bjorgemoen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Er ny på forumet, tenkte bare jeg skulle poste et bilde, og få litt tilbakemeldinger på det, (Bildet er tatt på Capri i sør Italia litt sør for Napoli. Endret 10. mai 2008 av bjorgemoen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Motivet er i og for seg flott, om enn litt dødt. Det som er den største svakheten er det samme som et bilde jeg nettopp kritiserte i en annen tråd. Horisonten er off-center. Det vil si at horisonten er plassert litt over eller under midten av bildet, og det blir aldri vellykket. Enten tredjepartsregelen eller midtstilt. Det virker rigid, men skal du bryte regler så må det bli tydeligere enn dette, og ikke minst bevisst. Se på landskapsbilder fra proffe fotografer mens du samtidig leser om komposisjon. Gratis og anbefalt er Per Ottos kompendium som finnes for nedlasting her på forumet. Lenke til kommentar
si Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Symmetrien i skyene/havkanten er fin. Tror midstilt horisomt passer her. Har du croppet det? Ville i såfall tatt med bittelitt mer på venstre side, slik at du ikke kutter vannkanten, det ødelegger linja litt. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Jeg synes bildet ble litt "trangt", om du forstår. Vet ikke om dette er påvirket av det PMnormal skriver, men det ble litt lite luft. Ellers fine farger. Endret 11. mai 2008 av eirik_a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå