SA-5000. De blir nok litt over ditt budsjett. Dessuten er de ikke lukket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...