Gå til innhold

Skremmende info fra innsiden av Dell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bygg selv, det er tingen

Ja er vel ikke mangen her inne som har dell, ibm osv. Skal aldri kjøpe en ferdig pc eg, det er eg ivartfall 100% sikker på. :D Har gjort det en gang, en ibm aptiva kjøpt i 97 :roll:

Jeg og!! Står og går ennå som filserver!!

Fine, de aptiva'ene....

Lenke til kommentar

Er dere klar over hvor usakelige disse innleggene er. Jeg kjøpte meg en dell datamaskin via firmaet til fattern for noen år siden. Forøvrig er maskinen en p4 willamette 1.4ghz med 256 rd-ram. Etterhvert har jeg gjort endel oppdateringer hardwaremessig som f.eks et geforce 4 ti4200 samt innstalert winxp (winME var preinstalert). Akkurat nå har jeg tweaket systemet mitt til topp ytelse uten å klokke noe (det er da her det dårlige med dell kommer inn). Jeg får en enormt bra summ iforhold til andre brukere på samme størrelse i maskin så jeg er enormt fornøyd Samtidig så har ikke denne maskinen hengt seg EN ENESTE gang siden jeg instalerte winxp (WinMe fikk jeg jo blåskjerm på stadigvekk men ikke win98 i den lille perioden jeg hadde det). Dell er jo basert for begynnere innenfor det å bruke en datamaskin, og ikke nødvendigvis entusiaster som meg som er igang med bestillinger på mitt nye vapochill prosjekt. Dellen skal jeg fremdeles bruke.

Noe som gjør meg veldig sint er alle disse usakelige og MEGET idiotiske innleggene fra enkelte brukere på dette forumet. "Brenn i helvete dell" ? Hva FAEN feiler det deg egentlig. Det er jo det samme som at du kjøper det ikke en enormt fet motorcross sykkel om du ikke kjører aktivt på f.eks bane.. Du må jo starte ett sted. Dell er som sagt et enormt bra begynnermerke som jeg vil anbefale for de som er usikkre på hva som foregår inne i maskinen.

Espen

Lenke til kommentar
Er dere klar over hvor usakelige disse innleggene er. Jeg kjøpte meg en dell datamaskin via firmaet til fattern for noen år siden. Forøvrig er maskinen en p4 willamette  1.4ghz med 256 rd-ram. Etterhvert har jeg gjort endel oppdateringer hardwaremessig som f.eks et geforce 4 ti4200 samt innstalert winxp (winME var preinstalert).  Akkurat nå har jeg tweaket systemet mitt til topp ytelse uten å klokke noe  (det er da her det dårlige med dell kommer inn). Jeg får en enormt bra summ iforhold til andre brukere på samme størrelse i maskin så  jeg er enormt fornøyd Samtidig så har ikke denne maskinen hengt seg EN ENESTE gang siden jeg instalerte winxp (WinMe fikk jeg jo blåskjerm på stadigvekk men ikke win98 i den lille perioden jeg hadde det).  Dell er jo basert for begynnere innenfor det å bruke en datamaskin, og ikke nødvendigvis entusiaster som meg som er igang med bestillinger på mitt nye vapochill prosjekt. Dellen skal jeg fremdeles bruke.

Noe som gjør meg veldig sint er alle disse usakelige og MEGET idiotiske innleggene fra enkelte brukere på dette forumet. "Brenn i helvete dell" ? Hva skitt feiler det deg egentlig. Det er jo det samme som at du kjøper det ikke en enormt fet motorcross sykkel om du ikke kjører aktivt på f.eks bane.. Du må jo starte ett sted. Dell er som sagt et enormt bra begynnermerke som jeg vil anbefale for de som er usikkre på hva som foregår inne i maskinen.

Espen

Bra sagt. Man kjøper seg ikke ny BMW som første bil når man har fått lappen. Da er det bedre med en fillete Volvo man kan bulke litt mens man lærer seg å kjøre. :D

Lenke til kommentar

Til _de fleste_ her på forumet er en hjemmebygd PC det beste alternativet, men for de som kun skal bruke maskinen til vanlige programmer, dvs. ikke spill, oppgradering eller overklokking, er Dell, IBM og Compaq ofte et bedre valg. For et firma med 10-15 maskiner er det ren gambling å gå for noe annet enn disse merkene, hvis de skal holde kostnadene nede bør de ha mest mulig standardisering og det er det nesten bare de store som kan tilby.

Om en maskin skulle streike må de ha denne opp så fort som mulig, uten at det er nødvendig med eksperimentering med drivere, demontering av PC for å se hvilket deler som er montert osv. Det hender faktisk ganske ofte at det kommer inn merke-PC (til oppgradering) med 120-166 Mhz cpu som det aldri har vært problemer med, annet enn windows-problemer. Nei, la de som skal ha bruks-PC kjøpe merkevare, så kan de som tror de er eksperter plundre med sine hjemmebygg.

De fleste PC,er som blir levert til reparasjon er faktisk skrudd i hjel.

Lenke til kommentar
Selv har jeg sålangt ikke angret på Dell'en, Dell er og blir et bra merke i mine øyer.

Som sakt kommer det ann på hva du skal bruke den til. Skal du bruke maskina til noe fornuftig, som kontorarbeid, internett, mail osv. er den sikkert helt topp. Det har verken jeg eller noen andre har sakt i mot. Men skal du spille, og ikke minst overklokke er dell ubrukelig. Har mange timer bak og inni en dell så jeg veit hva jeg snakker om.

enig med bushdevil der. Har hatt med ett par Dell maskiner og gjøre, og det er noe av det beste ferdigbygde jeg noensinne har vært borti. Dell teknikerne kan iaffal MYE mer enn de stakkarene på komplett.

Hva mener du beste ferdigbygde du har vært borti? Ytelse eller måten de er bygd på?

Når det gjelder ytelse er jeg ikke enig. Måten de er bygd på er ikke så værst nei, faktisk helt ok

Lenke til kommentar
Dell tjener på folk som ikke kan noe om data, så de har kanskje heller ikke så høye krav. Men jeg er uten tvil enig i at dell er dritt pcer. Det er i nærheten av svindel spørr du meg. Gå heller til komplett og kjøp en av di ferdig pakkene de har der. Da får du det du betaler for + at de folka veit hva de snakker om.

Nå stemmer det ikke helt at Dell er ferdigpakker.På internettsiden hos Dell kan man velge komponenter og se hva som kan oppgraderes.Altså ikke som f.eks compaq og IBM.

Jeg har bestilt fra Dell og vil nok bli fornøyd med det.Det er forøvrig mange som sier Dell er bra og har erfaring med dem,så det du nevner i et annet innlegg om at Dell ikke er noe spill-pc, er forbasket tullprat.

Lenke til kommentar

Dell er fine dem (til sitt bruk) Problemet er vel at mange ikke vet hva de skal bruke dem til :)

Fikk forresten byttet ut min gamle Dell GX200 med IBM's nye NetVista på kontoret. P4 2,4 og 512MB ram. Synes den lugger mye. Skrekkelig diskytelse og flere sekunder pause ved ALT+TAB. Helt grusom integ grafikk fra Intel og bråkete. Har allerede planlagt kveldspatrulje av markedsavdelingen for expropiering av en gammel Dell Precission. Geniale businessmaskiner. Stille, stabile og i alle fall et vist minimum av 3Dytelse. Synes ikke Dell tar betalt for MYE mer enn de gir igjen. Har anbefalt det til de av mine venner som ikke tør la meg bygge :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...