Gå til innhold

Ny tv, 37"++ men hvilken ?

Anbefalte innlegg

Ok, takk for svar alle sammen :D

Er det best å ha tv på veggen eller tv bord?

Det bestemmer egentlig forholdene an.

Sitter du nærmest klin inntil den, og det ikke er store skjermen, er vel det beste å ha den på bord.

Men med mindre det er en større skjem, vil jeg iallefall ha den på veggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, lurer på em jeg skal en tur på IKEA og kjøpe et tv-bord, orker ikke streve med veggfeste :p

anbefaler veggfeste, du får slike veggfester som har et rack nedover som du kan putte stereo, 360, tvtuner på. veldig lekkert.

Jeg har selv et designerbord, men neste gang jeg kjøper ny havner den på veggen.

Lenke til kommentar

Bare lurte på en ting;

Er virkelig LCD bedre enn plasma når det gjelder spill og kabel-tv?

Fant i tillegg en LG 42" full-hd(link) til bare 10k og en Sharp 42" hd-ready(link) til 12k, lurte på hvem av de som er best, og om de er like gode, eller bedre enn den jeg har kjøpt nå(link)

Lurer nemlig på om Elkjøo har 'lurt'meg til å kjøpe dyrere tv enn nødvendig..

Lenke til kommentar
Lurer nemlig på om Elkjøo har 'lurt'meg til å kjøpe dyrere tv enn nødvendig..

hva definerer du som nødvendig?

du finner en tv til 5k som gjør akkurat det samme, men hvor godt den gjør det er en annen sak.

jeg skal selv kjøpe en tv til 19.500 om 1 uke, er det nødvendig?

kanskje, kanskje ikke, men det er en utrolig bra tv og den ser utrolig flott ut.

derfor kjøper jeg den.

Lenke til kommentar

Bare lurer på om en LG tv til 13k (slik som jeg kjøpte) er mye bedre enn en til 10k (med full-hd og 3 * HDMI, slik som min)..

Det er vel ingen hemmelighet at butikker rundt om i landet ønsker at kundene kjøper det som er dyrest?

Lenke til kommentar

Tven jeg har er en 42LG5000, modellnavn står vel og på Elkjøp-siden(e) jeg har linket til ;)

Lurer egentlig på om dere anbefaler plasma eller lcd, og evt hvilken plasma tv dere anbefaler i prisklassen 5000-11000,-

Noen som vet hvor man får tak i signalforsterker ? orker ikke google :p

Lenke til kommentar

Signalforsterkere selger de på Elkjøp.

Om du skal ha en plasma TV i prisklassen 5-11000, kjøp Panasonic 42PX80, eller LG 42PG3000.

Om du skal bruke den som PC-skjerm, og spilling, så er LCD'en din hakket råere, pga 1920x1080p oppløsningen. Men til film, så er plasma ganske mye bedre, pga finere fargenivåer, og bedre sortnivåer. LG's nye serie med LCD er forsåvidt et meget godt steg i riktig retning for LCD.

Det er mest opp til hver enkelt, jeg har LCD, da jeg bruker min som PC-skjerm og til PS3.. Og min støtter EEFL (bedre sortnivå enn de fleste andre LCD).

Jeg vil i allefall konkludere med at du gjorde et godt kjøp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...