okasin Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg er troende.. men kanskje likevell ikke noen god kristen... Men jeg ber ofte likevell.. Veldig ofte får jeg svar i form av drømmer og "symboler" som er så klare at en må nesten karaktiseres som dum om man ikke ser dem.. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Tror ikke problemet er at det ikke finnes dokumentasjon, men at folk ikke er intressert i å høre om disse tingene, fordi dette passer ikke inn i det behagelig og trygge ateistiske verdensbildet. Her skriver mediene om puppene til Lene Alexandra og hvem som vinner Norste Talenter. Tror du seriøst ikke det ville blitt en sak om dette var tilfelle? Jeg har postet det på vitenskapsforumet, så får vi se hva gutta der mener om saken. Men jeg må få lov til å spørre deg, Bellicus...Hvorfor bryr Gud seg om denne sukkersyken når det finnes folk som har det laaaaangt verre her i verden? Og til Runarbs vil jeg si: Skriv noe, da vel! Endret 11. mai 2008 av flueprat Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg må spørre okasin: Hva er din utdanning? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg tror ikke på djevelen noe mere enn det jeg tror på gud, alstå ingenting. Jeg mener at gode og onde handlinger bare er et spørsmål om definisjoner så hva som er rett og galt er opp til den enkelte å avgjøre. Hvorfor må alle diskusjoner her bestandig bli den evige krangelen om guds eksistens med de samme gammle argumentene som er i alle diskusjonene som omhandler religion her på forumet? Begynner å bli lei av dem. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Det skyldes nok at når de kristne skal argumentere i diskusjonene, bruker de Bibelvers. Ateiste vil forståelig nok ikke godta slik argumentasjon uten beviser. Derfor ender hver eneste diskusjon opp med en krangling om hvorvidt Gud eksisterer eller ikke. Hva mener RogueAlien? Endret 11. mai 2008 av flueprat Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 BELLICUS! Du som mener kun mennesker er onde. Visste du at knelerhunnen spiser opp hannen etter parring? Du finner faen ikke mange mennesker som er så onde! Lenke til kommentar
okasin Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg må spørre okasin: Hva er din utdanning? Hei ! Hmm skjønner ikke helt spørsmålet ditt? hva har min utdannelse med mitt innlegg å gjøre.. ? Men jeg kan jo svare likevell Har el faget (svakstrøm) Plate, sveis og stålkonstruksjon (sveiser) Bilmekaniker og prosessfag.. Jobber for tiden som prosessoperatør på Ineos (cracker eten, propan, til etylen).. Men har tidligere jobbet som gartner, bilmekaniker, skiftleder på REC (Scanwafer), arbeidsleder på ATG, (plass for mennesker med adferdsproblematikk, og rusproblemer).. mm Jeg kan da tro på djevelen likemye som jeg tror på Jesus, uavhengig av min utdanning ? Selv om jeg tror på begge parter, så dreier det seg kanskje mer om å velge side? eller ? Hva er din utdanning? Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg mener at godt og ondt eksisterer bare i handlinger. Menneskers, Æsers, Åsynjers, Vanirs, ånders og dyrs handlinger og etc etc etc. For min del velger jeg Tor selv om han er mere et idol for meg og et forbilde. Alikevel så er ikke han god eller ond men i alt annet enn sine krefter så er/var han et menneske. Du kan vel til syvende og sist si at jeg ikke tror på djevelen og heller ikke på en god side og en ond side. Men i stedet tror jeg på sider som man velger avhengig av hva man tror er best. Jeg tror vel at djevelen er en fantasifigur fra bibelen. Siden jeg har ingen grunn til å tro på engler.. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Synes bare det er rart at voksne folk i dag kan tro på usynlige menn. Samtidig ler man av folk som tror på andre usynlige menn enn de selv tror på. Hvis jeg sier at jeg tror på Ole Lukkeøye, ler du, ikke sant? Jeg holder på med ingeniørutdanning. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 For å utdype: Jeg tror at alle Æsene og Åsynjene var en gang mennesker eller gikk på jorden som mennesker og at vi har dem i blodet. Det er ikke uendelige og allmektige "vesener" jeg skal til når jeg dør men forfedre. Og "gudene" er de største av forfedrene våre. Det hele handler om mennesket og naturen og ikke om noe mer usynlig enn drømmene våre. Betyr det at jeg kan bevise at Aasgard eksisterer? Nei men jeg vil alikevel tror det gjør det og samtidig gi plass til fornuftig kunnskap. Nå skal det sies at jeg er ikke noen ekspert på Aasatru eller "Norrøn Mytologi" men noe har jeg lest gjennom tiden. Og det faller vel på det at jeg føler et bånd til denne troen og at om det skulle ha seg at jeg tar feil og at det ikke er noe etter døden så har jeg ikke egentlig tapt noe uansett. Da vil jeg jo ikke lenger være. Men skulle det jeg tror på være sant og at jeg våkner i evig grønne Aasgard med kvinner vin og sang så er det verdt det. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=FNzw-Ae8oX4...feature=related Of course he does, sier denne klovnen. Hvordan skal man ellers forklare onde personer som Hitler og Stalin? Dummeste argumentet jeg har hørt! Får bare lyst til å kaste opp og banke dritten ut av han der. Det er overhodet ikke et argument for Djevelens eksistens. Han sier jo ikke hvorfor det er det, bare at det er det. Påstand uten begrunnelse. Tror ikke han er interessert i vitenskapelige forklaringer heller, han ønsker bare å ignorere alt som ikke passer inn i verdensbildet sitt. En som faktisk er enda verre, er han negeren etter 3:30. Han ramser opp seriemordere og andre onde mennesker, og sier "If that's not the Devil, then what is?" Jeg blir flau på hans vegne! Han har jo allerede konkludert med et Djevelen finnes før han skal prøve å bevise det! Sirkelargumentasjon! Så er det tilbake til klovnen igjen da: "The evidence is the Holocaust. How else can you explain that there was one being who personally decided to get rid of those 6 million Jews." Det er intet håp for denne idioten. Det er bare å le av han. Han mannen som sier at Hitler og Stalin var besatt av djevlen er faktisk ganske frekk. Det høres ut som at handlingen dems blir unskyldt fordi det var djevlen som dro i spakene, så Hitler må jo derfor ha være et offer! Når du ser på Exorcisten gir du vel ikke Reagan skylder for all jævelskapen hun gjorde etter hun ble besatt? Hun var jo bare et uskyldig lite barn som var litt uheldig med ouija-brettet. Og hvorfor ville Djevlen besette Hitler og Stalin? De var erkefiender og nærmest utslettet hverandre. Er det ikke mer sannsynelig at dem da vil kjempe på lag mot de kristene hvis det faktisk har seg slikt at det er djevlen som styrte dem? Eller er han rett og slett strategisk inkompetent? Eller kansje det har seg slikt at denne mannen ikke har peiling på hva han snakker om så han kommer med overtroisk eventyr og prøver å bortforklare muligheten for at mennesker faktisk kan være så onde som det disse personene var. Igjen har vi kristendommen uten beviser. Endret 11. mai 2008 av Myagos Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Haha, jeg blir bare mer og mer glad jeg ikke er kristen for hver dag som går! Tenk å være så priviligert å bli født som menneske i det 21. århundre, med mulighet til å forstå store deler av hvordan verden henger sammen, og så velger de å bli på seksårsstadiet gjennom hele livet! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Det er ikke noen aper som gjemmer barna sine i en hule og voldtar dem der. Det er heller ingen aper som slakter ned av sine egne. Så hvorfor er det mennesker som gjør dette? Alle dyr dreper sine egne. Sett deg ned å se på Animal Planet, så vil du se dette! Fant noe her: http://www.mjl.no/art.php?i=293 Uhelbredelig sykdom som blir helbredet og som blir dokumentert av leger. En ting du må lære deg er å lese kilder kritisk. Du har funnet en side til en veldig religiøs misjon! Selvsagt vil de tro at alt skjer med Gud! Finn meg en artikkel på VG om en som har mistet begge beinene, og fant dem helet dagen etter en god søvn. Eller en liten unge som mistet hele familien, og våknet rundt dem en vakker dag. DET er et mirakel. Kurering av diabetes, lest på en kristen fundamentalistisk side er ikke et mirakel! Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Det står jo navn og bosted i artikkelen, du kan jo bare ringe til de og høre om det virkelig er sant, eller om det er noe MJL bløffer om. Jeg finner ham hverken i telefonkatalogen eller skattelistene. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Det står jo navn og bosted i artikkelen, du kan jo bare ringe til de og høre om det virkelig er sant, eller om det er noe MJL bløffer om. Jeg finner ham hverken i telefonkatalogen eller skattelistene. Ja, mystisk, må innrømme at jeg stusset litt når jeg oppdaget det samme nå nettop. Men jeg fant dette: http://debatt.sol.no/node/8484961#comment-54567280 Etter hva tittelen på inlegget sier, så er et en liten gutt som ble helbredet, det kan jo forklare hvorfor han ikke er i telefonkatalogen. Er en e-post adresse i inlegget, som passer med navnet i MJL artikkelen, så er det vel bare til å spørre videre via e-post eller msn da. Hadde vært snålt visst MJL hadde vært en bløffmaker organisasjon, og at alle helbredelsene egentlig hadde vært oppdiktet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Men personen i artikkelen var da vitterlig gift? Hvis han har flyttet til ...trøndelag?... og har fornavn som Hans, så stemmer kanskje artikkelen. og litt annen stavelse på etternavnet edit: fant ut til mer, det er en Arnt Even Gjermestad fra Egersund, så da er det sikkert den. Endret 11. mai 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
TheaLinnea Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Helbredelse — en gave som opphørte Den mirakuløse gaven å helbrede var vanlig blant de første kristne. (1. Korinter 12: 9). Det var en god grunn til at det fant sted mirakler på den tiden. Det kjødelige Israel var Guds utvalgte folk i 1500 år, men i det første århundre av vår tidsregning ble Israel forkastet på grunn av mangel på tro og ble erstattet av den nye kristne menighet. De første kristne trengte spesiell hjelp for å bli styrket i troen og for å vise verden at de hadde Guds støtte. Det var derfor de mirakuløse gaver, deriblant helbredelse, ble gitt den kristne menighet i dens barndom. Disse mirakuløse gavene tjente som «et tegn» for dem som ikke trodde, og som et middel til å bygge opp troen hos de troende. (1. Korinter 14: 22) Nå, nesten 2000 år senere, befinner imidlertid ikke kristendommen seg lenger i sin barndom. (Jevnfør 1. Korinter 13: 9—13.) Bibelen har vært fullført lenge og finnes i millioner av eksemplarer. Så sanne kristne kan i dag med letthet vise at de har støtte for det de lærer, i Bibelen, og veilede de vantro ut fra den. Mirakuløse tegn er ikke lenger nødvendige. Paulus sa videre at overnaturlige gaver skulle «opphøre». 1. Korinter 13: 8. Slike gaver ble bare gitt videre direkte eller i nærvær av Kristi Jesu apostler. (Apostlenes gjerninger 8: 18—20; 10: 44—46; 19: 6) Etter apostlenes død opphørte de mirakuløse tegnene. McClintock og Strongs Cyclopedia of Biblical, Theological, and Ecclesiastical Literature (bind VI, side 320) sier at det er «en ubestridt kjensgjerning at vi i løpet av de første 100 år etter apostlenes død hører lite eller ingenting om at de første kristne utførte mirakler». Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Men personen i artikkelen var da vitterlig gift? Hvis han har flyttet til ...trøndelag?... og har fornavn som Hans, så stemmer kanskje artikkelen. Kanskje sende en mail til mjl og spørre? Ja, godt poeng, det står jo at han "snakket med sin kone". Veldig snodig. Må innrømme at jeg er minst like intressert i å finne ut av dette som dere. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Han er i skattelistene, men ikke i telefonkatalogen. Han er 37 år gammel, og gift, Arnt Even Gjermestad som sagt. Men det hadde vært interessant å sett legerklæringen eller noe, som forteller litt om hva som har skjedd, og ikke hvordan han har opplevd det. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Han er i skattelistene, men ikke i telefonkatalogen.Han er 37 år gammel, og gift, Arnt Even Gjermestad som sagt. Men det hadde vært interessant å sett legerklæringen eller noe, som forteller litt om hva som har skjedd, og ikke hvordan han har opplevd det. I MJL står det gjermstad ikke gjermestad, men kanskje det er snakk om en uskyldig trykkleif. Hadde også vært intressert i å høre historien hans, siden jeg aldri har hørt noe lignende selv. Er jo forskjell på "Jesus helbredet katten min som haltet, halleluja!" og å snakke om uhelbredelige tilstander som på uforklarlig vis forsvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå