Xander^ Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Noen som vet om Ubuntu automatisk finner kontrolleren min under installasjon? Link til kontroller På forhånd takk Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det lettaste er nok å prøve. Du trengar ikkje å installere nokon ting, berre starte opp «Live-CDen». Så no også at den har ein opensource drivar som skal vere i kernel 2.6(se under drivers i linken din). Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Mente navnet på kontrolleren var kjent. Kjøpte selv en i 2003. Elendig Linux-støtte den gang og elendig støtte sist jeg sjekket. Derfor kjøpte jeg meg en Promise Ultra133TX2 i fjor som fungerer "rett-ut-av-boxen". Skal ikke si 100% om denne HighPoint-kontrolleren er bedre støttet nå, men tviler på det. Var bare proprietær binær-driver den gangen. Den er bare opensource på deler av driveren, den linker med binære deler. Endret 10. mai 2008 av kwikdahl Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg fant ikke linuxstøtte på min kontroller den gangen jeg hadde den for noen år siden.Og tror neppe de har lagt seg i sælene nå.Men undre kan skje og linuxstøtten på hardware blir bedre og bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå