Sutekh Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 He he!Nå har jeg nå en aldri så liten mistanke om at aksjetrading liker å fremprovosere de hete og acionfylte debattene med trådene sine........... Jeg tviler litt. Jeg har sett min andel troll i min tid, og aksjetrading virker som om han tar ting alt for seriøst til å være et. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Innlegget ditt var en ærlig og direkte meningsytring. Friskt i formen, men jeg vil karakterisere det som betimelig. Jo, takk for det. Det var etterdønningene jeg reagerte på. De var uten meningsinnhold, utover å sparke en mann som lå nede for telling. Du sier selv indirekte at du reagerte på samme måte. Jeg valgte i ettertid å redigere og fjerne store deler av innlegget. Dette da jeg etterhvert oppfattet det slik at når flere stod frem og støttet det jeg skrev så ble totalbudskapet for sterkt. Hadde innlegget stått alene hadde jeg latt det være, ... Eller misforstår jeg deg nå? Vel, jeg er nok ingen engel, jeg heller. Litt av grunnen var at jeg såg et rødt kort komme flygende i min retning, dersom det hadde stått i sin fulle form med den støtten det fikk. Jeg tror nok Aksje hadde tålt det, og jeg tror han fint hadde ignorert det. Men jeg tror jeg hadde fått kortet fra moderatorene, dersom det hadde blitt stående sånn som det ble. Samtidig er jeg glad jeg fikk støtte på dette, for det var et krevende innlegg å skrive. Men mer enn at det var krevende så finner jeg det ubehagelig å "måtte" gå til slike steg mot enkeltindivider. dessverre er det nødvendig fra tid til annen, men min overivrige samvittighet får en del å tygge på. Så det var nok 50/50 av egoistiske grunner og hensyn til mottaker. Utover det så endte jeg opp med å ta vare på delen som jeg redigerte vekk, slik at jeg skulle ha muligheten til å legge det tilbake om jeg ombestemmer meg. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Beej gjorde ikke noe annet enn å påpeke det (og på høy tid, for øvrig). Å vise enighet med det er ikke mobbing. Det er å vise enighet, og kanskje gi et hint til aksje om at han bør forandre fremtoning hvis han skal håpe på å vinne respekt. Beej80 skrev et velformulert og velfundert innlegg som nærmest sablet ned all motstand. Når saueflokken breker "me too" i kor blir det litt i sterkeste laget. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Herregud. Dette blir rett og slett for dumt! Når en person tar seg tid til endelig å skrive det en selv har tenkt, men ikke giddet (for jeg gidder ikke bruke tid på sånt - ikke fordi jeg skal ute å ta bilder (jeg er veldig lei av det "argumentet" også), men fordi det koster tid og krefter jeg heller bruker på noe annet), så er det vel for pokker ikke noe galt i å gi uttrykk for at man er enig!? Tvert imot er det viktig og riktig å gjøre det, når Beej påtar seg å legge hodet på hoggestabben. Aksjetrading har helt på egenhånd og gjentatte ganger fjernet enhver tvil om sine personlige egenskaper i et offentlig forum, og det blir utrolig tøvete å snakke om mobbing i denne sammenheng. Ikke har det noe med AOLing eller saueflokkmentalitet å gjøre, heller. God natt. Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Man tilfører ikke diskusjonen noe som helst ved å si "jeg også". Dette er tross alt et diskusjonsforum og ikke meningsmåling. Vi har også forskjellig oppfattelse av i hvilken grad det var noe hoggestabbe å legge hodet på etter at trådstarter på egenhånd har skapt et ganske tydelig bilde av sine evner som nettdebattant. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Man tilfører ikke diskusjonen noe som helst ved å si "jeg også". Dette er tross alt et diskusjonsforum og ikke meningsmåling.Trenger hvert eneste innlegg strengt tatt å tilføre diskusjonen noe i en tråd som allerede til de grader har blitt forvandlet til et brennende vrak? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Vi har også forskjellig oppfattelse av i hvilken grad det var noe hoggestabbe å legge hodet på etter at trådstarter på egenhånd har skapt et ganske tydelig bilde av sine evner som nettdebattant. Det var da vitterlig ikke hans svar jeg 'bekymret' meg for. Jeg innbiller hvertfall meg at jeg har fremvist evner som nettdebattant langt utover hva jeg har sett fra den kanten. Jeg kan alltids svare for meg. Derimot var jeg meget usikker på om jeg med mitt innlegg brøt med alt som er sosialt akseptert å ytre. Jeg syns det blir litt diffuse grenser når man kommer så tett opp til de i en debatt. Jeg gjorde mitt beste for å holde det noenlunde saklig og rett fokus, men det kunne jo være alle andre hadde en annen oppfatning. Jeg er glad jeg fikk støtten, men jeg tror ikke moderatorene hadde latt det passere. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Det er tydeligvis en del uenighet om sympatierklæringene var nødvendig eller ikke. La meg kort forklare hvorfor jeg mener de var overflødige og dermed gikk over streken. I går kveld var mange inneom denne tråden og leste beej80 sitt innlegg. Meg inkludert. Innlegget var så velformulert at det var umulig å forholde seg likegyldig til det. Dermed så samtykket alle som ikke tok til motmele, indirekte i grove trekk, i det han sa. Så enkelt er dette for meg. Dette er det min sosiale samvittighet sier. At noen er uenige med meg i dette, det kan jeg leve med Lenke til kommentar
kvase Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 ja ja ettervert så går man forbi det verste å slik blir det da hvor ern hen sern ikke Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 I går kveld var mange inneom denne tråden og leste beej80 sitt innlegg. Meg inkludert. Innlegget var så velformulert at det var umulig å forholde seg likegyldig til det. Dermed så samtykket alle som ikke tok til motmele, indirekte i grove trekk, i det han sa. Det faktum at Beej80 selv følte at han trengte støtten, og var redd for å bli utvist av moderator (noe som riktignok ville vært en helt hårreisende avgjørelse), forteller meg at det var riktig å gi ham støtte i plenum. Det er det siste jeg har tenkt å si om saken. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 I går kveld var mange inneom denne tråden og leste beej80 sitt innlegg. Meg inkludert. Innlegget var så velformulert at det var umulig å forholde seg likegyldig til det. Dermed så samtykket alle som ikke tok til motmele, indirekte i grove trekk, i det han sa. Det faktum at Beej80 selv følte at han trengte støtten, og var redd for å bli utvist av moderator (noe som riktignok ville vært en helt hårreisende avgjørelse), forteller meg at det var riktig å gi ham støtte i plenum. Det er det siste jeg har tenkt å si om saken. Jeg/Vi ser den siden av saken også, ingen vil være den som sier fra uten å få støtte, men dere så hva som skjedde da jeg sa fra til han som skulle ødelegge møtet. 10 uker ga det meg, selv om over 10 stk sa det var rett av meg. Ja trådstarter trenger folkeskikk, som andre her, men det ble en smule for ille å få 2 sider med "me 2", det holdt med de 4 som hadde kommet, beej80 hadde fått sin back-up, ingen vits i å la det gro mer. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Innlegget til Beej80 var helt klart på sin plass, og var ytterst velformulert og passende. Når det gjelder støtteerklæringer er jeg enig i at det var nødvendig med noen,for å få frem at han ikke var alene (vs.moderatorer, ikke at han ikke klarer å håndtere motargumenter). Men nok er nok nå.. Når det er sagt, synes jeg kanskje vi kan bli flinkere til å forbigå i stillhet latterlige usaklige startede tråder som denne, fremfor å gi oppmerksomhet. Det motsatte medfører at vedkommende for ufortjent mye oppmerksomhet på godt og vondt for dårlig oppførsel mens andre som forholder seg på en fornuftig måte ikke får særlig tilbakemelding på sine bilder eller spørsmål. I tillegg kan det se ut til at det skremmer enkelte fra å legge ut bilder her, hvilket ikke er en gunstig utvikling for forumet. Egentlig burde moderatorer slått hardere ned på den aggressive fremferden og manglende folkeskikk hos trådstarter, slik at det ikke ble nødvendig for øvrige forumbrukere å gi klar melding om hva som er rimelig oppegående oppførsel på et diskusjonsforum. Min eneste og siste kommentar i denne tråden som burde vært stengt for lengst. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) beej80 sier han trengte litt støtte, den er grei. Men den ville ha hatt samme effekt om den ble sendt i form av PM. Jeg håper og tror at moderatorene tar sin oppgave så alvorlig at de dømmer uavhengig av hva andre debattanter mener om en sak. En ting er å høre på goe argumenter, det bør de. Men fortar de avgjørelser på grunnlag av avstemninger blant tråddeltakerne, da blir vi nærmest rettsløse. PS: Jeg ser at ordet jeg brukte, nemlig "mobben", var et uheldig valgt ord. Det beklager jeg. Dette er et negativt lada ord, som ofte blir oppfatta på vidt forskjellige måter. Endret 15. mai 2008 av fototim Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg tror jeg har rett om jeg påstår at ingen gråter om jeg stenger denne tråden. Den har utspilt sin rolle, og jeg skal se gjennom om trådstarter har opptrådt på en måte som tilsier at han fortjener en PM med instruksjoner om videre væremåte på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg