Pep Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Har ALDRI hatt dette problemet før. Har benytta 2-3 grafikk kort på denne skjermen, ALDRI noe bølger da. Med en gang ATI kortet kom på plass kom disse bølgene. Ved å benytte DVI til VGA overgangen ble det borte, men likevel?Noen som vet hvorfor?Skulle jo tro det var mulig at VGA utgangen skulle være brukbar også ?? :-? Windows XP SP1a DirectX 9 Catalyst 3.1 + kontrollpanel Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg opplever akkurat det samme med et 9500->9700 (9700pcb), men det forekommer bare innimellom...har ikke prøvd dvi->vga løsningen din, men vga`en burde jo funke uansett... Lenke til kommentar
_xeon_ Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har samme problemet med Sapphire R9700 non pro. Men det forsvinner når jeg endrer oppløsning og Hz. Kan det ha noe med spenningen å gjøre, får det for lite strøm ellerno? Lenke til kommentar
rog@njosh Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Samme her ! Har Ati's orginalkort 9700Pro Og får samme bølger både på tv'n og monitor'n. Irriterende når man ser film.... Sier du at en dvi overgang løser det problemet ? Trodde det hadde helt andre årsaker jeg.... Lenke til kommentar
L0ko Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Ser jo her at alle sammen har samme problemet, men det ser lite ut med løsninger på det problemet. Eg også sliter med dissa hersens bølgene, og eg lurer veldig gjerne på ka som kan gjerast for å få dei vekk. Har sapphire 9700pro. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hvilken oppløsning og Hz kjører dere på ? Og hvilke skjermer har dere ? Merkelig at så mange har dette problemet. Venter selv på Radeon 9700Pro Ultimate Ed. Men vil jo ikke bli sjøsjuk av PC'en Noen av dere som kjører LCD og får dette problemet ? Lenke til kommentar
Hoggorm1 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Det forekommer også på LCD skjermer med VGA, jeg har testet to forskjellige. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hvilken oppløsning og Hz kjører dere på ? Og hvilke skjermer har dere ? Merkelig at så mange har dette problemet. Venter selv på Radeon 9700Pro Ultimate Ed. Men vil jo ikke bli sjøsjuk av PC'en Noen av dere som kjører LCD og får dette problemet ? Har Hercules 9700pro og Samsung 191T og har ikke noe problem med "bølger" hverken på Dsub eller DVI. Kjører på 1280*1024 60Hz. Mvh. Magnus Lie Lenke til kommentar
Senec Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Samme problem med mitt Gigabyte 9700pro. Hjalp litt å sette ned Hertzen. Men skal teste DVI->VGA i kveld :-? Lenke til kommentar
tbone Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hadde samme problem på mitt Hercules 9700 Pro, bølgene ble borte når satte oppfriskinga til 100Hz. (1280x1024) Skjermen er en 19"Hyunday Imagequest Q910 Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Dette kan komme av overbelastning av strømforsyningen (DC til DC konverteren) på skjermkortet som leverer strøm til grafikk-chippen (GPU) eller dårlig filtrering av utgangsstrømmen fra denne. Typisk vil da problemet være verre når chippen krever mye strøm, som i krevende 3D-applikasjoner. Det hadde kanskje vært nyttig om noen kunne regne ut frekvensen til bølgene, dvs. antallet bølger på skjermen (ca.) * oppdateringsfrekvens for å finne ut om dette kan være problemet. Problemet som beskrevet over kan også oppstå hvis filtreringskomponenter til strømforsyningen ikke får tilstrekkelig kjøling (f.eks. hvis kortet er konvertert til vannkjøling og vifta som sørger for luftflyt over skjermkortet er fjernet), noe jeg selv har erfart med et Geforce 4200 kort. Løsningen for min del ble å lime fast en kjøleribbe på en spole som bruktes i et lavpassfilter på utgangen av strømforsyningen på kortet. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Fonuftig svar fra kingkong. Jeg har de samme bølgene på mitt GeForce 3 - Elsa Gladiac 920 kort. Der har jeg fjernet den originale kjøleren og satt på en stor kjøler med saktegående vifte. Kanskje jeg skal prøve å legge til litt kjøling igjen. Det er ikke strømforsyningen i min maskin som er problemet. Bølgene dukker opp både på TV og PC-skjerm, og er også like plagsomme hvis jeg monterer kortet i en annen PC. Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Skulle bare si at jeg har ikke dette problemet, bruker ett Sapphire Atlantis 9700 pro... Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Fonuftig svar fra kingkong. Det er ikke strømforsyningen i min maskin som er problemet. Bølgene dukker opp både på TV og PC-skjerm, og er også like plagsomme hvis jeg monterer kortet i en annen PC. Les èn gang til: Det er snakk om strømforsyningen som sitter PÅ selve skjermkortet, og som sørger for at GPUen får spenningen den trenger (f.eks. 1.65 volt for Geforce 4 - hvis jeg ikke tar helt feil), ikke PSUen til selve datamaskinen. Dette er en DC-DC konverter som jobber ved en gitt frekvens, og hvis denne frekvensen ikke blir tilstrekkelig filtrert bort kan den "forplante" seg videre i systemet. Lenke til kommentar
Pep Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Er vist ikke bare meg som sliter med 9700 Pro.... Jeg begynner å miste troa på ATI asså. Jeg har bølger på skjermen (av og til også med DVI>VGA konverten), smålagg i spill og en noe ustabil pc. Dette har ALDRI forekommet med noen av de tidligere Nvidia kort jeg har hatt tidligere. Og jeg mener å ha prøvd alt. (Har en annen topic på dette her....) Konklusjonen min tror jeg blir å rett og slett kvitte meg med dette d***kortet. Man får masse poeng i 3DMark og kan AA AF osv, men det d*** jeg i. Det må tross alt fungere også. Det er det ingen tester som viser noengang...verd å tenke på... Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Samme problemet her også, men hadde det samme problemet med GeForce 3 ti500 som jeg hadde før, trur ikke det har noe med ATI å gjøre.... Har Hercules 3D prophet 9700 pro. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Har også det problemet sjelden, har ikke brydd meg om det, men det skjedde da jeg oppgraderte pcen... Uansett forekommer bølgene hos meg så sjelden og raskt at jeg gir f***. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Les èn gang til: ...... Leste vist innlegget ditt litt for fort Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hei, ville bare si at jeg også får de jævla stripenen på skjermen med mitt Hercules 9700!! Jeg trodde det var noe gale med det så jeg leverte det inn på flexi-data og fikk nytt men stripene kom etterpå også, hva kan jeg gjøre for og få de vekk?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå