Tore Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Når jeg prøvde å endre størrelse på eksisterende partisjoner etter råd fra forumet. Men jeg fikk feilmeldinger når jeg prøvde det... Prøvde nå Manuell på d: Parted can't resize partitions managed by Windows Dynamic Disk. Er tilbake i Windows nå... XP disken fungerer, men lagrinsdisken, får jeg beskjed om at ikke er formatert... Lagringsdisken står som dynamisk i diskbehandling, og har fått bokstaven e: Easy fix håper jeg.....? Endret 10. mai 2008 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Tore Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 ingen easy fix altså... Da blir det vel data gjennoppretting og mange penger ut vinduet... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 1. Råd fra forumet? Hva slags råd fra forumet? 2. Backup er en fin ting. Særlig før man endrer størrelse på partisjoner på noe som tydeligvis er svært viktig. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg beskylder ingen for noenting... Før du starter med installeringne kjør defrag ett par ganger.På livecd følger det med et partisjonsprogram som heter gparted, bruk det. Når du kjem inn til valjet om å enten bruke heile disken eller manuelt, så veljer du manuelt. Der er det ein funksjon som heter "resize", bruk resize på windows-disken. Backup har jeg av det meste, men ikke bilder og video fra 2008, + div ting som er viktig for oss... Nedlastede ting er ingen fare med... Egentlig bare å avslutte denne tråden siden ingen hadde noen løsning på problemet, er vel partisjonstabell eller noe som er ødelagt... Driver å gjennoppretter filer nå, så får jeg formatere disken å glemme Ubuntu til jeg kjøper meg en ny disk... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Gjør aldri noe sånt uten å vite 100% at du kan miste det som ligger på disken. Det gjelder egentlig alt av diskoperasjoner, derfor bør man aldri ha viktige filer på kun ett sted. Du vet aldri når disken ryker, PCen eksploderer, du gjør en tabbe og sletter alt, osv ad infinitum. Trist med filer som blir borte, håper du får gjenopprettet dem. Men husk backup til neste gang. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Har tatt en liten dag, men nå har jeg reddet det meste som lå på disken (377Gb) å fått installert Ubuntu på disken som var defekt... Så nå kjøres det linux for første gang i dette huset, å alt ser ut til å fungere.! Alltig ender godt, får vi håpe, tar bare veldig lang tid... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) *fjernet* Endret 10. mai 2008 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå