Gå til innhold

Ny tv, 37"++ men hvilken ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

siden tv'n skal brukes til sport er vel plasma kanskje det beste valget for deg.

er ikke noe vits med full hd hvis du bare skal bruke den til kabel tv, sendingene der er bare hd-ready uansett :)

jeg har dessverre 0 peil på plasma tv'er, så det får noen andre hjelpe deg med.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å sitte mellom 3-4 meter fra tven (akk kjøpt nytt hus).

Hvor stor tv tror dere jeg trenger ?

Hvilken tv-type egner seg best til pc-tilkobling (av plasma og LCD)? (Tenker da på å koble enten via VGA eller HDMI (?),...

Noen med peiling på hvordan plasma er kontra LCD?

Lenke til kommentar

Av de fire modellene, gå for SHARP.

Kanskje det merket (etter Pioneer) med høyest kvalitet på produktene sine.

SHARP lager også kanskje de beste LCD panelene på markedet, og lager ALLE delene sine selv. Dette gjenspeiler også kvaliteten. SHARP har også noen av de beste sortnivåene i LCD verdenen.

Bildet er upåklagelig på denne modellen, og tilkoblingene dekker det meste, og vel så det. Alle TV'ene er gode kjøp, men SHARP sin modell vil nok være den beste til ditt bruk, med PS3, kabel (HD-ready), film, osv.

:)

Lenke til kommentar

Canal digital HD sendes i 720p, den "HD-ready" standarden.

Og når det gjelder bildekvalitet så når ingen av de tre siste der du viste frem opp til SHARP modellen du tidligere har vist. Samsungen kan nok matche den på et par punkter, men SHARP drar nytte av bedre bildeteforbedringsknologi o.l.

OT: Om du har mulighet, gå for HD PVR fra Canal Digital, den er enda bedre på bildefronten enn den vanlige HD-recieveren ;)

Lenke til kommentar

Ok, da blir det nok denne

Har denne 1:1 pixelmapping? (Har fått med meg det at det lønner seg dersom man skal koble til pc... ?)

Dersom det blir Canal D pakke, går jeg nok for det beste (skal kjøpe selv ;)), PL i HD ville vært konge !

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har nettopp fått min Sony KDL-37P3000K, den er jeg MEGET fornøyd med, så koster den bare 6000 fra Netshop(de har tilbud på den nå).

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=93595

Den har veldig godt bilde fra PC og sykt digg bilde fra X360. Anbefaler den på det sterkeste.

Sjekk ut denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=949663

Mvh Sigurd

P.S. Du sparer mye penger på å kjøpe fra nettet, istedenfor å kjøpe fra butikk :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, lurer bare på om jeg skal gå opp ett hakk, og heller satse på 42", men den blir litt dyr...

Noen andre tver som kan måle seg med Sharp sine modeller(nesten hvertfall?) til under 10k?

(blir nok 42") :)

Lenke til kommentar

Ingen kan måle seg med Sharp sine beste lcd tver og ihvertfall ikke til den prisen du nevner. den sharpen du linker til er billigSharp og kan ikke sammenlignes med den dyre Sharp :)

Hvis jeg var deg og skal se på fotball til sommeren ville jeg absolutt gått for Panasonic 42" px80 til 8995,-

Den kan du tilogmed hente i butikken til den prisen.

det fins ikke og kommer ikke til å finnes en lcd tv som gir et så bra bilde de nærmeste 3 åra som panasonicen tilbyr deg.(under 10000).

Innbrenning eksisterer ikke lenger, ihvertfall ikke på seriøse tv merker.

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Om du setter 9000kr som grense vil jeg også støtte Panasonic PX80, men han viste en SHARP til en 12-13000, som jeg tørr påstå er en MEGET god TV. Men, ja.. Til den prisen (9000kr), så er Panasonic TH42PX80 kanskje den beste TV'en du kan oppdrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...