Gå til innhold

Ny tv, 37"++ men hvilken ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart bildet på de billige Sharpene er bra nok, men de kan jo ikke måle seg mot bildet på px80. Det tar nok noen år til før lcd kan skilte med et godt nok kontrastnivå iforhold til plasma.

På hjemmekino.no sitt forum står det mere info om forskjellige tver, ta en titt der. Står også en "fint" tema om elkjøp der også :)

Hvis jeg var kjøper ville jeg ha prøvd begge tvene opp mot hverandre for å teste bildet.

Lenke til kommentar

Ble tv da, 42" LG, nyeste modellen (ett-eller-annet)5000...

Meget bra bilde, selv uten å ha stilt på noe!

Noen som vet hvorfor det er 'no signal' når jeg kobler PS3 i tven via HDMI?

Har jeg kjøpt for dårlig HDMI-kabel, tven er FULL-HD...

Endret av marvol
Lenke til kommentar

LG 42LG5000 heter den, det er en god TV!

Gratulerer!

HDMI-kabelen bør støtte HDMI v1.3, til bruk av PS3, men bortsett fra dette trenger du ikke bruke tusenvis av kr på en skikkelig kabel. Om det er HAMA sin 2m HDMI til 299 du har, så fungerer ikke den til PS3 (etter min erfaring i allefall), pga den ikke støtter HDMI 1.3. Correct me if I'm wrong.

Også - med LG, så har du mulighet til å velge enten "DTV" eller "PC" på HDMI inngangen, alt ettersom hvilken modus den skal ha. Dette kan også være en av grunnene?

Lenke til kommentar
Ble tv da, 42" LG, nyeste modellen (ett-eller-annet)5000...

Meget bra bilde, selv uten å ha stilt på noe!

Noen som vet hvorfor det er 'no signal' når jeg kobler PS3 i tven via HDMI?

Har jeg kjøpt for dårlig HDMI-kabel, tven er FULL-HD...

gratulerer med kjøpet, send inn feedback på denne senere.

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Er 5000 gamle modellen ? :o

Fikk den for 12995,-

Angående HDMI-kabelen så var det faktisk en HAMA-kabel :p Fikk byttet den da, mot en som funket ;)

Hvor finnes HDMI til PC kabel ? Funker det med vanlig 'skjerm'kabel (sånn fra pc-skjerm til kabinett...)

Lenke til kommentar
Er 5000 gamle modellen ? :o

Fikk den for 12995,-

Angående HDMI-kabelen så var det faktisk en HAMA-kabel :p Fikk byttet den da, mot en som funket ;)

Hvor finnes HDMI til PC kabel ? Funker det med vanlig 'skjerm'kabel (sånn fra pc-skjerm til kabinett...)

LG5000 er ikke gamlemodellen, den ble lansert samtidig som 6000, men det er altså da "lillebroren", i den forstand at den har 3x HDMI, og annen design. Og andre små forskjeller.

Gamlemodellen til LG6000 er LF75, til 5000 vil det da såvidt jeg vet være LF65.

Lenke til kommentar
Gratulerer med ny tv ;)

Sitter selv og verper på 37" LG6000.

Men syntes den du kjøpte er verdt pengene?

Meget fornøyd, angrer ikke på at jeg valgte 42" (hadde egentlig sett meg ut en Sharp, men trengte tv før helga ;))..

Godt bilde, meget gode menyer samt gode tilkoblingsmuligheter er vel noe å trekke frem :D

Edit: begynner å lure litt nå, jeg fikk den for 12995,- men se hva Elkjøp har satt prisen på nå!

link, trykk her!

Kan jeg kreve penger tilbake ?

Endret av marvol
Lenke til kommentar
Gratulerer med ny tv ;)

Sitter selv og verper på 37" LG6000.

Men syntes den du kjøpte er verdt pengene?

Meget fornøyd, angrer ikke på at jeg valgte 42" (hadde egentlig sett meg ut en Sharp, men trengte tv før helga ;))..

Godt bilde, meget gode menyer samt gode tilkoblingsmuligheter er vel noe å trekke frem :D

Edit: begynner å lure litt nå, jeg fikk den for 12995,- men se hva Elkjøp har satt prisen på nå!

link, trykk her!

Kan jeg kreve penger tilbake ?

Såvidt jeg vet, så kan du ikke kreve pengene tilbake nei.

Du kjøpte den til ordiner pris? Du fikk ikke noe tilbud av selger?

Lenke til kommentar

Hva skjer dersom jeg ikke har kvittering? (kassadama tok den da jeg byttet HDMI-kabelen)

De har vel navnet mitt på dataen?

Ville det ikke vært lettere om jeg bare fikk 1000 ,- da ville de jo tjent mer enn dersom de skulle gitt meg et nytt produkt, for så og sette den gamle tven som bruktvare?

Lenke til kommentar
Hva skjer dersom jeg ikke har kvittering? (kassadama tok den da jeg byttet HDMI-kabelen)

De har vel navnet mitt på dataen?

Ville det ikke vært lettere om jeg bare fikk 1000 ,- da ville de jo tjent mer enn dersom de skulle gitt meg et nytt produkt, for så og sette den gamle tven som bruktvare?

Er nok kun for sin egen sikkerhet Elkjøp krever kvittering.

Må tenke på at det er mangen som handler hos Elkjøp daglig, og det der med å huske deg og deg kan være et problem.

Men, også for din egen sikkerhet får du utlevert kvittering som ditt bevis på at DU kjøpte varen.

Siden det står på siden at du må ta med kvittering, vil jeg ikke tro du får den tilbake, med mindre du kjenner en av de som jobber der(noe som er min teori).

Men du kan jo alltid prøve. :)

Lenke til kommentar

Elkjøp har navnet ditt (eller det navnet du satt TV'en på) i systemet sitt, så det er ikke noe problem. Om du går tilbake til Elkjøp (gleder ikke nettet vs butikk), så får du tilbake pengene du betalte over dagens pris! :)

Lenke til kommentar
Elkjøp har navnet ditt (eller det navnet du satt TV'en på) i systemet sitt, så det er ikke noe problem. Om du går tilbake til Elkjøp (gleder ikke nettet vs butikk), så får du tilbake pengene du betalte over dagens pris! :)

Åja, så det går an å gjøre det og ja.

Men det er flott :)

Lenke til kommentar

I og med at det er hovedgimmicken til Elkjøp at man får 30 dagers returrett, og den prisgarantien, så bør de nesten følge opp ja.

Prisgarantien gjelder dessverre ikke mot nettpriser. Kjipt for oss som liker elektriske duppeditter, og ikke liker å vente på at posten skal gjøre jobben sin.

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...