p10 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Er på utkikk etter en enkel GPS til feriebruk i prisklassen opp mot 2000,-. Den kommer til å bli brukt til navigering med bil både over lengre landeveisstrekninger og i byer. Den kommer også til å bli brukt til fots i byer.Er ikke interessert i funksjoner ala spill, mp3- spiller o.l. Den skal brukes til navigering! POI, fotoboksvarsling derimot vil nok komme godt med! Har sett meg ut tre mulige valg: Tomtom One v.3, Tomtom One XL og Garmin Nuvi 250W. Slik jeg ser det er styrken til Tomtom-ene det norske brukerforumet, de er enkle å bruke og god oppdatering av kart. Det store minuset er lav batterikapasitet (problematisk når den skal brukes til fots). Garminen har en mye bedre batterikapasitet, men kan ikke stille opp med like gode kart eller brukerstøtte som Tomtom.... Hva bør jeg velge?? Lenke til kommentar
p10 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Har oppdaget Tomtom Go 720. Noen som har erfaringer med denne? Virker som om den har den batterikapasiteten jeg etterlyser hos One og One XL... Lenke til kommentar
ekm Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Det er en kjempegod bil navigator (i likhet med de andre tomtom`ene) men hvis MP3 o.l. ikke er noe must hadde jeg nok heller valgt ONE XL. Hvis du skal bruke den mye til fots og batteri kapasitet er viktig hadde jeg kanskje tatt en titt på Garmin 60csx eller Colorado. Spørsmålet er om du ikke bør kjøpe deg en god bilnavigator - for så evt. å kjøpe deg en Garmin 60csx eller Colorado til gåturer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå