Gå til innhold

Forbudt å benekte holocaust?

Anbefalte innlegg

Er det sant at det er forbudt å benekte holocaust i enkelte land? Hvilke land er i så fall dette?

Jeg synes det blir fullstendig feil å forby dette. Ytringsfrihet er det viktigste vi har. Innskrenkninger av ytringsfriheten er hjørnesteinen i totalitære regimer. Gud forby det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det skal ikke være ulovlig! Ettersom Holocaust er en av de best dokumenterte hendelsene i menneskenes historie er det ikke så veldig vansklig å debunke alle påstandene holocaust-fornekterne kommer med.

Uansett vil jeg si det galt å nekte dem i å mene det, enda det er ren løgn de kommer med. Ytringsfriheten skal stå forran alt.

Lenke til kommentar
Nei det skal ikke være ulovlig! Ettersom Holocaust er en av de best dokumenterte hendelsene i menneskenes historie er det ikke så veldig vansklig å debunke alle påstandene holocaust-fornekterne kommer med.

Uansett vil jeg si det galt å nekte dem i å mene det, enda det er ren løgn de kommer med. Ytringsfriheten skal stå forran alt.

Da bør det jo være ulovlig å benekte evolusjon også. Det er en like stor løgn. Jeg tror disse påstandene er farligere når de er ulovlige.

Lenke til kommentar

Hvorfor fins denne loven i det hele tatt? Sympati lov for å sørge for at det aldri skal bli glemt?

Vis denne loven kommer igjennom i så mange land, kan jo USA sperre inne alle som mener Månelandingen og WTC er konspirasjoner.

Lenke til kommentar
Virker mistenkelig at det faktisk er forbudt å benekte det. Hadde vært spennende hvis noen ville se nærmere på det.

Hvis du ser nærme nok vil du nok se den åpenbare røde tråden mellom Holocaust, månelandingene, iPod produksjon, 9/11 og substandard pizzatopping på Kiwi Dombås.

Ellers godt sagt Myagos, ytringsfrihet foran alt. :)

Lenke til kommentar

Da bør det jo være ulovlig å benekte evolusjon også. Det er en like stor løgn. Jeg tror disse påstandene er farligere når de er ulovlige.

Riktig. En sånn tankegang er umulig å leve etter i et moderne samfunn. Forbyelser av det majoriteten ikke er enig i vil være et stort steg i negativ retning for vår fremgang.

Lenke til kommentar

Du kan se flere eksempler i islamske land hvor konsekvensen av å ikke tenke likt som majoriteten kan få fatale følgelser. Det er som du sier; totalitære samfunn hvor ytringsfriheten kommer sist.

Derfor kan ingenting uansett hvor hykleriske, løgnerske og falske påstandene er forbys. Skjer det, vil vi følge den dystre veien disse landene regjerer.

Lenke til kommentar

Enig i trådstarter og mange andre, selv om det er et faktum at Holocaust fant sted så er det galt å forby muligheten til å tro noe anet. Skal vi forby å tro ting så må vi forby bibelen som sier at jorden ble skapt på 7 dager og Noas ark og de tingene som er motbevist. Vi kan ikke forby å tro på ting. Holocaust er i mange land som ellers har yttringsfriheten da et unntak i og med at det er et ømt punkt i historien. Jeg la merke til at de landene som har forbydd det er en del av de landene som led de største tapene under perioden, så på en måte forståelig akkurat der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...