Gå til innhold

Kjøpte meg en 226bw men den lager lyder :/


Anbefalte innlegg

Som emnetitelen sier den lager lyder <.<

noe som er lit utenom det vandelige? vet ikke jeg men her kommer infoen om problemet:

Ulydene er som en piiiiiiiiiiiiiiiiipe tone som den terror lyden som man har på telefonen :p

men! det som er så rart er at skjermen kun lager lyden når det er en del svart på skjermen men så lenge det er ca en 200x200 pixel stort vindu eller større på skjermen som ikke er i en mørk skala lager ikke skjermen denne pipe lyden :S

 

INFO om skjermen:

det er et S-panel.

Fikk den i dag ( 9-mai-08 )

Bestilte fra MPX.no

 

laget av samsung og ikke noe buff fra andre selskaper som a-panel og c, cmo ller hav det var)

 

Vill gjerne få funnet en fix eller en måte og fikse dette på,

har allerede en ganske stor hodepine >.< (spiller spill med mørke sener og oii terror lyd <.<) men ellers er den som den skal :S

 

Så håper noen vet om en slags fix for dette! ^^

 

Edit: ARGG funka ikke og putte kontakten rett i støpselet isteden for en hub <.< blir fortsat sån piiiip lyd når det er noe mørkt på skjermen >.< blir gal!

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å skru baklys opp på max og se om det blir noen forskjell da. Kan oppstå ulyder når baklyset dimmes. Har en dell skjerm (228W) på jobb hvor jeg måtte justere baklyset til maks og heller senke intensiteten i grafikkdriver for å fjerne en irriterende pipelyd...

Lenke til kommentar

ok har lest postene nå her er det jeg har og si:

 

Nei det er ikke høytalere på skjermen xD

 

Angående den sort nivå dingsen som Killabie snakket om at har prøvd og gå fra 100% lyst til 100% mørk men så lenge det er mye sort på skjermen lager den terror lyden >.<

 

Om Det baklys tingen hvordan jør jeg det? :S vet ikke hvor jeg finner baklys styrke option'en :/

Og også om den intensiteten på graffik driver, hvordan justerer man det? :p

Takker for alle svar hittil ^^

 

EDIT: har funne farge endre funsjonen på 8800 gtx kortet mit nå..

MEN skjermen slutter kun og lage lyder når jeg drar brightness heeelt opp till nermest 100% og da er svart slyyst grått >.< så noe er galt :/

 

oi oi oi fant nettop ut a "eeeeeeee" tonen KUN kommer frem når jeg ser på noe svart /svart skala farge nå native opløsningen!!

(og den er 1680x1050 så vist jeg bruker en opløsnin under denne blir det ingen tone når jeg ser på mørke ting) :S men dette er ikke akseptabelt av meg :p så om noen vet noen om hvordamn man fikser det post der her xD

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
Bruk angrefristen, og send den i retur!

Går dette selv om jeg kasta de små plastikk posene som ledningene lå i? :(

og angrefristen varer i 2 uker sant?

og er lit kjipt vist jeg får en a-panel elelr et c-panel (de suger sier folk) mens det jeg har nå er s-panel (den som samsung lager også best) :/

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
jeg har samme problem med mine (kjipe) benq skjermer, men det løser seg når jeg setter refresh rate til 75hz i stedet for 60.

refreshen på min samsung 226bw er på 60hz og det er den eneste valget jeg kan ta på max opløsning... kan jo tune den opp til 75hz men da ryker vell garrantien?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å bytte kabler? Jeg ser det er en produsent, supra, http://www.jenving.se/ , som produserer f.eks dvd-dvi hdmi-dvi- hdmi-hdmi etc, samt strøm kabler av type kvalitet der elektrisk interferens skal være minimal.

 

Dvs. det er det inntrykket jeg har fått, har ikke lest meg ihjel på det akkurat. Det koster en del lapper, men det er muligens verdt det?

 

Jeg er veldig interessert iallefall.

 

Skjermen min synes jeg er litt uskarp på native oppløsning, fixen er da å enten bruke vga kabel eller å justere i skjermkort driveren til å tillate 75hz. Blir skarpt og fint bilde da. Som her er blitt nevnt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...