FCW Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Er vel ikke riktig et problem, men et irritasjonsmoment. Saken er at jeg satt sammen min HTPC med et Creative Audigy ettellerannet som jeg hadde liggende. Etter endel prøving og feiling har jeg fått til et meget brukbart resultat med tanke på lyd og bilde....bortsett fra at lydvolumet er lavere fra PC-en, d.v.s at jeg må skru volumet på forsterkeren høyere enn f.eks fra TV eller DVD spiller, for å få samme lydtrøkk. Kjører digitalt ut (optisk), bruker også AC3 filter. Leser litt om KX drivere, kan det være løsningen her?? Og ja...jeg har hørt at Creative ikke duger særlig til HTPC Endret 9. mai 2008 av FCW Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Du har selvfølgelig skrudd opp lyden på PC-en? Lenke til kommentar
FCW Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) jepp, alt på max på spiller (MP Classic) og kontrollpanel. Kan også nevne Når jeg kjører analog ut fra PC så mener jeg at lydvolumet var tilsvarende som på DVD spiller og TV (CanalDigital settopboks). Er en stund siden jeg styrte med dette så kan hende jeg husker feil. Endret 10. mai 2008 av FCW Lenke til kommentar
dopus Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 hadde samme problemet med audigy2 og vista.Creative driverne suger i Vista. Innstallerte XP og lydnnivået var tilbake til normalt. Så dersom du kjører vista så er det driverne som er problemet. Lenke til kommentar
FCW Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Dopus: Kjører XP sp2. Kom til å tenke på en ting...når du kjører digitalt ut til forsterker, fungerer da volum kontrollene i Windows/MPClassic? Sendes ikke lyden ubearbeidet fra lydkortet, eller? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Gå inn på volumkontrollen din og se om du har skrudd opp digitalyd/ digitallydutgang eller noe lignende (kan jo bare skru opp alle på fullt) Kanskje det hjelper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå