Gjest Guest_Sprettball_* Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg er en eldre mann som i sine 60år lever livet herlig til tross for skillsmisse 7 år tilbake. og jeg har lagt merke til på TV at gamle menn som liker yngre kvinner i 20 og 30 års alderen blir kalt griser. men jeg og mine venner, spesielt de naboene ved fiskehytta mi prater veldig åpent om alt, og de fortalte meg at det var helt normalt at jeg synes at yngre damer i 20 og 30 års alderen er attraktive, så attraktiv at jeg faktisk blir tent kall meg gris om dere vil, men jeg vil tro det at minner og gode tider ifra ungdommens skjønnhet har vært såpass gode at jeg rett og slett setter stor pris på det, og derfor hungrer etter det som engang var vakkert i min tid, til tross for at jeg har vært uten forhold i stor grad de siste 6 åra. syns dere uansett ung eller eldre at det er grisete av meg å tenke slik eller syns dere at det egentlig er logisk ? Lenke til kommentar
neadii Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Det er nok normalt, men er ekkelt uansett. Med tanke på at du kan være faren, kanskje t.o.m bestefaren, til en i 20-30 årene. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Helt normalt,men sosialt akseptert...? Lenke til kommentar
Gjest Gjest2 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg er en ung mann selv, og jeg tiltrekkes som majoriteten av verdens menn av unge kvinner. Det er helt naturlig for menn å finne kvinner attraktive, og fra et vitenskapelig (og noe svart/hvit) ståsted er det slik at kvinner virker mest attraktive for oss menn når de er best utrustet for å få avkom. Det er derfor naturlig av vi menn tiltrekkes av unge kvinner, og dette er noe som ikke endrer seg for vi menn selv om vi eldes. For kvinner er det fra samme ståsted det samme, unge menn har nødvendigvis et større sex-appeal enn menn som er godt opp i årene. Vi finner vanligvis ikke barn eller pensjonister fysisk tiltrekkende, og evolusjonsmessig virker jo det helt naturlig da ingen av disse gruppene er i stand til å produsere avkom. Men så er det viktig å påpeke at dette i første omgang gjelder for den fysiske tiltrekningen, og jeg vet som mann at det er langt mer enn bare det ytre som gjør at jeg finner kvinner tiltrekkende, og det samme er selvfølgelig tilfellet for kvinner. Du presiserer jo at du tenker på den seksuelle tiltrekningen her, derfor er det ikke noen vits i å gå dypere enn at det er dette som diskuteres. Men som en godt voksen mann som mest sannsynlig har hatt forhold til en kvinne/kvinner gjennom flere aldersgrupper vet du at man tiltrekkes av mye mer enn det som går på det seksuelle. Jeg tror ingen med et balansert verdenssyn vil stemple en mann som finner unge kvinner fysisk tiltrekkende for en mannsgris, uansett mannens alder. Men jeg tror det er viktig å skille mellom å finne unge kvinner tiltrekkende, og det å faktisk gjøre noe mer ut av saken enn dette. Komplikasjonene med at en ung kvinne innleder et forhold med en eldre mann bunner i at den unge kvinnen i de fleste tilfeller ikke vil tiltrekkes fysisk av den eldre mannen på samme måte som han tiltrekkes av henne, og derfor skaper det en ubalanse. På samme måte er det naturligvis ikke akseptert at menn i forhold med en kvinne (uansett kvinnens eller mannens alder) tillegger den seksuelle tiltrekningen til unge kvinner noen oppmerksomhet. Det å diskutere pene kvinner sammen "med gutta" er jo helt naturlig, og at dere alle finner unge kvinner seksuelt tiltrekkende ser jeg som sakt på som helt naturlig. Det er når man tar det hele et steg videre at en moralske skillelinjen krysses, men for modne og oppegående mennesker er ikke det noe dilemma. Selv min bestefar som nå er enkemann har pene unge skuespilerinner som bakgrunn på sin datamaskin. Han hadde ikke dette når min bestemor levde, av respekt for henne. Han er den samme personen nå som han var tidligere, men han respekterte sin kone og lot være å ha dette oppe mens hun levde. Flere kvinner i min familie, deriblant hans egne barn synes forøvrig at det er litt harry at han tillater seg å ha bilder av unge kvinner som bakgrunn på datamaskinen, men de tar det selvsagt med et smil og ser ingen skade i det. Vi vet alle at han hadde et utmerket forhold med sin kone og at han følte gjensidig respekt og kjærlighet for henne livet ut. Det til tross for at han som alle andre menn hele livet sikkert kunne skrive under på at han fant unge kvinner attraktive. For å oppsummere kommer jeg helt sikkert til å finne kvinner attraktive og tiltrekkende så lenge jeg lever, også unge kvinner. Men jeg har ingen behov for å proklamere dette ut eller gjøre noe mer ut av det faktum at unge kvinner er pene for øyet. Jeg er et oppegående individ og jeg jeg kommer aldri til å la dette faktumet ha noen negativ innvirkning på omverden eller dem rundt meg. Vi har ikke kontroll på hva vi finner tiltrekkende, men vi kan bestemme hvordan vi forholder oss til det. For oppegående og velfungerende individer er ikke slike trivielle ting noe å hverken engste seg for eller dømme andre for. Lenke til kommentar
Gjest Gjest2 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 På samme måte er det naturligvis ikke akseptert at menn i forhold med en kvinne (uansett kvinnens eller mannens alder) tillegger den seksuelle tiltrekningen til andre unge kvinner noen oppmerksomhet.Glemte et vesentlig ord her. Lenke til kommentar
runela Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Tror nok det er ganske normalt. Mange inkludert meg synes dette er litt ekelt og serlig for de jente som blir prøvd seg på av eldre synes somregel ikke det er noe artig opplevelse Men det er jo kanskje litt logisk? Altså dammer i 20-30 åra er jo som regel unge, opptatt av og se bra ut og generelt ganske pene. Men det finnes jo også eldre damer i 50-60 år som heller ikke ser så verst ut også, det er bare mindre av dem. Men mange holder seg jo utrolig bra. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 1) Finn deg en søt jente som tenner på eldre. 2) Ha det gøy natta lang! Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 1) Finn deg en søt jente som tenner på eldre.2) Ha det gøy natta lang! Word. Er ikke noe galt i det Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Finnes nok jenter som liker eldre menn også, bare pass deg så du ikke blir en slibrig slask som sitter på den lokale puben og sikler på alle de unge jentene Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hege_* Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg er en eldre mann som i sine 60år lever livet herlig til tross for skillsmisse 7 år tilbake.og jeg har lagt merke til på TV at gamle menn som liker yngre kvinner i 20 og 30 års alderen blir kalt griser. men jeg og mine venner, spesielt de naboene ved fiskehytta mi prater veldig åpent om alt, og de fortalte meg at det var helt normalt at jeg synes at yngre damer i 20 og 30 års alderen er attraktive, så attraktiv at jeg faktisk blir tent kall meg gris om dere vil, men jeg vil tro det at minner og gode tider ifra ungdommens skjønnhet har vært såpass gode at jeg rett og slett setter stor pris på det, og derfor hungrer etter det som engang var vakkert i min tid, til tross for at jeg har vært uten forhold i stor grad de siste 6 åra. syns dere uansett ung eller eldre at det er grisete av meg å tenke slik eller syns dere at det egentlig er logisk ? Å like vakre ting er alltid naturlig, være seg biler, unge kvinner eller annet. Men å innlede forhold med noen som er unge nok til å være egne barn putter deg i "gamel gris" kategorien. Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Tror nok det er ganske normalt. Mange inkludert meg synes dette er litt ekelt og serlig for de jente som blir prøvd seg på av eldre synes somregel ikke det er noe artig opplevelse Men det er jo kanskje litt logisk? Altså dammer i 20-30 åra er jo som regel unge, opptatt av og se bra ut og generelt ganske pene. Men det finnes jo også eldre damer i 50-60 år som heller ikke ser så verst ut også, det er bare mindre av dem. Men mange holder seg jo utrolig bra. Hvorfor skal det være ekkelt at en eldre mann PRØVER seg? Så lenge dette skjer på en sivilisert, ikke-invaderende eller krenkende måte ville det jo være naturlig å ta det som et kompliment selv om man ikke er det minste interessert Dette blir noe av det samme tullet som når jeg hører "tøffe" gutter som snakker høylydt om at "hvis den jævla homsa hadde prøvd seg på meg hadde jeg slått han rett ned! bla bla bla, japjapjapajap..." Hvis jeg, som er en relativt ung heterofil mann, opplever at en homofil mann (enten han er ung eller gammal) prøver seg virker det helt naturlig å bare si det at jeg er ikke interessert og ta det som et kompliment... Om folk begynner å pelle, eller på andre måter krenke unge jenters/kvinners intime grenser (eller mine for den saks skyld) da kan jeg heller forstå at det kan oppleves som ekkelt. Endret 30. september 2009 av Rabies86 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Er ikke ekkelt spørr du meg! Påtide og få vekk stemplene. Er bare en liten guffen tanke med det første, men etterhvert går det over. Slik som med homofili, blir mer og mer akseptabelt. Endret 3. oktober 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er nok ikke helt sosial akseptert, men jeg ser ikke noe galt i det. Er helt naturlig. Jeg kommer til å flørte med unge damer til den dagen jeg dør Lenke til kommentar
Gjest Guest_meg_* Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg er en eldre mann som i sine 60år lever livet herlig til tross for skillsmisse 7 år tilbake.og jeg har lagt merke til på TV at gamle menn som liker yngre kvinner i 20 og 30 års alderen blir kalt griser. men jeg og mine venner, spesielt de naboene ved fiskehytta mi prater veldig åpent om alt, og de fortalte meg at det var helt normalt at jeg synes at yngre damer i 20 og 30 års alderen er attraktive, så attraktiv at jeg faktisk blir tent kall meg gris om dere vil, men jeg vil tro det at minner og gode tider ifra ungdommens skjønnhet har vært såpass gode at jeg rett og slett setter stor pris på det, og derfor hungrer etter det som engang var vakkert i min tid, til tross for at jeg har vært uten forhold i stor grad de siste 6 åra. syns dere uansett ung eller eldre at det er grisete av meg å tenke slik eller syns dere at det egentlig er logisk ? jeg er en jente på 20 som tenner på eldre mannfolk.. jeg syns ikke det er noe ekkelt Lenke til kommentar
Gjest Gjestj23 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 jeg synes det er kvamlt at en gammal gris som deg, skal se etter jenter som er 40 år yngre enn deg!! kan du ikke holder holde deg til gamle kåtinger på din egen alder!! Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Pfft, for noe tull. Det er først når man blir pågående uten å ta hensyn til om dama liker det eller ikke, man kan kalle noen gammel gris. Jeg blir smigret av at noen syns jeg er attraktiv, uansett om jeg gjengjelder det eller ikke. Ingen har noe med å dømme noen utfra hva de tenker og liker så lenge de ikke gjør noe ulovlig eller amoralsk med det. Hvis han finner ei yngre dame som liker eldre menn, må de da få lov til å gjøre akkurat hva de vil med det. Det har verken jeg eller noen andre noe med. Endret 13. oktober 2009 av Lemon Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Hey, null stress bro! Jeg er tjue, ganske sikker på at jeg kommer til å bli en "gammel gris" selv, null stress. Prøv å finne deg en på 20-30 du =) Om noen dømmer deg så er de bare misunnelige. Endret 14. oktober 2009 av Gamlemor Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 For all del. Folk tenner på det de tenner på, og det er det lite å gjøre noe med. Det er heller ikke noe galt i å kikke litt. "bare se, ikke røre" som de fleste av oss sikkert er kjent med på en eller annen måte. Det gjør meg heller ikke stort om en ung og en gammel finner sammen. Så lenge begge trives med det. Herfra skal det påpekes at jeg selv er homofil, og har mottatt kommentarer og tilbud fra andre homofile menn, men det går vel fortsatt mye for det samme. Det som derimot plager meg, er de gangene jeg selv blir konfrontert med. "Dere viser ikke oss gamle respekt!" når jeg sier nei takk, eller bare avviser på en pen måte og sier at jeg ikke er intressert. Og det er vel her noe av "problemet" ligger? Om det skal bli "akseptert" at eldre liker yngre, må det også være en aksept for at enkelte yngre ikke føler det på samme måten. Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvem man finner vakre, eventuelt tenner på og fantaserer om er en helt grei sak. Hva andre gjør har jeg absolutt ingenting med, men selv hadde jeg f.eks. aldri funnet på å rote meg borti ei dame på 39 år, uansett om jeg tente på henne eller ikke. Da er jeg selv altså over 10 år yngre enn dette. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hah, hvis jeg blir 60 og er singel så vil jeg garantert ligge langflat etter 20-30åringer Ærlig talt, så lenge det er lovlig så er det strengt tatt ingen som har noe med det, selv om mange har for lite å gjøre og blander seg likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg