Gyr0 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Tja, jeg har lagt ut bilen min på autodb.no og huket av på ingen telefonselgere. Men allikvel ringte det en fyr som lurte på bilen min, og lurte på om jeg hadde fått noen hendvendinger. Deretter lurte han på om jeg ville legge ut bilen min på www.avis2.no der det var kjøpere som var interessert i en audi 100 for 29.000 Han prata noe om responsgaranti, at bilen ville bli solgt innen 14 dager og hvis ikke så kunne den stå der til den ble det. Uten å betale noe mer.. Han tok opp samtalen på slutten der jeg sa meg enig i avtalen. Tjenesten koster 698 kr. Altså, rett etter samtalen når jeg fikk samlet tankene litt så skjønte jeg at det her var bare noe tull.. Hva kan jeg gjøre nå? Må jeg betale regninga eller kan jeg benytte angrett ? § 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett) Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. [----] Er en del paragrafer ute å går, og jeg har ikke kontroll på noen av dem. Men det ser ut til for meg at jeg kan bruke angrerett uansett om avtalen har blitt tatt opp eller ikke.. Hva burde jeg gjøre? Skulle gjerne trekt meg fra den avtalen her. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Du kan starte med å klage selskapet inn til forbrukerombudet for ulovlig markedsføring. Så tar du kontakt med rubrikk.no og hever avtalen via angreretten. Hvor lenge siden er det du ble oppringt? Kan være litt vrient dette siden annonsen allerede er rykket inn. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Annonsen ble satt inn 1. mai Så den har vært der i 11 dager alt.. hehe, kanskje litt dumt å si ifra så seint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå