akkapakka Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hei. Hva er de mest nødvendige ting å ha i bilen? Sånn som jekk og hjulvinna er sikkert to av de..! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Kommer litt ann på nårtid på året det er snakk om. På vintertid kan det være kjekt med teppe, lommelykt, en liten spade, ekstra batteri til mobiltelefon f.eks. Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 I vinter var lista slik: reservedekk hjulkryss garasjejekk kjettinger (skikkelige saker, ikke hurtigkjetting) 3x slepetau 2x maglite av den største typen varmekjeldress, ullsokker, arbeidshansker og arbeidsjakke refleksvest endel verktøy registerreim+spennrulle og noen andre smådeler en dunk olje startkabler ullteppe + oppblåsbar hodepute varseltrekant Totalt unødvendig å drasse rundt på så mye.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Kva som er mest naudsynt? - Reserverhjul - Jekk - Hjulkryss - Varseltrekant - Førstehjelpspakke - Refleks (det er riktignok påbudt) Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 ''naudsynt'' *ler* Refleksvest, spade, førstehjelpspute, pledd og telefon. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Reserve dekk, reperasjonssett er ubrukelig! (min erfaring) Jekk hjulvinne trekant refleksvest lommelykt katastrofe hammer ( hammer som du slår ut ruter med skal ligge i kupeen) kniv enkelt verktøy (siden en på nye biler egentlig ikke får røre spesiellt mye under panseret) Reserve lyspærer. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hansker er alltid greit å ha vinterstid i minusgradene! Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Alle som har prøvd å skifte hjul med en hjultvinne vil vel være enige i at denne bør byttes ut med skikkelig verktøy først som sist. Utover dette har jeg bare cd'er, slepetau og nummeret til Falck i bilen. Endret 10. mai 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Kva som er mest naudsynt? - Reserverhjul - Jekk - Hjulkryss - Varseltrekant - Førstehjelpspakke - Refleks (det er riktignok påbudt) Varseltrekanten er også påbudt, bare for å understreke det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Alle som har prøvd å skifte hjul med en hjultvinne vil vel være enige i at denne bør byttes ut med skikkelig verktøy først som sist. Utover dette har jeg bare cd'er, slepetau og nummeret til Falck i bilen. Kva er hjultvinne? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 -Refleksvest -Verktøysett -Reservehjul -Jekk -Hjulvinne -Lommelykt -Varseltrekant -En varm genser/jakke -Lighter/fyrstikker -Ei kanne med litt ekstra bensin -Olje -Slepetau -Startkabler + sikker masse mere Hva du faktisk tar med deg kommer ann på hvor du skal, hvor langt det er dit osv Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Alle som har prøvd å skifte hjul med en hjultvinne vil vel være enige i at denne bør byttes ut med skikkelig verktøy først som sist. Utover dette har jeg bare cd'er, slepetau og nummeret til Falck i bilen. Kva er hjultvinne? Ble kanskje litt feil ordbruk fra min side her, men jeg mente en slik: Disse er så og si umulige å skifte hjul med, så jeg anbefaler å bytte det ut med skikkelig verktøy. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg ser ikke problemet i å skifte hjul med en hjultvinne.. Hvilket annet verktøy ville du anbefalt som kan erstatte den da? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Kjetting og slepetau! Det er så mange fjols som ikke har dette siden de mener de aldri får bruk for det, selv om de minst et par ganger i året pådrar seg brokk når de må dytte bilen ut på kjørbar vei. Ellers er det lurt å ikke kjøre rundt med alskens ræl (mer enn du trenger) i bilen, siden mer vekt betyr dårligere drivstofføkonomi. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Ingen som har med seg kost/isskrape (vinterstid for det meste) og spylevæske? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Har funnet ut at bankkort funker fett som isskrape.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Kost og skrape på vinteren ja, men no er det sommar! Spylervæske har eg ikkje, brukar veldig lite. Lenke til kommentar
akkapakka Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Takk for mange gode svar Ha en fin kveld. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg ser ikke problemet i å skifte hjul med en hjultvinne.. Hvilket annet verktøy ville du anbefalt som kan erstatte den da? Enig! Hjultvinne, eller Hjulkryss, fungerer ypperlig for meg! Bruker ikkenoe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå