Gå til innhold

Nevn en god ting om en konsoll

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne prøve å bygge noen broer rundt konsollkrigen(ja særlig).

Konseptet er at du skal si en, eller flere, positiv(e) komentar(er) om en, eller flere, konsoll(er) du ikke har.

F.eks jeg har ikke Xbox 360 så da ville jeg sagt noe allá "Beste online tjenesten på markedet" eller så har jeg ikke Wii så da kunne det være noe i tråd med "Inovativ og morsom for alle".

Til dere som er så heldige å ha alle tre, dere får selvsagt 3 komentarer om alle 3 konsollene, spesielt med tanke på at dere ofte er de mest objektive, men det alle 3 komentarer må være positive!

Hvis noen sier noe du er uenig i noe, ikke komenter på det, hvis du er enig med noen komenter gjærne!

(Håper dette ikke strider med oppramsings regelen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii: Innovativ. Gøy kontrollsystem. Eksklusive Mario-titler. Liten. Stille.

PS3: Tøft design. Innebygd wifi og gratis online-tjeneste. MGS. Gran Turismo. Stille. Blu-ray. En del interessante eksklusiver.

Jeg har X360.

Lenke til kommentar

Wii : Mario Kart virker utrolig morro, nintendo kan dette med fracisene sine. :O

X360 : Mass Effect, trenger ve ikke si mer enn det. Forca, aldri testa, men jeg vet det er BMW E30 der, å da må det jo bli bra.

Endret av Mhy
Lenke til kommentar

Jeg har Wii og hadde xbox360 helt til den streiket for tredje gang på fire måneder. (akkurat den biten er viktig å få med seg da jeg mer eller mindre hater den konsollen nå).

PS3:

Ser svært lekker ut og har innebygd Blu-ray spiller. Har man et TV som støtter HD ser spillene meget pene ut, og det er fin flyt i alle jeg har prøvd. Kontrollene er kanskje litt kjedelige, men hvorfor forandre noe som har fungert helt fint siden den første Playstation kom? Spillene kommer for øvrig i mindre cover enn på xbox og Wii, noe som gjør dem mye enklere å lagre i hyllen.

Xbox360:

Genialt achivement-system der du hele tiden har mer å gjøre i yndlingsspillet ditt. Litt meningsløst, kanskje, men som sagt forlenger det levetiden til favorittspillet ditt. Kontrollene passer perfekt i hånden, og siden både xbox og windows er laget av Microsoft passer de meget fint sammen uten store problemer. Det er ikke noe problem å streame filmer og musikk fra den ene til den andre, og kontrollene fra Xbox360 kan plugges rett inn i en Windows-PC og brukes uten problem. De trådløse blir litt verre, men et enkel, liten adapter til noen hundrelapper ordner den biten smertefritt. Dette er kjekt for oss som har mange spill på PC vi gjerne vil spille med gamepad (Tomb Raider, bilspill osv) men ikke gidder kjøpe en egen gamepad bare for det. Og konsollen ser tøff ut, spesielt om man maler den. ;)

PSP:

Svært stor skjerm til å være en bærbar konsoll, og bildekvaliteten er meget bra. Kontrollene sitter der de skal.

Nintendo DS:

Mindre skjerm og mer klumpete konsoll enn PSP, men til gjengjeld har den både en vanlig skjerm og en trykkfølsom skjerm som forandrer måten vi spiller på. Konsollen kan foldes sammen som en liten bok, så begge skjermene er beskyttet når den ikke er i bruk.

Lenke til kommentar

Har alle tre, pluss NDS og PSP.

Xbox 360: onlinesystem; bra brukergrensesnitt

PS3: Blu-ray, mulighet for å installere GNU/Linux

Wii: enkel moro, trenger ikke HDTV (bildet blir mye medre på en bra SDTV)

NDS: fantastisk spillbibliotek

PSP: fantastisk homebrew-bibliotek, gode multimedieegenskaper

Lenke til kommentar

Xbox 360: Kjøpte denne konsollen først siden MS var ute først med en next-generation console, super på multiplayer med mulighet til chat, sende ingame lydmeldinger eller tekstmelding, herlig håndkontroll og Gears Of War!!

Nintendo Wii: Mario, liten og lekker, bråker omtrent ingenting

Ny måte å styre spillene, Wii Shop :love:

Playstation 3: Flottest av dem 3, Bluetooth, kan koble til mus og tastatur, nettleser som fungerer jævla bra, gratis onlinespilling noe som jeg verdsetter veldig høyt, Blu-Ray spiller som er utmerket, føler mest framtidsrettet noe som jeg setter pris på og sist ikke minst Uncharted Drakes Fortune!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Playstation 3:

1. Billig Blu-ray-spiller.

2. "Next-gen" grafikk og HD

Xbox 360:

1. Bra onlinetjeneste.

2. Godt spillutvalg

3. "Next-gen" grafikk

Wii:

1. Zelda..

Jeg har 360 og wii. Men selv om jeg ikke eier en PS3 føler jeg at jeg er så pass nøytrall i denne konsoll-krigen at jeg kan skrive om alle 3. Kan også nævne at jeg har prøvd alle tre konsollene.

Lenke til kommentar

Playstation 3:

Mindre støyende enn Xbox 360-en min.

Trådløst nettverk out-of-the-box.

Blu-ray (fordi det vant formatkrigen).

Ett ekslusivt spill jeg virkelig ikke vil gå glipp av (MGSIV)

Endret av -Mr.T-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Ps3: Innebygd trådløst nettverkskort og opplading av kontrollene uten ekstrakjøp. Ser pen ut.

Wii: Øh.. Hvit. Mario?

Lenke til kommentar
Atari Lynx har den beste versjonen av California Games. :p

Yup, elsket California games på Lynxen, men har dessverre ikke den lengre. :(

Ontopic :

Har ikke PS3 (men kommer til å kjøpe innen kort tid) og heller ikke Wii (kommer til å kjøpe i løpet av året).

PS3 : Stillegående, har innebygd Blu-ray, gratis online, har noen gode eksklusiver på vei.

Wii : Stillegående, innovativ kontroller, har en del gode eksklusiver, lavt strømforbruk.

Lenke til kommentar

Som signaturen tilseier så er eg innehaver av begge HD konsollane denne generasjonen,..;)

Og nemne noko positivt om dei er jo ikkje vanskelig, begge har mange gode kvalitetar, det optimale hadde vore ein ultimat konsoll med dei beste sidene frå både xbox 360 og ps3, så hadde me sluppe og kjøpt spill til begge to og måtte "velge side" når du bestem deg for eit online spill..men siden verden ikkje er perfekt så får ein heller nemne det beste frå begge sider..;)

x360:

xbox live (grunnen til att 95% av mine spillkjøp er til xbox)

ergonomisk kontroll

xbox live..æsj allerede nemt det ja..;)

unified online teneste

ingen ekstra venting på demoer, spill osv..

ein får den beste opplevelsen på multiplatform spill og ikkje ein half-assed port..

ps3:

bluetooth kompatibel

meget bra trådlaus nettverkskort

gran turismo 5

stillegåande

BD spiller (som eg snart får nytte av)

romslig harddisk til å lagre litt forskjelligt på.

støtter mange codecs

veldig bra på trådlaus streaming av seriar over nettverket

Lenke til kommentar

X360:

- Utrolig mange gode spill

- Beste online tjensten

- Xbox Originals

- Pent design (ja faktisk..)

- Kunne bråket enda mer (Selvom det nesten er utenkelig :wow: )

PS3:

- Utrolig lekker

- Krystall klar og lekker meny

- Flere gode spill

- BD spiller

- Flott til streaming og lagring av media. Bilder, musikk, video osv..

Wii:

- Mario, Zelda, Pokemon osv..

- Genial kontroll

- Inoativ og morsom

- Liten og lett

- Virtual Consolle

- Vakkert design

Lenke til kommentar

Wii: Mange bra party spill som det er gøy å spille med venner, god pris, liten og lettvint, kult Gameplay, Mario, Zelda etc.

Ps3: Fin,fin grafikk, Gratis online tjeneste, Fint designe, KILLZONE2 (elsket 1'ern)

Har Xbox 360.

Kunne sikkert skrevet mer var bare en kjapp oppsummering.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Wii.

Morsom liten sak, mye pga kontrolleren.

Mario galaxy, eneste spillet jeg så og si har rundet på den. (har og zelda og ssx. Konsollen har sin sjarm, men blir svært lite brukt etter ps3 kom i huset og spiller for det meste på pcen...

Ps3.

- Utrolig lekker

- Krystall klar og lekker meny

- Flere gode spill

- BD spiller

- Flott til streaming og lagring av media. Bilder, musikk, video osv..

Xbox 360 har jeg ikke selv men har prøvd den noen ganger.

Eneste jeg liker med den er kontrolleren.

Men synes maskinen har mange ulemper, og jeg er ikke fanboy bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...