guardianpegasus Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg forsøkte i to måneder å kombinere slanking og styrke. Levde da på 1500 cal om dagen. Resultatet var alikevel at jeg på den tiden gikk opp cirka en kilo. Gikk samtidig ned et par t-skjorte størrelser, ifra 4XL til 2XL. Så hva skjer egentlig når man lever på aldri så lite kalorier og alikevel ikke går ned i vekt? Jeg veier cirka 148kg og kommer meg pokker ikke ned vekt... den totale fettmassen går riktignok ned, men er ikke dette litt snodig? Eller har jeg såpass med "reserver" at det er det kroppen bruker av for å bygge lean mass? De siste seks månede har jeg variert trening og kosthold... totalt gått ned fra cirka 50 til 25%, og samtidig gått opp cirka 4,5-5 kilo. Forstå det den som kan? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 muskler veier mer enn fett... derfor du har gått opp i vekt, når du kombinerer diett med styrke.. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Men hvor kommer det ifra? Kan fett tas av kroppen, brukes som brensel, og brukes til å bygge muskler? Hadde inntrykk av at det var svært vanskelig å bygge muskler i kaloriunderskudd, men det virker ikke slik? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 det er vansklig, men vil ikke si det er umulig, ikke bry deg så mye om vekt, bry deg om str og om man merker at man er gått ned - bare lite tips Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Nei, jeg tror nok du har rett der. Men det er jo litt irriterende da, å jobbe så hardt så lenge, og så ser du ikke musklene osv. fordi du er feit i tillegg Men nå har det faktisk begynt å skje ting etter at jeg kom meg under 30%... synlige muskler på forarm, overarm, skuldre, legger, lår, til og med dannet seg to klare "striper" fra brystet og ned til magen som har begynt å dele den i fire hehe Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 det er bra, bare å stå på, det man vil - det klarer man - somregel Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Men det er jo litt irriterende da, å jobbe så hardt så lenge, og så ser du ikke musklene osv. fordi du er feit i tillegg Vær heller fornøyd med så bra resultater du har oppnådd allerede! Gått ned to t-skjortestørrelser, det er fantastisk! Bruk det som motivasjon til å holde det gående enda lengre, og til slutt kommer du dit du vil. Tålmodighet er veldig viktig når det gjelder trening. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Ikke tenk på kiloene, se på speilet i stedet. Antall kg er bare tall og har ikke noe å si. Du skal være glad for at du har gått ned 25% på 6md, er ikke mange som klarer det Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Takk for all støtten, først av alt Jeg har en medfødt nevrologisk sykdom som saboterte meg sterkt hormonelt og nevrokjemisk ifra barndommen av, frem til den ble diagnosert og behandlet først i slutten av fjoråret. Ja, det med tskjortestørrelser merker man fort stor forskjell på. Klarte også på behagelig vis å klemme meg inn i jeans, etter å ha gått i sweatpants i 10 år eller noe slikt, fordi jeg var for stor Det andre, store målbare restulatet er i styrke. Nå bruker jeg riktignok bare maskinøvelser som forenkler ting betraktelig, men jeg begynte på 30-40kg på diverse arm og skulderøvelser og har nå makset ut de fleste på 100+ og maks på lårpress på 250kg+ osv. og kjører nå flere og flere sets og reps. Derfor jeg undrer meg om jeg ikke rett og slett må begynne med frivekter og slikt, og om det ikke også hadde vært bedre. Jeg har ikke fått boler-muskler eller noe slikt alikevel da, har fremdeles lange, slanke muskler som stort sett gjemmer seg under huden og fettlaget... men der hvor jeg har minst fett nå er det veldig tydelig at det har skjedd store ting. Smerter i korsrygg, knær, og legger er også borte, til tross for at jeg har gått opp i vekt... så vekten er jaggu ikke alt nei. Men jeg har fremdeles en 20-25kg med kroppsfett jeg sliter med å kvitte meg med, og nå går jeg altså opp i vekt, noe som ikke er helt ideellt når du veier 147kg+ og har gått over 100kg lean mass. Kjører cardio også (intervall løp), og har merket stor fremgang på alle måter, men det er alikevel tungt å løpe ennå. Jeg innser at jeg aldri vil bli noen liten gutt, men jeg skulle ønske jeg kunne ta av meg noen kilo totalt sett slik at jeg kunne løpe lettere, gjøre pullups osv. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Ikke tenk på kiloene, se på speilet i stedet. Antall kg er bare tall og har ikke noe å si. Du skal være glad for at du har gått ned 25% på 6md, er ikke mange som klarer det Er i prinsipp enig her. Men vil annbefale at man tar mål av kroppen istedenfor. Mage, biceps, bryst, lår etc. Evt. tar bilder med jevne mellomrom. Det er ikke alltid så lett å se forskjell i speilet da endringene skjer så gradvis. Det med frivekter er forøvrig ikke noe å lure på. Det er så utrolig verdt det å lære seg det å bruke frivekter på en bra måte. Lær deg knebøy, benkpress og markløft først, så er du i gang. Forskjellen er STOR i forhold til maskiner. Endret 11. mai 2008 av Geir M Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Og tankene dine om bolemuskler og "lange, slanke muskler" må du legge fra deg. http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=41 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Mål fettprosent og ikke vekt. Evt omkrets i starten. Kcal pr kg kroppsvekt pr dag er fettfri masse. Det kan hende at 1500 kcal var bra nok for din fettfrie masse til å bygge litt + at i starten når man er utrent så får man resultater av nesten alt pga det er en positiv variasjon. Jeg veide 75kg og la meg på 3300 kcal for å gå opp i vekt og siden jeg var utrent gikk jeg også ned i fettprosent noe jeg ikke ville ha gjort nå med det kcal overskuddet. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Altså, jeg trener nå med tunge vekter(maskin) jeg da, det jeg mener med bolermuskler er de bowlingkulene man får midt på armene osv. tilsynelatende av å gjøre en bevegelse på kanskje 10 centimeter. Dette er noe jeg konsekvent ser folk med kulemuskler gjøre, og der er kanskje derfra det kommer om det er en myte. Hva er det som da gjør at de får så rare muskler? Genetikk? I tillegg virker kulemuskelgutta temmelig svake når det kommer til pur vekt og hvor langt de klarer å bevege det. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Altså, jeg trener nå med tunge vekter(maskin) jeg da, det jeg mener med bolermuskler er de bowlingkulene man får midt på armene osv. tilsynelatende av å gjøre en bevegelse på kanskje 10 centimeter. Dette er noe jeg konsekvent ser folk med kulemuskler gjøre, og der er kanskje derfra det kommer om det er en myte. Hva er det som da gjør at de får så rare muskler? Genetikk? I tillegg virker kulemuskelgutta temmelig svake når det kommer til pur vekt og hvor langt de klarer å bevege det. bolemuskler er det egentlig ikke noe som heter, det er uvitende personer som sier sånt, regner du mener "kulemuskel" på biceps.... om du har lange muskler eller klumpete har ingenting med steroider å gjøre, mye er bestemt av gener og hvordan man trener, trener selv "kulemuskelen" nå for tiden, på biceps det kalles å trene peak, for å få en mer definert overarm.. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Du får ikke noen anderledes form på muskelene av å trene frivekter, bare mer muskler. Frivekter er mye bedre enn maskiner når man skal bygge muskler. Vet ikke helt hva du mener med kulemuskler, men jeg tror du mener de som er svære. Du blir ikke gigantisk på 123 bare ved å trene med frivekter, det tar flere tiår, så ikke vær redd Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Store muskler er èn ting, når jeg snakker om bolere og kulemuskler mener jeg muskler som ser estetisk og biologisk merkelige ut, og gutter som går med kaktuser under armene. Beklager meg om noen føler seg støtt, men dette ser altså litt merkelig ut. Store muskler begynner jeg å få selv også, og er det ingenting i veien med, ei heller ser det unaturlig ut. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 så Folk som genetisk har diger peak og ikke har mulighet til å bygge "lange" muskler skal automatisk bli dratt under bolekammen din da? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 så Folk som genetisk har diger peak og ikke har mulighet til å bygge "lange" muskler skal automatisk bli dratt under bolekammen din da? Er det tilfeldig at disse personene ofte boler, gjør bevegelser på 10-20cm, ser ut som de gjør, og alikevel er skikkelig pingler? Jeg tviler nemlig sterkt på at det kun er genetikk. Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Ikke tenk på kiloene, se på speilet i stedet. Antall kg er bare tall og har ikke noe å si. Du skal være glad for at du har gått ned 25% på 6md, er ikke mange som klarer det Vel, hvis man veier 150+ kg, så er det nok på tide å se på kiloene også. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 så Folk som genetisk har diger peak og ikke har mulighet til å bygge "lange" muskler skal automatisk bli dratt under bolekammen din da? Er det tilfeldig at disse personene ofte boler, gjør bevegelser på 10-20cm, ser ut som de gjør, og alikevel er skikkelig pingler? Jeg tviler nemlig sterkt på at det kun er genetikk. det er nok meget tilfeldig, har aldri rørt doping i hele mitt liv, har ikke lange muskler i det hele tatt, har peak eller "kulemuskel" som du kaller det, er sånn med flere av folka jeg trener med, som ikke har rørt ett eneste steroide, jeg tror du ikke vet hva steroider gjør med kroppen din.. tror du at det bare er å sette ei sprøyte eller 2 så får du diger peak og kulemuskler? og ang løftebanen så har det mye med hvordan man ser ut, har man korte underarmer har man jo en kortere løftebane enn en med lengre armer - er lov å tenke litt lengre enn nesa si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå