mrkozmic Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg kjenner en del mugglukt når jeg slår AC av og på i min C180T 2000. Det skal gå an å desinfisere AC med en spray. Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt den i ASker eller Sandvika og hvordan den brukes? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 http://www.bilpleiesentralen.no/product_in...products_id=116 Finnes også på Torshov Bilrekvisita;) Lenke til kommentar
support81 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg kjenner en del mugglukt når jeg slår AC av og på i min C180T 2000. Det skal gå an å desinfisere AC med en spray. Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt den i ASker eller Sandvika og hvordan den brukes? Biltema har også en slik spraybox med lang slange på Denen slangen skal stappes så langt ned i luftekanalane dine som mulig, spray mens du forsiktig trekker slangen til deg igjen, det skal gjerne fylle luftekanalene dine med så mye skum at det kommer skum tytende ut av luftekanalene dine Fortsett på samme vis i alle de andre luftekanalene dine Står i innstruksjonsboka de hvor alle disse er henn på din bil "alle plasser der det kommer ut kall luft eller varm luft" Ta derretter ut pollenfilteret/klimfilteret og spray godt inn der også OG BYTT FILTERET Ellers er jobben bortimot bortkastet Dette skummet skal fylle alle kanalene i ventilasjonsanlegget i bilen og ligge der å fukte opp dritt og urenheter i systemet Derretter smelter skummet og renner ut i en drenering som fører ut og under bilen, skummet som da blir flytende og renner ut frakter da med seg dritten, urenheter og bakterier Bruk gjerne to flasker med skum om du må, heller for mye enn for lite Det ligger faktisk masse bakterier inne i ett kjølesystem på en bil, og det er mange som slurver med rengjøring av dette og bytte av pollenfilter Ett ekstra pluss med en slik rens av systemet er at du får en behagelig og god lukt i kjølesystemet og bilen etterpå Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Bytt pollenfilter. Samtidig som du gjør dette, sprayer du desinfeksjonssparay Bak pollenfilteret. Dette fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvordan bytter man pollenfilteret, si på en bmw 520 99-mod for eksempel Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvordan bytter man pollenfilteret, si på en bmw 520 99-mod for eksempel Du lokaliserer pollenfilteret. Tar ut det gamle, setter inn det nye. Wola! Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hint om hvor et slik filter befinner seg? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hint om hvor et slik filter befinner seg? Mest sannsynlig bak hanskerommet. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Er ikke helt sikker, men mener E39 har kupéfilter under panseret. Ett på hver side, ved støtdempertårnene. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Er ikke helt sikker, men mener E39 har kupéfilter under panseret. Ett på hver side, ved støtdempertårnene. Stemmer dette. To svarte lokk på hver side, lukket med klips. Kan hverken gjøre feil eller unngå å se dem Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Okay! Da har jeg faktisk dradd over begge med megs hyper dressing i dag. Hvor får man kjøpt disse pollenfiltrene og hva ligger de på i pris? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Takker og bukker! Er det noen måte og se om man må bytte disse filtrene? Var ute og så, de var gråaktige. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 De må byttes når du ser de er møkkete og jævlig. De er nok hvite orginalt, og du sa dem var grå. Da er den nok ganske møkkete. Noen filtre er også grå når de er nye. Lenke til kommentar
support81 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Mange som slurver med å bytte disse filterene, noen vet faktisk ikke om at dem finns en gang Pleier å bytte disse filterene på min bil hver gang jeg bytter andre filtre på min bil Dersom du kjører mye på støvete grusveier så bør de byttes oftere enn ellers Bar å dunke filterene forsiktig inntil en vegg eller noe, desom det drysser av dem er de helt klar for en utskifting Det samler seg masse dritt, støv og bakterier i disse filterene, noe som gjør at du får lite trykk i vifta luften fra varmeapperatet ditt og i tillegg en dårlig luft med vond lukt Dersom det er lenge siden de er byttet eller du ikke vet når dem er blitt byttet er det også lurt å bytte dem De koster ikke allverdens Mvh support81 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå