Mayhem Soap Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg har en AMD 2100+ på et MSI KT4 hovedkort, 1gb RAM og en ny WD 120GB HD....så alt skulle være fint, MEN plutselig her en dag så vil ikke maskina fungere riktig. Det som skjer er; Den starter opp, vanlig oppstart, samme hastighet som før Når Windows er lasta inn, og jeg skal begynne å jobbe er det akkurat som om maskina jobber med veldig lav hastighet, dvs alt jeg vil at den skal gjøre gjør den men veldig treigt!!! Det er som å gå på ei myr... SÅ, er det noen som vet hva dette kan skyldes? - jeg har ikke installert noe programvare som betyr noe, og jeg har brannmur og virus program gående.... Help!!! Lenke til kommentar
Nazrac Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hvis du kjører windows XP kan du trykke ctrl+alt+del og se HVA som bruker systemressurser. Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Det er ingen prosesser som tar nevneverdige ressurse det var det første jeg sjekket.....men takk for svar Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Bare en liten tanke, men er det mulig at du har et problem med varme, som så senker hatigheten på CPU? Er vel en form for varmebeskyttelse på de nye KT400 kortene som fungerer ved å senke hastigheten, er det ikke? Andy Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Dette problemet hadde jeg for noen år siden... (en del år siden). Den gangen var den en periode at maskinen gikk kjempetreigt... løste problemet med å trykket på "turbo" knappen på maskinen I ditt tilfelle er det helt sikkert ikke det, har du kjørt noen benchmark og system info for å sjekke om Windows jobber med "riktig" maskin med riktig klokkehastighet og RAM osv ? Er System Idle Process på 99-100% ? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Har du oppgradert pc'en din med de nyeste drivere? Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Takk for gode svar! Jeg har de nyeste driverene og winxp er ny-installert. Tror jeg kan utelukke det med varme, men jeg skal gå over alle vifter og kabler...ellers husker jeg også at jeg kunne presse inn turbo-knappen og få en fin boost i hastighet --> fra 16Mhz til 33Mhz... Jeg skal prøve å installere WinXP på nytt, og håper det kan gjøre susen, men problemet er jo å unngå at det skjer igjen...så, om noen har hatt liknende problemer hadde det vært fint med noen tips og tilbake mld... mvh BEN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå