Gå til innhold

Djevelen - eksisterer han?

Anbefalte innlegg

Finn meg en artikkel på VG om en som har mistet begge beinene, og fant dem helet dagen etter en god søvn. Eller en liten unge som mistet hele familien, og våknet rundt dem en vakker dag.

DET er et mirakel. Kurering av diabetes, lest på en kristen fundamentalistisk side er ikke et mirakel!

Men selv ikke det ville bevise Guds eksistens på noen måte!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en historie om helbredelse. For ikke så lenge siden hadde mannen til moren min en røngten av lungene, det viste seg at det var en mørk flekk på lungene, og slik jeg forstod det så var dette en svulst. De sa at den var innkapslet, så da var det kanskje en mulighet for at det ikke spredde seg om det var kreft. De tok noen vevsprøver, men prøvene var for uklare, så de skulle ta flere prøver senere den uken. Pusteprøvene var imidlertid visstnok et dårlig tegn, siden disse var så dårlige. I mellomtiden snakket jeg med en kristen på internet som sa han hadde blit helbredet for en dårlig rygg, så jeg spurte om han kunne be for mannen til moren min siden jeg selv har en svak tro når det gjelder dette. Og på neste røngten hadde flekken forsvunnet fra lungene.

Kanskje bare en tilfeldighet, men jo fler sånne tilfeldigheter man hører om jo mer øker jo sannsynligheten for at det ikke bare er tilfeldigheter.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kanskje det har noe med tilføring av energi!? Et gammelt ordtak sier: "Dit oppmerksomheten din går, dit sender du også energi"

Så hvis noen har bedre evner ennn andre til å fange og fokusere energistrømmen kan disse muligens utrette "mirakler".

Selv opplevde jeg at en healer gjorde noe med meg som jeg slett ikke hadde trodd var mulig. Så man skal være forsiktig med å utelukke noe som helst.

Og ja, jeg kan faktisk dokumentere hendelsen.

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Husk at kroppen har et immunforsvar som er ganske effektvt, så ting som virker som mirakler har som regel en naturlig forklaring.

Selv begynnende kreft kan forsvinne av seg selv i enkelte tilfeller.

Det som flueprat nevner er en god grunn for å gå utifra at ikke gud er innblandet; netopp fordi det finnes mennesker som fortjener det mer, og som kanskje har en langt verre sykdom en for eksempel diabetes.

Lenke til kommentar
han misbrukte sin frie vilje.

Kan du vennligst svare på spørsmålet mitt?

Hvordan kan en perfekt skapning gjøre noe uperfekt (misbruke sin frie vilje)? En perfekt skapning er ikke i stand til å gjøre noe uperfekt, for hvis den er det er den ikke perfekt.

Eller skapte Gud ting uperfekt? I såfall, er det fordi han er ond eller inkompetent?

Jeg mener man bør være opptatt av beviser og sannhet, og i tillegg ha en spirituell/religiøs/filosofisk side.

Det du egentlig sier her: "Man bør være opptatt av beviser og sannhet, og man bør også ignorere beviser og sannhet."

Og hvordan kan du være så dømmende ovenfor religiøse når du selv har vært religiøs?

Det er jo nettopp når man er tidligere religiøs at man vet hva som foregår i hodet på slike.

Så hvis noen velger å frastå fra all type spiritualisme på grunn av at det er "eventyr og oppspinn", og rett og slett idioti, sier det meg at personen er veldig trangsynt og intolerant generelt.

Det du sier her: "Hvis noen velger å frastå fra overtro fordi det er null bevis for overtro så er personen trangsynt og intolerant."

Håpløst argument.

Lenke til kommentar
Og hvordan kan du være så dømmende ovenfor religiøse når du selv har vært religiøs?

Det er jo nettopp når man er tidligere religiøs at man vet hva som foregår i hodet på slike.

Jeg har jo vært tidligere ikke-religiøs, så da vet jo også jeg hva som foregår i hodene på slike som deg. Man burde vel heller vise forståelse enn å dømme?

Lenke til kommentar

Nei, jeg kommer ikke til å vise forståelse for påstander om overnaturlige ting uten et fnugg av bevis. Like lite som jeg kommer til å vise forståelse for nazisme eller kommunisme. At folk skal få lov til å ha de meningene de har er en ting. Men at jeg må vise forståelse? Nei, på ingen måte. Hvis du vil ha min forståelse må du klare å argumentere rasjonelt og saklig for standpunktet ditt.

Lenke til kommentar
Kan du vennligst svare på spørsmålet mitt?

Jeg føler med deg, Pricks! Jeg blir så jævlig provosert av at de ikke svarer på spørsmålene. Men jeg lurer på: ignorerer de det bare, eller er de rett og slett så dumme at de tror at svarene de gir er fullgode?

Nei, jeg kommer ikke til å vise forståelse for påstander om overnaturlige ting uten et fnugg av bevis. Like lite som jeg kommer til å vise forståelse for nazisme eller kommunisme. At folk skal få lov til å ha de meningene de har er en ting. Men at jeg må vise forståelse? Nei, på ingen måte. Hvis du vil ha min forståelse må du klare å argumentere rasjonelt og saklig for standpunktet ditt.

Du har jo forståelsen, faktisk forstår du Bellicus bedre enn han forstår seg selv. Du forstår utmerket godt hvorfor han tenker som han gjør, mens Bellicus ikke kan se det.

Lenke til kommentar

Døm ikke for selv å bli dømt ;) .

Jeg kan uttale meg om inntrykket jeg har av deg flueprat, men det er fortsatt mine antagelser etter hva du har postet via diskusjon.no og trenger ikke ha altfor mye rot i virkeligheten.

Jeg må si jeg er enig i at religion og filosofi henger godt sammen.

Lenke til kommentar
Religion og filosofi er to fullstendig forskjellige ting. Filosofi ligger til grunn for vitenskapen. Religion er bare bullshitfortellinger og vedtatte sannheter som man ikke skal være kritiske til, bare godta.

Dette blir vel "bullshit" da de største filosofene har vært dypt påvirket av religion/guds tilværelse, universal moral og lignende.

Lenke til kommentar
Religion og filosofi er to fullstendig forskjellige ting.

...og dermed meldte du deg ut av enhver fornuftig diskusjon her på forumet.

Nei. Du kan jo selv prøve å bygge en ny vitenskap på kristendommen og se hvor bra den blir.

Endret av flueprat
Lenke til kommentar
Religion og filosofi er to fullstendig forskjellige ting. Filosofi ligger til grunn for vitenskapen. Religion er bare bullshitfortellinger og vedtatte sannheter som man ikke skal være kritiske til, bare godta.

Dette blir vel "bullshit" da de største filosofene har vært dypt påvirket av religion/guds tilværelse, universal moral og lignende.

Jeg snakker om virkelig filosofi, ikke religiøs pseudo-psykologi.

Lenke til kommentar

Og hva er da "virkelig filosofi"?

Lenke til kommentar

Jeg snakker om virkelig religion, ikke sånn scientologi-kult.

"Eplet faller. Hvorfor? (skrible skrible) Newtons lover. Eureka!"

Sånn filosofi?

Eller "Jeg tenker, derfor er jeg."?

Og hva er da "virkelig filosofi"?

Gudene vet ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...