Pondus777 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Hei Tenkte jeg skulle prøve ubuntu, men kommer ikke til og erstatte Xp så derfor så skall jeg bare prøve det gjennom live cd Når den er ferdig med og loade "linux kjernen" eller noe sånt så 3 sekund etterpå kommer en lyd (Som jeg tror høres ut som en oppstartslyd?) men skjermen funker ikke !! Til vanlig bruker det å være et lite grønt lys såm sier at den er på men det er det ikke nå !! Jeg kjører 8.04 desktop versjon fra live CD-en som jeg har lastet ned fra ubuntu.com eller noe sånt Har skjekket filene og sånt fra på CD-en Var en sånn mulighet på CD-en som jeg ikke husker hva heter som gjorde det for meg og alt var der Noen som vet hva dette kan være ?? Endret 10. mai 2008 av Pondus777 Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 hørtes veldig rart ut, har du prøvd safe graphics mode? Lenke til kommentar
Pondus777 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Nope... Skall jeg prøve ?? Lenke til kommentar
Pondus777 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Finner ikke graphics mode ? :O Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Var et eget alternativ i menyen for 7.10 og tidligere versjoner. Kanskje du får det opp hvis du trykker F4? Lenke til kommentar
Pondus777 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Funket Takker, sitter nå innpå ubuntu Men er det noe forskjell fra denne modusen fra den vanlige ?? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil er det vesa-driver som benyttes for skjermkortet. Du vil altså ikke ha noen 3d-ytelse å skryte av. Lenke til kommentar
Pondus777 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Merker det Men skjønner egentlig ikke hvorfor folk bruker Ubuntu, er jo veldig mange flere ulemper en fordeler ! Og oppstarten er VELDIG treg, det har kansje med det at jeg sitter og kjører det fra en cd men Det jeg liker er at du slipper og lete etter ting og tang, alt ligger rundt om kring på ubuntu sider og sånt Og alt er gratis Det jeg ikke liker er at programer/spill ikke funker her! Så er egentlig ikke så mye du kan gjøre her bortsett fra skrive dokumenter, høre på musikk, filmer, surfe + alt det som er standar på alle Os'er ! Så jeg kommer aldri til og bruke linux, kansje osx en gang i tiden men ikke linux ! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Oppstart fra Live-cd og oppstart fra en installert versjon er to helt forskjellige ting uansett. Dog, det er alltids software som Wineh som kan hjelpe deg med spillinga.. Lenke til kommentar
Pondus777 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Oppstart fra Live-cd og oppstart fra en installert versjon er to helt forskjellige ting uansett. Dog, det er alltids software som Wineh som kan hjelpe deg med spillinga.. Har hørt at wineh er trekt... Men kan jo prøve det Men noen som vet hvordan jeg får Pidgin til og funke med gmail account ?? Edit: syntes det er litt rart, men Firefox'en her går mye fortere en i Xp, altså tiden det tar og loade en side Endret 10. mai 2008 av Pondus777 Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Treg oppstart av oset og programmene kommer av at de leses fra cd. Når det kommer til spilling finnes det noen gode spill som kan kjøres native i linux, og en del som kan kjøres i wine. Wine vil i de fleste tilfeller gi et ytelsestap, men i enkelte spill (typisk de som benytter seg av opengl) kan du oppleve bedre ytelse enn i windows. At firefox er raskere enn i windows overrasker meg ikke. Opplever det samme selv. Når det kommer til programvare har jeg funnet meget gode alternativer til alt jeg brukte før. Er ingenting jeg virkelig savner fra windows-verdenen. Lenke til kommentar
Pondus777 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 ok Er en gamerfyr så tviler på at jeg går over Det som plaget meg litt var at de hadde en beta versjon av Firefox som klikket vært 10 minutt !! Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg har en xp-partisjon liggende som kun brukes til spilling, men nå ser det jo ut til at ting går i den retningen at jeg kanskje ikke trenger den lenger om noen år. Firefox3 er forresten dønn stabilt her, men om du vil prøve firefox2 eller en annen nettleser så har du en fin sjanse til å prøve ut pakkebehandleren Lenke til kommentar
Pondus777 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg vet, steam kommer jo snart til linux viss vi skall høre på ryktene Og alle spillene jeg har er på steam så det blir fett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå