Bjotte Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Jeg har tengt til å lage meg et lite lyd anleg, men i den anledning har jeg da noe spørsmål siden jeg da har tengt til å kjøpe lit brukt her og der. 1. Fungerer det i den lista under sammen? 2. i så fall er det en enkel måte å få kobla forserkeren til PC har bare vanelig onbord lyd kort 3. og så lurer jeg på om disse kjøpene er hvert pengesummen og om dere har noen forslag til endringer vil helst ikke gå over 2000 men kan eventuelt litt mer om det kommer noe bedere som ikke koster så mye mer. Forsterker: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Høytalere: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Eventuell SUB: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link som dere sikkert har skjønt har jeg egentlig ikke serlig mye peil på lyd så seriøse svar tas imot med takk og useriøse vil jeg ikke se. Endret 11. mai 2008 av Bjotte Lenke til kommentar
galskab Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Linken til høytallerene fungere ikke Er heller ikke mesteren innen dette, men det jeg tror ( ) er at med en forforsterker, trenger du også en effektforsterker, som forsterker signalet fra forforsterkeren. Lyden blir behandlet i forforsterkeren, og blir skrudd opp av effektforsterkeren. Skal du har stereo anlegg, eller surround? Stereo er 2 høytalere, mens surround er 5.1 eller 7.1 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det er riktig som Vegiboy sier, den forforsterkeren kan ikke drive høyttalere, den bare behandler signalet og sender det videre til en effektforsterker. Det du er ute etter er en integrert forsterker, det er blanding av effektforsterker og forforsterker, for å forklare det enkelt. Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 ok hvor mye koster dette om man skal ha det nytt med mulighet for å koble til PC? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Kommer an på hvilke krav du har, jo bedre, jo dyrere. Du får greie forsterkere til litt over tusenlappen, og tilsvarende for høyttalere. Kan få enda billigere nytt, men da blir det fort litt kleint. Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 skal ha noe som spiller reint som jeg kan få noe trøkk ut av og et krav er jo da att det kan kobles i en PC for å spille av mp3 o.l. det trenger liksom ikke å være fproft men litt trøk annlegget er mest beregnet på TG men også til bruk ellers så det er et krav da at det kan spille høyt uten at det går et ellement eller at noe anna ryker Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 De fleste forsterkere kan kobles til lydkortet i en PC. Du kan jo kjøpe f. eks. Dynavoice F6 fra netthandelen eller noe, og den billigste forsterkeren på Hifiklubben, en Argon forsterker til 1300,-. Med de nødvendige kablene og frakt, så kan det komme opp i 2500,-, kanskje litt mer, men skal du ha det stort billigere så må du nok kjøpe brukt. Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 så kan disse fngere: Dynavoice F6 Black Effekt: 125 W RMS Vekt: 13 Kg Elementer: 2x6,5" + 1" diskant Impedans: 4-8 Ohm Frekvensrespons: 30-32000 Hz, (+/- 5 dB) Farge: Sort Dimensjoner: 20 x 24 x 98 cm sammen med denne: Link: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...terker_sort.htm spec: Kategori: Stereoforsterker Utgangseffekt 8 ohm: 2x50 watt Linjeinnganger: 5 Platespillerinngang: Ja Hodetelefonutgang: Ja iPod features: - Pre out: - Fjernkontroll: Ja, systemfjernkontroll Størrelse: 43x8,5x34 cm (BxHxD) Vekt: 5 kg Farge: Sort sammen med div kabler som er nødvendig uten at jeg må ha noen form for andre ting. eller må jeg ha noe mer for at jeg skal få lyd? Men jeg lurte på om man kunne foreksempel kjøpe et hjemme kinoannleh og koble det til PC og få god lyd eller må man kjøpe forsterker høytalere osv.? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) De høyttalerne skulle fungere bra sammen med den forsterkeren. Jeg anbefaler ikke disse hjemmekino-pakkene fra elkjøp o.l., du får mer for pengene om du kjøper separate komponenter. Sånn som de Dynavoice-høyttalerne gir mye for pengene. I tillegg til forsterker og høyttalere, så trenger du høyttalerkabler, da kan du kjøpe en passe lengde av den billigste kabelen på Hifiklubben, også trenger du en slik kabel, for å koble forsterkeren til lydkortet i pcen. Handlelisten blir da seende slik ut: 1 par Dynavoice F6 1 ARGON AMP3245 Integrert forsterker 5m ARGON 5301 Kabel 1 1,5m mini-jack Kabel Endret 11. mai 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Bjotte Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 det kan hende jeg bytter ut F6 høytalerene med disse: http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...alere_ahorn.htm jeg lurer bare på en ting når man har høytalere som det trenger man da egentlig noen sub? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Du klarer deg greit uten egen sub ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå