Gå til innhold

Deus ex på moderne pc?

Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å spille deus ex igjen, men når jeg skulle prøve det i går gikk alt veldig fort. Sånn typisk du ser når gamle spill brukes på nye systemer.

Hvordan kan jeg få spillet til å gå normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gikk uten problemer på en nyere PC med dualcore da jeg prøvde, men du kan jo forsøke den mest velprøvde løsningen: Oppgavebehandling, finn Deus Ex-prosessen, høyreklikk, inn på Affinity, og skru av en CPU-kjerne.

post-68407-1210418220_thumb.png

Ser tilnærmet likt ut i XP.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Den finnes da vitterlig i XP Home også. Nå har jeg ikke XP akkurat her, så jeg kan ikke ta bilde, men det er mulig du må gjennom enda en undermeny for å komme fram til affinitetsinnstillingene i XP.

Jeg skal prøve å bla fram et screenshot til deg, hang on. :p

post-68407-1210421412_thumb.jpg

Hvis ikke du har noen menyelementer som tilsvarer dette, så aner jeg ikke hva som kan forårsake problemet.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Det jeg tenkte ja...

Du har bare for rask pc. Merkelig at et spill som deus ex skulle være så dårlig programmert.

Du kan prøve med en cpu-killer... en applikasjon som opptar cpuen din med dritt slik at ting virker sakte.

Hvis du har et chipsett på laptopen som kan klokkes ned kan du prøve å gjøre det. Har selv sånn e-power management system. Det forutsetter at du har en pentium M prosessor da.

Hvis du har det kan du prøve å sette CPU speed til low eller medium.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Synes å huske at det faktisk var så enkelt å kjøre spillet i kompabilitetsmodus i Windows 98.

Men jeg sitter ikke med pc så jeg får testet det før i Morgen. Verdt å gjøre et forsøk kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...