Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tempratur på hk og gpu ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal være overopphetings-vern på skjermkort og prosessor, slik at det kobler ut om det blir for varmt. Tror grensa vanligvis ligger på 75 grader.

Du kan bytte ut kjøleribber og vifter på komponentene og i kabinettet, men du bør vite hva du gjør når du driver med slikt.

Lenke til kommentar
Det skal være overopphetings-vern på skjermkort og prosessor, slik at det kobler ut om det blir for varmt. Tror grensa vanligvis ligger på 75 grader.

Du kan bytte ut kjøleribber og vifter på komponentene og i kabinettet, men du bør vite hva du gjør når du driver med slikt.

Vet ikke hva jeg gjør, men prøver å lære :)

Lenke til kommentar

Å bytte kabinettvifter er ikke spesielt vanskelig, og kan hjelpe på temperaturen på komponentene.

Viftene bør monteres slik at luft suges inn foran og blåses ut bak.

Gjør du det motsatt, så risikerer du at vifta bak suger inn varme fra strømforsyningen, det blir også dårlig sirkulasjon.

Lenke til kommentar
Å bytte kabinettvifter er ikke spesielt vanskelig, og kan hjelpe på temperaturen på komponentene.

Viftene bør monteres slik at luft suges inn foran og blåses ut bak.

Gjør du det motsatt, så risikerer du at vifta bak suger inn varme fra strømforsyningen, det blir også dårlig sirkulasjon.

jupp, sånn det er nå, ei vifta forran og ei bak som blåser ut. Har bestillt en stor vifta til cpu også, håper å få lært meg litt mer så jeg får clocka den opp litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...