axaver Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hei! Det siste året har jeg hatt 1T (tidlig. 1MX).. Jeg er snart ferdig og skal ha siste prøve.. Problemet er at jeg sliter med matten. Jeg har vanskeligheter for å forstå større deler av pensum. Er det jeg som er pesimistisk eller kan jeg ha en sjangs på neste år (evt. R1/2MX) Dette året har gitt meg karakterene: 4 - 1 3 /2 2 /3 4+ 2- Dette gir meg ett gjennomsnitt på 2,666667 Jeg har vurdert diverse it-studier i fremtiden, der 3mx pleier å være en standard. Jeg kan lese av NTNU's hjemmesider at informatikk tilbyr en bachelor som inneholder: * Systemarbeid og menneske-maskin-interaksjon * Informasjonsforvaltning * Kunstig intelligens og læring * Komplekse datasystemer * Spillteknologi Noe som for meg høres veldig interesant ut. Er ikke IT-fag noe for meg; PGA av matten? Er det noen som har noen tips? Hva burde jeg gjøre? Takker for svar Lenke til kommentar
HellBird Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hei, jeg hadde også store problemer med å komme meg gjennom 1Mx og 2Mx da jeg gikk på videregående, klarte med minst mulig margin å få en 3`er i begge disse (Tror jeg hadde snill lærer). 3Mx gikk det bedre med (3, men den hadde jeg fortjent), kan ikke helt forklare det, men jeg tror det hadde med modning å gjøre, matten fikk liksom synke litt inn. Etter vidergående begynte jeg på elektroingeniør og no er eg snart ferdig sivilingeniør i elektro uten at matten har vært noe problem på disse studiene, selv om eg "bare" fikk 3ère på videregående. Det som er viktig med matte er å gjøre mange oppgaver, så vil "lyset" gå opp litt etter hvert. Det kan være at du synest 2Mx og 3Mx er lettere enn 1Mx. Uansett vil jeg anbefale deg å ta matte videre, for da har du i alle fall muligheten til å begynne på den utdannelsen du vil etter videregående, uten å måtte ta forkurs eller realfagskurs. mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå