Gå til innhold

Høyreklikk og bilderedigering

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om noen her inne i "windows" kan hjelpe meg litt. Det jeg ønsker er at når jeg høyreklikker på ett jpeg-bilde og velger "rediger" så skal et annet prog enn paint startes opp. Har fått det til før, men da tok jeg en "snarvei" og fjernet paint fra maskinen. Når jeg (første gang) etter det valgte "rediger" måtte jeg da først velge hvilket program som skal brukes.

Nå er det en annen data.. jeg vil at PS skal være bilderedigeringsprogrammet, men jeg vil ikke fjerne paint på denne. Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg skal gå inn for å endre hvilket prog som startes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Start et explorer-vindu, Tools->Folder Options->File Types->BMP->Advanced->*klikk*->Edit->*endre .exe-path til nytt program*

Takk. Jeg fulgte oppskriften men på JPEG-filer istedenfor BMP-filene (de kan godt redigeres i paint) og da fungerer det som jeg ønsker.

kjeklulf's "oppskrift" er jeg kjent med fra før, da endrer man programmet filen skal åpnes i, og det ville jeg ikke endre. Kun redigering. Men takk allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...