feyjey Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Okai, først så frøs vista random på skrivebordet. Det er nå fikset med litt updates etc. Men nå er det sånn at vær gang jeg skal spille WoW, CS:S eller lignende spill, så fryser vista i det jeg kommer til selve spillet. Ikke på menyen. Det funker i alt fra 1 sekund i WoW til 6 sekunder i CS:S. Lyden fryser også, og jeg må gjøre hard reboot for å løse det. Dette kan gå i bølger. Det var slik i 2 dager, så i går kveld funket det. Og i dag gjorde det ikke. >>>EDIT<<< Dette skjer også når jeg skal se film. Er det grafikk kortet som er defekt? Jeg HAR prøvd å instalere drivere. Jeg HAR prøvd å reinstalere. Pcen ER fri for støv. Grafikk kortet HAR nok strøm. PCen ER helt ren for virus og spyware. OG pcen er HELT ny Jeg skjønner ikke hva som skjer? Er det lyd kortet som svikter? (Jeg kan jo høre på musikk og alt annet) Eller er det grafikk kortet? Eller Rammen? OS Name Microsoft® Windows Vista™ Home Premium Version 6.0.6001 Service Pack 1 Build 6001 Other OS Description Not Available OS Manufacturer Microsoft Corporation System Name JOACHIM-PC System Manufacturer System manufacturer System Model System Product Name System Type X86-based PC Processor AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4800+, 2500 Mhz, 2 Core(s), 2 Logical Processor(s) BIOS Version/Date American Megatrends Inc. 0406, 19.12.2007 SMBIOS Version 2.5 Windows Directory C:\Windows System Directory C:\Windows\system32 Boot Device \Device\HarddiskVolume1 Locale Norway Hardware Abstraction Layer Version = "6.0.6001.18000" User Name Joachim-PC\Joachim Time Zone Pacific Daylight Time Installed Physical Memory (RAM) 2,00 GB Total Physical Memory 2,00 GB Available Physical Memory 1,18 GB Total Virtual Memory 4,24 GB Available Virtual Memory 3,16 GB Graphic card Nvidia GeForce XFX 8500 gt Takk på forhård Endret 10. mai 2008 av Leiros Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Vi er vel i samme båt vil jeg tro. Installerte XP x64 og hadde problemer med at spill og video frøs random. Kjører nForce 9.46 og GeForce 174.74 samt nyeste extreme audio drivere. Har nå byttet til Vista 64bit for å se hva som skjer. Ikke fryst ennå. Jeg bruker nForce 780i brikkesett og flere hundre brukere har problemer med dette og 790i serien både i XP og vista. Det du kan gjøre er å sjekke hvilket type hovedkort du har. Du kan også installere GPU-z, CPU-z, Everest, FanSpeed og programmer som viser temperaturer og viftehastigheter så du kan utelukke varme som et problem. Du bør heller ikke overklokke ved feilsøking. Når slike ting skjer sier magefølelsen min alltid at det enten er skjermkort, hovedkort eller RAM som har skylden. Lenke til kommentar
feyjey Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Temperaturen har hvertfall ikke skylden, har heller ikke overclocket noe ennå. Kjører Aus M3A hovedkort og Corsair ram. Tror hovedsaklig enten grafikk kortet er defekt, eller at det er noe som ikke stemmer. Men kortet er rent og pent, og har ingen tydelige feil koblinger Edit: Det fryser ikke random. VÆR gang. Bortsett fra tider da alt fungerer perfekt Endret 10. mai 2008 av Leiros Lenke til kommentar
feyjey Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Temperaturen har hvertfall ikke skylden, har heller ikke overclocket noe ennå.Kjører Aus M3A hovedkort og Corsair ram. Tror hovedsaklig enten grafikk kortet er defekt, eller at det er noe som ikke stemmer. Men kortet er rent og pent, og har ingen tydelige feil koblinger Edit: Det fryser ikke random. VÆR gang. Bortsett fra tider da alt fungerer perfekt Fant ut en ny ting da jeg prøvde å spille HLep1. Dette skjer BARE på online spilling Lenke til kommentar
jetkiidd Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Når PC-en din fryser, går lyden i det PC-en henger seg i "repeat"? Har noe samma problem som deg. Skjer typ i online spill hos meg også. Når jeg f.eks spiller cs på lan/inett, så kan PC-en henge seg også når jeg spiller WoW. Men hvis jeg f.eks går inn i cs og bare har createa ett game på lan som ingen kan komme inn på så frysern seg ikke :s Lenke til kommentar
feyjey Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Når PC-en din fryser, går lyden i det PC-en henger seg i "repeat"? Har noe samma problem som deg. Skjer typ i online spill hos meg også. Når jeg f.eks spiller cs på lan/inett, så kan PC-en henge seg også når jeg spiller WoW. Men hvis jeg f.eks går inn i cs og bare har createa ett game på lan som ingen kan komme inn på så frysern seg ikke :s Ja, den siste lyden som blir spilt av henger seg opp i repeat. INGEN som vet noe? Oo Kjører du vista 32bit premium home? Hvilket grafikk kort? Hvor mye ram? Lenke til kommentar
jetkiidd Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Når PC-en din fryser, går lyden i det PC-en henger seg i "repeat"? Har noe samma problem som deg. Skjer typ i online spill hos meg også. Når jeg f.eks spiller cs på lan/inett, så kan PC-en henge seg også når jeg spiller WoW. Men hvis jeg f.eks går inn i cs og bare har createa ett game på lan som ingen kan komme inn på så frysern seg ikke :s Ja, den siste lyden som blir spilt av henger seg opp i repeat. INGEN som vet noe? Oo Kjører du vista 32bit premium home? Hvilket grafikk kort? Hvor mye ram? Jeg har Windows XP Pro Gainward Geforce 6600GT AGP 1024 DDR Lenke til kommentar
feyjey Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Fant nettopp ut at det ikke er nettverks kortet som er ansvarlig. Skal prøve å røske ut grafikk kortet snart. Reposter da Lenke til kommentar
t_k Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Høres ut som et driverproblem. Prøv og sett opp dual boot med linux og se om den fungerer greit. Du kan jo bruke det til driverne blir oppdatert om du vil. Lenke til kommentar
feyjey Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Høres ut som et driverproblem. Prøv og sett opp dual boot med linux og se om den fungerer greit. Du kan jo bruke det til driverne blir oppdatert om du vil. Har ikke linux, er det gratis? Oo Lenke til kommentar
t_k Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Bare å laste ned en live CD ja. Feks. Ubuntu. http://www.ubuntu.com/ Om denne kjører greit så kan du luke ut hardware problemer ihvertfall! Lenke til kommentar
feyjey Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Bare å laste ned en live CD ja. Feks. Ubuntu. http://www.ubuntu.com/ Om denne kjører greit så kan du luke ut hardware problemer ihvertfall! Prøvde å disable grafikk kortet, for så å se en film. Da funket det, men da jeg enebla det igjen så klikket det. Kan det være driver eller er det hardware problem? eller bare gefore/vista compability problem? Lenke til kommentar
feyjey Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Dette begynner å bli irriterende, ingen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå