Gå til innhold

Bølger over skjermen ved bruk av VGA på ATI Radeon 9700 Pro


Pep

Anbefalte innlegg

Jeg har samme problemet med Sapphire R9700 non pro. Men det forsvinner når jeg endrer oppløsning og Hz. Kan det ha noe med spenningen å gjøre, får det for lite strøm ellerno? :shrug:

 

Eksakt, de nye 8X agp hk'ne har mere strøm til skjermkortet, dette er problem med ATI radeon på eldre HK! med 2X/4X , men sapphire elelr hva det heter :> så har dem enkelte kort hvor du kan kople på ekstra strøm hvis du ikke har HK som er helt kompitabelt med det:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ett sapphire radeon9700, ser ingen "rolling lines" i windows, men i Counter strike og Unreal 2 får jeg en horizontal linje som er midt på skjermen , men den kommer bare når jeg snur meg, (ser ut som om det er vann inni linjen) det er så irriterendes.. Hadde det samme problemet med ett gf3 kort, oppdaterte driverene så ble det borte. Men dette hjelper ikke med 9700 kortet.. noen andre som har det problemet ?

Har ikke merket det på noen andre spill, virker som det er bare i FPS spill .. .blaargh :evil:

Lenke til kommentar

"Bølgene" forsvinner når jeg kopler fra strømforsyningen til kortet(etter at windows er startert), så det er her problemet ligger...jeg har ikke en jordet maskin så jeg vet ikke on det har betydning, kan ikke en av dere andre prøve..? Skal prøve å finne noen med elektronikk kunnskap å høre om spenningen evt kan "filtreres" I verste fall går det jo å putte på en bryter...

Lenke til kommentar
"Bølgene" forsvinner når jeg kopler fra strømforsyningen til kortet(etter at windows er startert), så det er her problemet ligger...jeg har ikke en jordet maskin så jeg vet ikke on det har betydning, kan ikke en av dere andre prøve..? Skal prøve å finne noen med elektronikk kunnskap å høre om spenningen evt kan "filtreres" I verste fall går det jo å putte på en bryter...

 

Hvis dette er et problem med PSU (leser at folk sier det ikke er det men..) så kan du montere 'glatte kondensatorer' på kabelen som går til skjermkortet.

Lenke til kommentar

Hvis dette er et problem med PSU (leser at folk sier det ikke er det men..) så kan du montere 'glatte kondensatorer' på kabelen som går til skjermkortet.

 

Kan jo være at kabelen til skjermkortet burde vært skjermet, den går jo forbi harddisk, cpu-vifte etc....har du noe mer info på slike "glatte kondensatorer" ?

Lenke til kommentar
"Bølgene" forsvinner når jeg kopler fra strømforsyningen til kortet(etter at windows er startert), så det er her problemet ligger...jeg har ikke en jordet maskin så jeg vet ikke on det har betydning, kan ikke en av dere andre prøve..? Skal prøve å finne noen med elektronikk kunnskap å høre om spenningen evt kan "filtreres" I verste fall går det jo å putte på en bryter...

 

Hvis dette er et problem med PSU (leser at folk sier det ikke er det men..) så kan du montere 'glatte kondensatorer' på kabelen som går til skjermkortet.

 

Det er ikke bare å montere en kondensator på ledningen.... må vite hvor stor kapasitans den skal ha og.

Lenke til kommentar
"Bølgene" forsvinner når jeg kopler fra strømforsyningen til kortet(etter at windows er startert), så det er her problemet ligger...jeg har ikke en jordet maskin så jeg vet ikke on det har betydning, kan ikke en av dere andre prøve..? Skal prøve å finne noen med elektronikk kunnskap å høre om spenningen evt kan "filtreres" I verste fall går det jo å putte på en bryter...

 

Hvis dette er et problem med PSU (leser at folk sier det ikke er det men..) så kan du montere 'glatte kondensatorer' på kabelen som går til skjermkortet.

 

Det er ikke bare å montere en kondensator på ledningen.... må vite hvor stor kapasitans den skal ha og.

 

Derfor jeg ikke skrev type :p Folk som har elektronikk utdanelse kan sikkert svare på det.

Lenke til kommentar

Dette høres nesten ut som problemet jeg har med X*400, X*480 og X*600 oppløsninger. Det ser nesten ut som bildet er "strekt" i høyden, ligner litt på et halveis lastet interlaced gif bilde. Ser ut som 1 av 3 linjer mangler eller et mellomrom på en halv linje mellom hver linje.

Har et Palit Daytona GF4 Ti4200 128MB.

Er det noen som har opplevd det samme? Det er ikke problem med lavere eller høyere vertikale oppløsninger enn de jeg nevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...