Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bios uppdater for asus HK funker ikke i vista 64bit, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hallo. En kompis av meg holder på og oppdatere bios. Han kjører Vista X64. Når han laster ned oppdaterings programmet fra asus, pakker den ut å kjører filen, såkommer det opp at den ikke støtter vista x64. Det sto på asus side at den skulle støtte all os.

Takk for hjelpen, setter stor pris på det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opp til toppen igjen!

Har har dessver det samme problemet som denna kompisen. Får ikke oppdatert biosen med det biosprogrammet fra ASUS sine sider, siden det nå ikke lengere støtter 64 bits eller noe. Merkelig igrunn, siden det funket før med samme program.

Uansett andre her som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar

Nå har jeg kanskje ikke noen løsning på problemet ditt/deres, men her kommer en advarsel fra meg.

Det oppdateringsprogrammet dere prater om, heter det Asus Update?

Isåfall skal dere vite at det programmet + Vista 64bit = dødelig for BIOS på hovedkortet. For en tid tilbake kjøpte jeg et hovedkort av type Asus P5K, installerte Vista 64bit og flasha BIOS fra windows med Asus Update.. Når jeg restarta pcen etterpå var det helt dødt, ingenting virka. Det hele resulterte i at jeg måtte får skaffa meg et nytt hovedkort.

Så dere kan jo sjekke om det er alternative måter å oppdatere BIOS på. Alle nyere hovedkort fra Asus har muligheten til å oppdatere BIOS når du slår på pcen/før windows booter, tror jeg da. Dette må dere sjekke på produktinformasjonen hos Asus. Jeg vil anbefale å bruke den metoden hvis det er mulig.

Lenke til kommentar

Ehm jeg har nå oppdatert biosen før ett par ganger med det programmet uten problemer. Programmet funket faktisk før og jeg hadde Vista64 da også. Men etter og ha reinstallert OS'et så funker ikke programmet lengere. Og jeg har sikkert som mange andre ikke lenger noen diskett stasjon i PC-en lengere. så den diskett metoden funker ikke her lengere.

Ikke at det haster og oppdatere biosen, bare at det kunne være kjekt og hatt muligheten til det liksom.

Jeg har forresten hovedkort: Asus P5N-E SLI.

Lenke til kommentar

Hmm merkelig, jeg oppdaterte biosen igår via Asus sin programvare i Vista 64 bit og et P5E-VM HDMI uten problemer. Dumt spm, lasta ned riktig version? Hmm jeg benyttet AsusUpdt_V71304

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...