Gå til innhold

Nytt Hovedkort forslag?

Anbefalte innlegg

heisann, har nå 2 ganger bestilt meg ASUS hovedkort til AM2 Oppsettet mitt og har fådt samme feilen, alle delene for uten om Hovedkortet fungerer, får startet opp alt uten piping eller lignende men får ikke kontakt med skjermen satt alle andre delene inn i en annen pc med AM2 system.. alt fungerte så det tyder på at det er hovedkortet.

noen forslag til Hovedkort "UTEN" om Asus sine kort.

pris klasse 600-800kr!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skriv litt mere om komponentene i maskinen som skjermkort hovedkort prosessor strømforsyning OSV blir lettere å finne ut av ting.

desrom du har en strømforsyning som er defekt eller ikke klarer å levere nok til det nye oppsettet kan det være lurt å teste med en annen forsyning.

at 2 nye hovekort er defekt skulle jeg tro det er liten sjans for, med mindre man er virkelig statisk under montering da.

har du sjekka at skjermen funker foresten?

Endret av Hercules
Lenke til kommentar

har prøvd PSU'en også funker som ei kule.

kompis av meg har nesten samme greia som meg bare jeg har ASUS og han har MSI HK..

så vi bynte å flytte alt av mine komponenter inkludert PSU i hannes pc og funket greit og ja Skjermen er i top stand. kan ikke innbille meg at en skjerm som har blitt kjøpt for 3 dager siden skal ha tatt kvelden. men den funker på PC-en jeg sitter på nå.

men som sagt bestilt et ASUS Am2 hk samt. cpu og minne. fikk samme greia da så jeg solgte delene, og tenkte at jeg prøver en gang til og da viste det seg at jeg fikk samme feilen, skjermen lyse bare blinker.

og kompisen min sier det at ASUS er noe og styra unna pga plager osv.

har liggende 7800gtx pci express, 2x1024 ddr2 OCZ kamuflasje brikkene og en AM2 2.6GHZ Black edition..

Hovedkortet er et ASUS M2N-SLI Deluxe!

Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet med flere AM2+ kort, men det har skyldtes at de trengte en bios oppdatering for å takle Phenom, men nå har du en Athlon X2 5000+ BE skjønner jeg? Den skal virke uten noe om og men.

Må du ha hovedkort med SLI støtte? AMD sin egne chipset er ganske så mye bedre enn den gamle Nforce 5xx serien som Asus M2N-SLI bruker.

Lenke til kommentar

linker?

har ikke tenkt og kjøre SLI, skal bare ha oppgradering fra 6600gt agp,s754 1.8ghz amd athlon 64 +++ til AM2 etc.

bruker vell så og si PC-en til WoW div andre spill!

Endret av Fylla
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...