Gå til innhold

Hvorfor er 99% av fuglebilder så dørgenede kjedelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
WTF, er det småguttene som samler seg i skolegården og AOLer for å fryse ut de som ikke har så lett for å passe inn?

 

Det er ikke snakk om å ikke passe inn, men å lage bråk uten grunn, og opptre arrogant, uten å kunne vise til noe brukbart.

 

La oss bare la dette virrvarret dø ut.

Den eneste måten å la tøvet dø ut på, er faktisk å sette seg på hendene sine, og overse det.

 

Hendene mine er numne.

Lenke til kommentar

Huff, får ikke akkurat lyst til å poste noen bilder her på en stund... Har noen tenkt på at ikke alle her er profesjonelle fotografer, eller har tenkt å bli det? Jeg eier faktisk ikke et digitalt speilreflekskamera en gang. Jeg bare synes det er litt gøy å ta/se på fotografier, og jeg har fått mye hjelp og inspirasjon her. Jeg skjønner jo at de aller fleste her er mye flinkere enn jeg noen gang kommer til å bli, men jeg har egentlig ikke sett på det som et problem.

 

Men nå er det et klima her hvor man føler seg helt mindreverdig hvis man ikke har noe genialt å by på. Man risikerer at folk kaller bildene sine dørgende kjedelige, livløse, meningsløse etc, i ANDRE poster enn der man har postet dem! Jeg er ikke interessert å bli sammenliknet med profesjonelle fotografer, eller med up-and-coming naturtalenter som skal bli verdens beste fotograf, jeg har ikke meldt meg på noen konkurranse her.

 

Og ærlig talt - jeg synes hiphop/RnB-musikk suger rumpe, men jeg lar meg faktisk ikke provosere av at folk lager og publiserer det...

Lenke til kommentar
Huff, får ikke akkurat lyst til å poste noen bilder her på en stund...

Nå er det vel i hovedsak én <sett inn passende, negativ personkarakteristikk her>, pussig nok uten særlige egne meritter å vise til, som sliter litt med å oppføre seg ute blant folk, er det ikke?

 

Medlemmene av Idiotgeriljaen er over alt - man må bare lære seg å overse dem.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg skjønner deg godt, si. Men akam er jo en egentlig site for oss glade amatører som prøver å ta brukbare bilder.

 

Jeg synes det blir for dumt at man skal la noen enkelt-individer (noen med for stort ego, noen med manglende diskusjonsevner, noen med kort lunte og andre) overta showet. Da blir det bare en krangleklubb for selvhøytidelige individer. Selv diskusjonstimene på gymnaset har hatt høyere nivå enn et par av kranglene i vinter/våres ...

 

Vi må bli flinkere til å fortelle uromomentene på en høflig måte å roe seg ned. Og virker ikke det, så tror får vi bare overse dem.

 

Men jeg synes det er synd at folk som bare blir lei og sier takk for seg fordi XXX er en idiot. De burde kanskje tenkt seg om litt og heller prøvd å bidra mer selv på en positiv måte (istedet for å irritere seg over andrs måte å oppføre seg). Det er jo også lov til å rapportere de mer graverende tilfellene.

 

Jeg velger å avslutte hjertesukket mitt med et sitat fra Antonie i Bergen - kom dere ut å ta bilder :) (Med en hentydning på at vi sitte for mye på daten). Men husk å poste blinkskuddene her, uansett hvor rufsete i kantene det er.

 

Tom

Lenke til kommentar
Vi må bli flinkere til å fortelle uromomentene på en høflig måte å roe seg ned. Og virker ikke det, så tror får vi bare overse dem.

Et problem i så måte er at moderatorene tilsynelatende mener at dette er personagrep (ref. en høyst betimelig reaksjon fra Beej80 i en annen tråd, et annet sted på forumet, som ble moderert bort tidligere i dag...). Da blir det vanskelig å si ifra.

 

Det har vært utrolig mye kverulering her det siste halvåret, og jeg merker at jeg rett og slett ikke gidder mer. Jeg setter meg heller i et hjørne og surmuler. En eller annen smarting sier sikkert snart at vi burde komme oss ut og ta bilder, men det er det for mørkt til. Edit: oops. noen hadde vist alt sagt det... ;)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Jeg tar av meg hatten for Mr. Olsen for gårsdagens bremsing av mobben.

Det står det virkelig respekt av :thumbup:

 

Trenger ikke så mye respekt til å forstå at organisert mobbing bør stoppes. En ting er når det er 1 mot 1, men når 4 stk driver på slikt blir det for dumt. Det er feigt, og har heller egenltig ikke noe i en slik tråd å gjøre, med tanke på hvor lite innleggene faktisk ga noe positivt, til noen.

Lenke til kommentar
Et problem i så måte er at moderatorene tilsynelatende mener at dette er personagrep (ref. en høyst betimelig reaksjon fra Beej80 i en annen tråd, et annet sted på forumet, som ble moderert bort tidligere i dag...). Da blir det vanskelig å si ifra.

Man må kanskje sutre til moderatorene istedet ... Men det blir vel barnslig.

 

Det har vært utrolig mye kverulering her det siste halvåret, og jeg merker at jeg rett og slett ikke gidder mer. Jeg setter meg heller i et hjørne og surmuler.

Det er jo ingen andre steder å gå såvidt jeg kan se - det er jo like usaklig på foto.no og ... er det noen andre ?

 

En eller annen smarting sier sikkert snart at vi burde komme oss ut og ta bilder, men det er det for mørkt til. Edit: oops. noen hadde vist alt sagt det... ;)

Trøst deg med at nå er lyset er her ihvertfall. Og du har jo tatt en del bra bilder i våres.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Jeg tar av meg hatten for Mr. Olsen for gårsdagens bremsing av mobben.

Det står det virkelig respekt av :thumbup:

Trenger ikke så mye respekt til å forstå at organisert mobbing bør stoppes. En ting er når det er 1 mot 1, men når 4 stk driver på slikt blir det for dumt. Det er feigt, og har heller egenltig ikke noe i en slik tråd å gjøre, med tanke på hvor lite innleggene faktisk ga noe positivt, til noen.

Jeg vil gjerne ha meg frabedt at innlegget mitt var mobbing.

Jeg sa i fra på en så skapelig og pen måte som overhodet etterhvert var mulig, med noen som helst sjanse for å trenge gjennom.

 

Jeg valgte i ettertid å redigere og fjerne store deler av innlegget. Dette da jeg etterhvert oppfattet det slik at når flere stod frem og støttet det jeg skrev så ble totalbudskapet for sterkt. Hadde innlegget stått alene hadde jeg latt det være, for jeg mente og mener det jeg skrev og har ingen betenkeligheter med å stå for det.

 

Det var bare at totalen ble mye kraftigere enn tiltenkt.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Jeg tar av meg hatten for Mr. Olsen for gårsdagens bremsing av mobben.

Det står det virkelig respekt av :thumbup:

Trenger ikke så mye respekt til å forstå at organisert mobbing bør stoppes. En ting er når det er 1 mot 1, men når 4 stk driver på slikt blir det for dumt. Det er feigt, og har heller egenltig ikke noe i en slik tråd å gjøre, med tanke på hvor lite innleggene faktisk ga noe positivt, til noen.

Jeg vil gjerne ha meg frabedt at innlegget mitt var mobbing.

Jeg sa i fra på en så skapelig og pen måte som overhodet etterhvert var mulig, med noen som helst sjanse for å trenge gjennom.

 

Jeg valgte i ettertid å redigere og fjerne store deler av innlegget. Dette da jeg etterhvert oppfattet det slik at når flere stod frem og støttet det jeg skrev så ble totalbudskapet for sterkt. Hadde innlegget stått alene hadde jeg latt det være, for jeg mente og mener det jeg skrev og har ingen betenkeligheter med å stå for det.

 

Det var bare at totalen ble mye kraftigere enn tiltenkt.

 

Mvh,

Beej80

 

Jeg mente de 4 "me 2"-innleggene. Jeg er enig i det, men å kommentere slik de gjorde syns jeg ikke er rett.

Lenke til kommentar
Det er jo ingen andre steder å gå såvidt jeg kan se - det er jo like usaklig på foto.no og ... er det noen andre ?

Nei, foto.no er vel til og med værre, og jeg orker heller ikke forumet (altså systemet). Det blir bare til at jeg deltar mindre - uten at jeg tar flere bilder av den grunn.

 

Edit: Som nevnt - Idiotgeriljaen ligger på lur over alt. Man kan ikke slippe unna dem.

 

Forøvrig hadde gårsdagen ingenting med mobbing å gjøre. Det var viktig med "me too" til Beej's innlegg, så han ikke ble stående som en ensom stemme.

 

Edit: Ser nå at Beej80 har redigert bort mye av innlegget sitt. Det syns jeg er synd og unødvendig. Håpløst at vi må være så fintfølende overfor folk som nesten ikke bidrar med annet en dritt.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Forøvrig hadde gårsdagen ingenting med mobbing å gjøre. Det var viktig med "me too" til Beej's innlegg, så han ikke ble stående som en ensom stemme.
Nettopp.

 

Det er vanskelig å komme utenom at aksjetrading har opptrådt svært arrogant og vist lite evne til refleksjon. Beej gjorde ikke noe annet enn å påpeke det (og på høy tid, for øvrig). Å vise enighet med det er ikke mobbing. Det er å vise enighet, og kanskje gi et hint til aksje om at han bør forandre fremtoning hvis han skal håpe på å vinne respekt.

 

Og til et par moddiser vil jeg gjerne påpeke en liten ting: man kan godt gå på person uten at det er et personangrep.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne ha meg frabedt at innlegget mitt var mobbing.
Slapp av Beej80. Du misforstår meg nok. Så du trenger nok ikke å frabe deg noen verdens ting :)

 

Innlegget ditt var en ærlig og direkte meningsytring. Friskt i formen, men jeg vil karakterisere det som betimelig. (Greit?)

 

Det var etterdønningene jeg reagerte på. De var uten meningsinnhold (EDIT: og dermed unødvendige), utover å sparke en mann som lå nede for telling.

Du sier selv indirekte at du reagerte på samme måte.

Jeg valgte i ettertid å redigere og fjerne store deler av innlegget. Dette da jeg etterhvert oppfattet det slik at når flere stod frem og støttet det jeg skrev så ble totalbudskapet for sterkt. Hadde innlegget stått alene hadde jeg latt det være, ...
Eller misforstår jeg deg nå? Endret av fototim
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...