Ottesen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Heisann... Har et lite amatør spørsmål her, hva er max temp man bør ha på hk og gpu ? Mvh Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Du bør holde temperaturen under 70 grader, helst mindre, for å ha litt å gå på. Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 mener å huske å ha lest att alt åver 80grader kann skade noen komponenter men jeg har også lest at loddingene i gpu og HK blir gjort med at hele kortet varmed opp til 180grader, og dyppes i loddetinn Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Har akkurat fått ny pc, og syntes skjermkortet blir så varmt uten at vifta går noe fortere, den lå på rundt 70 grader under 3dmark se :S Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det skal være overopphetings-vern på skjermkort og prosessor, slik at det kobler ut om det blir for varmt. Tror grensa vanligvis ligger på 75 grader. Du kan bytte ut kjøleribber og vifter på komponentene og i kabinettet, men du bør vite hva du gjør når du driver med slikt. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Det skal være overopphetings-vern på skjermkort og prosessor, slik at det kobler ut om det blir for varmt. Tror grensa vanligvis ligger på 75 grader. Du kan bytte ut kjøleribber og vifter på komponentene og i kabinettet, men du bør vite hva du gjør når du driver med slikt. Vet ikke hva jeg gjør, men prøver å lære Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Å bytte kabinettvifter er ikke spesielt vanskelig, og kan hjelpe på temperaturen på komponentene. Viftene bør monteres slik at luft suges inn foran og blåses ut bak. Gjør du det motsatt, så risikerer du at vifta bak suger inn varme fra strømforsyningen, det blir også dårlig sirkulasjon. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Å bytte kabinettvifter er ikke spesielt vanskelig, og kan hjelpe på temperaturen på komponentene. Viftene bør monteres slik at luft suges inn foran og blåses ut bak. Gjør du det motsatt, så risikerer du at vifta bak suger inn varme fra strømforsyningen, det blir også dårlig sirkulasjon. jupp, sånn det er nå, ei vifta forran og ei bak som blåser ut. Har bestillt en stor vifta til cpu også, håper å få lært meg litt mer så jeg får clocka den opp litt Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 En ting, forresten, å sitere innlegget rett over er sett på som en forferdelig uvane på forumet. Bare trykk på "hurtigsvar", når du skal svare på nyeste innlegget i en tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå