Skummel_Fyr Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Har byttet jobb og disponerer i den sammenheng en 2007 mod Audi Allroad 2.7 TDI. Bilen har gått 37000 km sånn ca, på service (ikke merkeverksted) ble det opplyst om at opphengskuler på begge sider samt stabstag foran må byttes. Bilen er helt vill å kjøre den leter spor og er absolutt ikke stabil. Det er også en hard gange i motoren, den går greit nok men høres som et stenknuseri når man drar på, verkstedet opplyste om at det er grader? på ytre kammen på høyre ? side. Er dette kjente feil med disse bilene? Mener å huske at det skulle være slutt med problemer fra VAG fra 2003 modeller og opp. Grunnen til at jeg spør er at jeg vil ikke ha noen problemer, da bruker jeg heller min gamle traver (avensis diesel) i jobbsammenheng. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Har byttet jobb og disponerer i den sammenheng en 2007 mod Audi Allroad 2.7 TDI. Bilen har gått 37000 km sånn ca, på service (ikke merkeverksted) ble det opplyst om at opphengskuler på begge sider samt stabstag foran må byttes. Bilen er helt vill å kjøre den leter spor og er absolutt ikke stabil. Det er også en hard gange i motoren, den går greit nok men høres som et stenknuseri når man drar på, verkstedet opplyste om at det er grader? på ytre kammen på høyre ? side. Er dette kjente feil med disse bilene? Mener å huske at det skulle være slutt med problemer fra VAG fra 2003 modeller og opp. Grunnen til at jeg spør er at jeg vil ikke ha noen problemer, da bruker jeg heller min gamle traver (avensis diesel) i jobbsammenheng. Kjenner ikke denne Audien spesielt, men så vidt jeg har fått med meg har VAG ennå en god del feil, men mer modell / motor-spesifikt enn tidligere. En bil som er knapt innkjørt og som allerede sliter med slitasje på kammer (hvor forsvinner alt jernsponet fra disse ...?) og på hjuloppheng, forteller iallfall meg at jeg ville ha valgt Toyotaen. Da kommer du deg iallfall på jobb Menne... si meg ... er det ikke noe som heter garanti på den Audi-en da? Jeg mener, her snakker vi jo om en bil til over en halv mill, right? Da har vel Audi-forhandleren noe å svare for, skulle jeg tro ... Lenke til kommentar
trra Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Allroad har mye feil, går du inn på VACN sine hjemmesider er det mange som klager over denne på forumet. Er den kjøpt ny i Norge er det 3 års garanti. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Kammene kommer vel innafor reklamasjonsreglene på 5 år også, vel ? Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Allroad har mye feil, går du inn på VACN sine hjemmesider er det mange som klager over denne på forumet. Er den kjøpt ny i Norge er det 3 års garanti. Den siste modellen er blitt mye bedre men foringene i multilinkforstillingen slites fortsatt raskt. Forrige modell var det mye problemer med og 2,5 TDI (V6) har ikke noe godt rykte pga mange eksemplarer med dårlige kammer/vippearmer. Har ikke sett noen innlegg på VACN om at 2,7 TDI har samme problemer som 2,5 TDI. Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Det er de som også har kjørt lenge på 2,5tdi V6 uten å slitte ut kammer, men at kvalitet er for dårlig er det liten tvil om. Det hjelper eller ikke at mange kjører disse på longlife service når kammene er så dårlig som de er i utgangspunktet. Burde være 5 års reklamasjon på dette, men Audi får mye pepper for måten de har taklet akkurat dette. Endret 11. mai 2008 av trra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå