Haganeset Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Har formatert PC-en nå og får ikke opp den ene harddisken på 500 gig som alt av filmer, musikk osv var på! Har windows på en mindre, men hvorfor finner jeg ikke den på 500? er i biosen, men går inn på : Diskbehandling og der står den også, men kan ikke gjøre noe der.. står dette på den : ( GPT- beskyttelsespartisjon ) hvorfor funker ikke denne? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hvilken Windows versjon har du nå? Er det samme versjon som du hadde før? Er ikke så mange som har erfaring med GPT (GUID) partisjoner, man bør bruke MBR for å slippe slike problemer. Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Har formatert til Xp Pro.. Hadde Vista Ultimatum elns før! har fått tak i et program som gjør at jeg kan bruke denne, men da mister jeg alt jeg har på, så lurer på om det er noen måter å gjøre den om så jeg kan bruke den med det som er på, eller om jeg må formatere igjen å miste alt.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 32-bit XP kan ikke lese GPT disker. Du har på en måte låst deg ute... Enten må du installere et OS som kan lese den, eller prøve et recovery program (f.eks R-Studio). http://forums.techguy.org/hardware/554850-...-partition.html http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/GPT_FAQ.mspx Lenke til kommentar
Haganeset Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Okey, takk for svar! Men mister jeg det jeg har på hvis jeg kjører sånn program? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 'Recovery' betyr gjenopprette, det sier vel mye om formålet. Du kan hente ut filer og legge de på en annen disk, det forandrer ingenting på disken du henter fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå