Medrakil Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Hei, har hatt et stadig økende problem med maskinen min i det siste, det starta med at hvis jeg snurra så fort på kontorstolen at jeg "kneet" til sidedøra ved et uhell, så ville skjermene bli svarte og maskinen ville fryse (reagerer ikke på f.eks. caps lock). Fair enough, tenkte jeg og var mer forsiktig. Men nå går det over alle støvleskaft. Jeg tok et litt stort skritt på vei mot stolen og tråkket i gulvet foran pcen med litt mer vekt enn normalt, og pow. All gone. Det har også skjedd et par ganger uten at jeg har påført den noen vibrasjoner som jeg har vært klar over. Hva kan dette være? Regner med det er hardware, og skal poste oppsett straks, jeg skal bare trykke post så jeg slipper å skrive dette to ganger. PS: Jeg vet at det er ganske varmt inni der, men siden den reagerer sånn på vibrasjoner så tenkte jeg at det kanskje ikke er så relevant, eller? Endret 9. mai 2008 av Medrakil Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Ville først sjekket at alt av komponenter sitter godt fast. Lenke til kommentar
galskab Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Ville først sjekket at alt av komponenter sitter godt fast. Enig, det høres ut som om en strømledning eller noe sånt "detter" ut av kontakten. Den ene vifta i kabinettet mitt, har også en dårlig kontakt, bare jeg tar på den, slutter viften å virke. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Sikkert en løs kabel enten strøm- eller datakabel, sjekk at alle sitter skikkelig i både på hovedkortet og harddisker/dvd-drev Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Kan godt være en kortslutning et sted. Sjekk at ikke noe som leder strøm har forvillet seg innimellom (en liten skrue, for eksempel). Ta gjerne hovedkortet ut av kabinettet og montér det på nytt, mens du sjekker at det ikke tar borti steder det ikke skal. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Sikkert en løs kabel enten strøm- eller datakabel, sjekk at alle sitter skikkelig i både på hovedkortet og harddisker/dvd-drev Tok en runde og sjekket nå, tok ting ut og inn og satte godt fast.. Virka ikke som om noe var løst da jeg tok det ut.. Var også noe innmari med støv inni der så fjerna mye av det, det bør hjelpe på temperaturproblemet iaf, men jeg prøvde å riste litt på den nå og den gjorde det igjen, det skulle litt til da Hardware: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 med Scythe Ninja Etasis EFN-560 Retail PSU m/2 stk. SATA (Meget stille ATX strømforsyning 550W) POV GeFORCE 8800 GTS 640MB PCIe Gigabyte GA-965P-DS4 hovedkort S775 Kingston HyperX 2GB 800MHz DDR2 (2x1GB) En Seagate 500GB disk + en annen disk, en WD 250GB tror jeg Lian Li PC6070BSCANDV2 Aluminiumkabinett Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Ai ai ai... ikke rist på maskinen mens den er i gang! Du kan ødelegge harddisken. Hvis du må riste maskinen før det skjer er det vel ikke noe problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå