Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tips til toppkarakter i 3mx

Anbefalte innlegg

Du har absolutt tillattl å ha med seg formelboken. Trodde ikke at du kunne ta med noe mer.

Men det som er ekstra skal være skrevet for hånd etter hva jeg har skjønt.

Du kan også ha med ordbøker :) .

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær nøye med å få med deg hva det spørres etter og hvordan de vil at du skal komme fram til svaret. Står det f.eks. "Finn volumet av omdreiningslegemet til funksjonen f(x)." Så skal du bare kjøre den rett inn på kalkisen, men skriv gjerne hva du skrev inn på kalkisen.

"Vis at" betyr ofte at du skal regne deg fram til den løsningen som står i oppgaven, dvs IKKE ta utgangspunkt i svaret.

Jeg er enig med deg i at det fort kan bli tiden som blir knapp, derfor som nevnt, ikke kladd!

Og ta deg god plass når du skriver! Når du først har betalt for privatisteksamen så kan du jaggu meg kreve å få alle de arkene du føler du har behov for! Bruk gjerne et ark for hver oppgave.

Når det gjelder formelhefte så er regelen at du ikke skal utvide arealet (opplagt), dvs du har heller ikke lov til å lime/skrive over det som allerede står der fra før! Limer du f.eks. over innholdsfortegnelsen så kan de ta fra deg formelheftet.

Endret av Jonern
Lenke til kommentar

Mye bra er alt sagt her. :) Mitt tips er å bruke kalkulatoren for alt den er verd! Kalkulatoren er fasit på bestemte integraler (du kan sjekke om du har gjort rett om du blir spurt om å regne det ut) du kan sjekke løsninger på f. eks harmoniske svingninger (sin(ax + b) = 0) og du kan tegne grafer du regner deg frem til og se om de ser fornuftige ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...