Irminsûl Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg sprayet nettopp maskinen min med trykkluft på boks for å fjerne støv, og så at enkelte steder ble det så kaldt at det oppstod en form for rim. Dette forsvinner fort, men det virket som om det ble litt fuktig også. Bla. rundt vifta til strømforsyneren, hvor det var en del støv, kom det noen hvite flekker etter at jeg sprayet, men det var bare i noen få sekunder, og jeg kan ikke se at det er fuktig på noen som helst måte. Burde jeg la maskinen stå en stund i solen? Hvor lenge i så fall? Når jeg på dette forumet leste om at trykkluft var godt egnet til å fjerne støv i datamaskiner, så jeg ingen som nevnte kondens. Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) så lenge pcen var av(og støpslet bled trokket ut) er ikke kondens som varer i noen sekkunder farlig. la pcn stå i et minutt, eller to før du starter den igjenn Endret 10. mai 2008 av martin91 Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg testa og det funka fint. Regna jo også med at det ville gå bra, men jeg ville føle meg sikker. Ja, maskinen var koblet fra strømuttaket. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Tror ikke det er noe problem. For feilsøking på elektronikk bruker man kjølespray, og da blir det godt med rim. Og det er vel og merke mens strøm er tilkoblet. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 For feilsøking på elektronikk bruker man kjølespray Hvorfor det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Fordi elektronikk er følsom for temperatur. Og mange typer feil er direkte relatert til temperatur. Ved vekselvis avkjøling og oppvarming av et lite område kan man lokalisere feilen. Man bruker også temperaturkammer, et slags kombinert kjøleskap og stekeovn, som kan programmeres for temperatur og tid. Nye produkter må kvalitetsikres ved at en prototype skal overleve et par uker i et slikt kammer. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Interesant. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå