flueprat Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Er det sant at det er forbudt å benekte holocaust i enkelte land? Hvilke land er i så fall dette? Jeg synes det blir fullstendig feil å forby dette. Ytringsfrihet er det viktigste vi har. Innskrenkninger av ytringsfriheten er hjørnesteinen i totalitære regimer. Gud forby det! Lenke til kommentar
.V. Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_den...olocaust_denial Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Det er forsatt ikke mulig å benekte noe som er bevist. Det kalles harde fakta. Endret 10. mai 2008 av Svedge Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Visst er det mulig å benekte det. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Visst er det mulig å benekte det. Er vel ingen som benekter holocaust i seg selv vel??? - Er det ikke den systematiske henrettelsen av 6 mill jøder det har blitt satt spørsmålstegn ved.... Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Holocaust-fornektelse er forbudt ved lov i Frankrike, Belgia, Sveits, Tyskland, Østerrike, Romania, Slovakia, Tsjekkia, Litauen, Polen og Israel. R@ge: Det finnes revisjonister som benekter Holocaust i sin helhet. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det forsatt ikke mulig å benekte noe som er bevist. Det kalles harde fakta. Mennesker har en fantastisk evne til å ignorere fakta Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Visst er det mulig å benekte det. Er vel ingen som benekter holocaust i seg selv vel??? - Er det ikke den systematiske henrettelsen av 6 mill jøder det har blitt satt spørsmålstegn ved.... Jo. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det er forsatt ikke mulig å benekte noe som er bevist. Det kalles harde fakta. Eh, jo. Det heter ytringsfrihet. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Virker mistenkelig at det faktisk er forbudt å benekte det. Hadde vært spennende hvis noen ville se nærmere på det. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Nei det skal ikke være ulovlig! Ettersom Holocaust er en av de best dokumenterte hendelsene i menneskenes historie er det ikke så veldig vansklig å debunke alle påstandene holocaust-fornekterne kommer med. Uansett vil jeg si det galt å nekte dem i å mene det, enda det er ren løgn de kommer med. Ytringsfriheten skal stå forran alt. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Virker mistenkelig at det faktisk er forbudt å benekte det. Hadde vært spennende hvis noen ville se nærmere på det. Se nærmere på hva? Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Nei det skal ikke være ulovlig! Ettersom Holocaust er en av de best dokumenterte hendelsene i menneskenes historie er det ikke så veldig vansklig å debunke alle påstandene holocaust-fornekterne kommer med. Uansett vil jeg si det galt å nekte dem i å mene det, enda det er ren løgn de kommer med. Ytringsfriheten skal stå forran alt. Da bør det jo være ulovlig å benekte evolusjon også. Det er en like stor løgn. Jeg tror disse påstandene er farligere når de er ulovlige. Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hvorfor fins denne loven i det hele tatt? Sympati lov for å sørge for at det aldri skal bli glemt? Vis denne loven kommer igjennom i så mange land, kan jo USA sperre inne alle som mener Månelandingen og WTC er konspirasjoner. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Virker mistenkelig at det faktisk er forbudt å benekte det. Hadde vært spennende hvis noen ville se nærmere på det. Hvis du ser nærme nok vil du nok se den åpenbare røde tråden mellom Holocaust, månelandingene, iPod produksjon, 9/11 og substandard pizzatopping på Kiwi Dombås. Ellers godt sagt Myagos, ytringsfrihet foran alt. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Nei det skal ikke være ulovlig! Ettersom Holocaust er en av de best dokumenterte hendelsene i menneskenes historie er det ikke så veldig vansklig å debunke alle påstandene holocaust-fornekterne kommer med. Uansett vil jeg si det galt å nekte dem i å mene det, enda det er ren løgn de kommer med. Ytringsfriheten skal stå forran alt. Da bør det jo være ulovlig å benekte evolusjon også. Det er en like stor løgn. Jeg tror disse påstandene er farligere når de er ulovlige. Riktig. En sånn tankegang er umulig å leve etter i et moderne samfunn. Forbyelser av det majoriteten ikke er enig i vil være et stort steg i negativ retning for vår fremgang. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Ja, sensur av ytringsfrihet er en av grunnpilarene i ethvert totalitært samfunn. Jeg er selvsagt helt enig i det du skriver. Det er en grunn til at jeg har deg i signaturen min Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Du kan se flere eksempler i islamske land hvor konsekvensen av å ikke tenke likt som majoriteten kan få fatale følgelser. Det er som du sier; totalitære samfunn hvor ytringsfriheten kommer sist. Derfor kan ingenting uansett hvor hykleriske, løgnerske og falske påstandene er forbys. Skjer det, vil vi følge den dystre veien disse landene regjerer. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Enig i trådstarter og mange andre, selv om det er et faktum at Holocaust fant sted så er det galt å forby muligheten til å tro noe anet. Skal vi forby å tro ting så må vi forby bibelen som sier at jorden ble skapt på 7 dager og Noas ark og de tingene som er motbevist. Vi kan ikke forby å tro på ting. Holocaust er i mange land som ellers har yttringsfriheten da et unntak i og med at det er et ømt punkt i historien. Jeg la merke til at de landene som har forbydd det er en del av de landene som led de største tapene under perioden, så på en måte forståelig akkurat der. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Det er ikke snakk om å forby troen på at holocaust ikke har funnet sted, men å ytre dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå